Gå til innhold

Baby på 9 mnd sover bare 3 timer i strekk på natta og må ha pupp 3 ganger. Trenger noen bra tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig skeptisk til drastiske tiltak men dette er kanskje den eneste løsningen nå? Pupp er det eneste som hjelper når han våkner på natta. Smokk og vann er han overhodet ikke interessert i da og han ligger og brøler til puppen kommer. Da spiser han litt og sovner som en stein igjen med en gang. Det nytter ikke å trøste han i senga for han ligger bare og hylskriker og jeg har ikke hjerte til å høre på det.

For tiden må han ha mat 3 ganger hver natt.

Er det veldig unormalt at en så stor baby må ha mat så mange ganger om natta? Han spiser fire faste måltider på dagen + pupp.

Tips mottas med takk :-)

Skrevet

vet ikke noe om dette, men jeg ville prøvd 5 måltider på dagtid!

Tror ikke det kal være nødv med nattmåltider når de er så store! Mistenker at det er kosen han vil ha!

Skrevet

Han spiser nok mindre på dagen når det er servering om natta. Blir desverre en dårlig vane med avbrutt søvn. Vet hva jeg snakker om....

Løsningen er å ikke ta han opp, men roe i senga uten pupp.

Her var det 3 netter med protester. Sover hele natta( til 5) og mye bedre på dagen også nå. Og ikke minst mindre suttrete på dagen. Lykke til!

Skrevet

Kjenner oss igjen her, småen og jeg :)

Situasjonnen var lik som hos dere. Jeg ville ikke la han gråte uten å trøste. En lur ting som funket her i huset:

Jeg satt med på stol v siden av senga hans og la puppen på kanten av senga hans. Han kunne stå og spise så mye han ville :) Ble litt lei seg først, så jeg hjalp han opp og stå ved puppen, trøstet og puppet. Han la seg ned og sovnet etter litt. Midt på første natt reiste han seg selv for å få pupp. Andre natt reiste han seg, men tok bare noen slurker før han la seg. Tredje natt valgte han å ikke reise seg for å puppe, men ble liggende og sa ifr

Fordeler her i huset:

Jeg har ikke følelsen av å ha avvist han.

Jeg har kunnet trøste ved behov.

Pjokken velger selv å slutte med puppen.

Han har opplevd senga trygg, og ikke grått- noe han selvfølgelig gjør hvis jeg ikke er i rommet.

Syns selv jeg har vært smart jeg, hehe..

Hva syns du?

Lykke til :)

Skrevet

Haha, det er det mest geniale jeg har lest her på lenge! Hihi. Skal huske på den hvis jeg fortsatt har problemer med det når han er så stor. Så bra :-)

Skrevet

Hehe... Virkelig god ide :)

Må bare dytte den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...