Gå til innhold

Når gå til lege


liten_passasjer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ser det er mange her som er like tidlig i svangerskapet som meg, og som allerede har vært til lege. Jeg er 5+1 og har ikke time før om to uker. Når er det vanlig at man går til legen første gang? Og hva kan legen se når jeg da er i uke 7+2? Noen som vet. Tror jeg kan få UL - går til privat gynekolog.

Dette er spennende, jeg ønsker så inderlig at den lille spira mi sitter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg var hos legen da jeg var 5 uker på vei. Dette fordi jeg har mista to ganger tidligere (har en datter på 3 og), og ønskte sykemelding fra jobben. Jobber natt på psykiatrisk. Dette fikk jeg ut uke 9. Skulle til UL hos gynekolog da jeg var 7 uker på vei, men fikk komme til tidligere (5+5) siden jeg hadde en liten blødning. Nå skal jeg til gynekologen igjen når jeg er 7+5 og da regnet han med å kunne se hjerte som slo. Krysser fingre for at alt går bra!

 

En privat gynekolog har vel UL-apparat? Da får du sikkert UL. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "vanlige" er å gå på første kontroll hos legen i uke 8-9 tror jeg. Selv har jeg min første legetime når jeg er 8+3 og første kontroll hos jordmor når jeg er 13+4 uker på vei. Men det er helt individuelt. Dersom du ønsker å snakke med en lege tidlig i svangerskapet er det helt sikkert greit å bestille en tidlig time.

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til dere også. Håper det er mulig å se hjertet når jeg skal til legen. Det hadde vært stas.

Prøver å ikke bekymre meg, og sender positive tanker ned til magen flere ganger om dagen. Men vet jo at det er mye usikkerhet rundt svangerskap så tidlig. Får bare vente og se - heldigvis er det desember, mange koselige ting å fylle ventetiden med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...