Gå til innhold

min erfaring med: 2 teutoniavogner og 2 quinnyvogner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

å finne en vogn man er tilfreds med, er ikke bare bare i denne voldsomme jungelen å velge i... derfor tenkte jeg å skrive litt om de vognene vi har hatt i løpet av 1 1/2 år. vel å merke seg er jo at dette er hva jeg/vi synes, og ikke er noen fasit...

før tassen ble født, kjøpte vi TEUTONIA MISTRAL SPORT 05modell:

denne vogna var vi kjempefornøyd med, og han sov så søtt og godt i softbagen. veldig god å trille, enkel å legge sammen, tok liten plass i bilen, og fungerte også helt supert som sportsvogn. det eneste minuset med denne, er at den mangler håndbrems. her vi bor er det veldig bratt, så å gå nedover her er det tungt uten brems...

da han var 5 mndr skulle vi til syden, og trengte derfor en litt lettere "trille". samboeren min var å skulle kjøpe, ogble anbefalt QUINNY BUZZ. de sa dette var en ypperlig sydenvogn. han stussa litt, men kjøpte den. 5000 ga han, og da han kom hjem ble jeg helt fortvila... vi skulle legge den sammen, og det de ikke hadde sagt noe om var at den måtte deles i to for å legges sammen. hvordan kunne de da si at dette var en praktisk sydentrille?! veldig god å trille denne vogna, i alle fall inne på stuegulvet! :-)

med andre ord en vogn jeg ikke vil anbefale... dessuten får du ikke ordentlig liggestilling på den.

som sydentrille kjøpte vi da en BABYDAN COPENHAGEN. denne er helt fantastisk, og den skal være med på sin tredje sydenferie om 3 mndr. anbafaler denne på det varmeste!

så, etter 1 år, kjøpte vi QUINNY FREESTYLE COMFORT. denne var også god å trille, men etter en bitteliten stund begynte det å klikka i hjulene. irriterende lyd. kalesjen er veldig tynn på denne vogna. det som skjedde flere ganger, var at når gutten sov, så hadde han armene over hodet, og når jeg da tok ned kalesjen, klemte jeg armene hans mellom 2 stenger i kalesjen... han fikk ikke vondt eller noe, men synes bare hele kalesjen var ubrukbar... ble skikkelig lei denne vogna.

etter mye om og men, solgte vi freestylen og mistralen, og kjøpte TEUTONIA SPIRIT S3. knallvogn! vi har ikke softbag nå, ettersom han er 1/2 år, men fungerer ypperlig som sportsvogn. det er helt super!

så nå har vi S3 og babydan-trille, og de to vognene dekker våre vognbehov så absolutt! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor finner jeg babydan copenhagen? bilder og sånt?

Skrevet

Gå inn på babyshop.no og se på linken til babydan. Dette er en trille som ere blitt kåret best i test.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...