Gå til innhold

Hvordan sovner babyene deres på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bysser dere, rugger dere vogna, eller sovner de av seg selv?

Lillegutt pleide å sovne av seg selv, men nå har jeg vært så dum at jeg har latt han sove oppå meg, for det er jo så kos! Selvsagt vil han ikke ligge for seg selv på dagen nå, bare hos mamma. Hylskriker helt til jeg tar han opp. Er litt bekymret for at dette skal bli et problem for han når han begynner i barnehagen, for de har vel neppe tid til å bysse 20 unger i søvn... Han er bare 4,5 mnd, så jeg har jo god tid på å venne han av med det, men det er så vondt når han ligger der og gråter og gråter og ikke får sove. Da må jeg liksom gi meg tilslutt, for jeg får så dårlig samvittighet når jeg vet at alt han vil er å komme til mamma. Sukk..

Skrevet

Om kvelden og på natta må jeg forresten ikke bysse. Da sovner han helt fint av seg selv :)

Skrevet

Jenten vår er også 4,5 mnd, født 18 juli. Hun sovner av seg selv, men må gå mye inn og ut av soverommet, gi smokken, ta tørklet over øynene, holde hun i hånden før hun sovner.

På kvelden går det som regel fortere...Hun pleide bare å sovne i vognen, men bestemte meg for å ta opp kampen og få henne til å sove i sengen. Gadd ikke gå på tur 3-4 ganger for dagen i dette været...

Skrevet

Lukas har nå dagens første lur PÅ fanget mitt :-) Kan ikke røre meg, så er bra jeg har pc atme godstolen. I dag blir han nok ikke å sove før klokken 14 i vognen. Der sover han til 16-18 en gang. Så har han seg en liten lur før sengetid etter dette!

Skrevet

Min gutt på 9 mnd nå har alltid sovnet helt av seg selv, både i seng og vogn. Han er faktisk stikk motsatt av sånn det pleier å være.. for hvis jeg går tur med han, sovner han som regel ikke å sovne før jeg stopper.. hehe

Skrevet

gullet mitt sover veeeeldig ofte om dagen, kanskje opp til 5 ganger i løpet av dagen, og over en time hver gang. han legger eg bare oppi vogga når han er trøtt, og han sovner av seg selv. har gjort det siden han var 2-3 mnd. er 6 mnd nå. må av og til gå noen ganger inn med tutten, men det er sjeldent. men han har noen perioder han nekter å sove, spessielt når me har besøk, er på besøk eller når pappaen er hjemme.da må eg vogge han i søvn i vogga.sover alltid bra i vogna og i bæresjal. da han var mindre(nyfødt til ca 1,5 mnd) da sov han oppå meg hele dagen=) eg kunne verken sitte eller gå etter fødselen og til 2 mnd, så det var null problem=)

Skrevet

har en vogn som jeg bruker inne/på veranda. han må busses i søvn der! men på kvelden er det ingen problem, da sovner han selv..

han er 5,5 mnd nå,

Skrevet

Min gutt sovner alltid ved puppen han. Kun på kvelden etter en flaske mme at han sovner på egenhånd.

Skrevet

Min gutt er 5 mnd og har hele tiden vært slik at han bare vil sove når vogna triller, så jeg har fått god kondis etter hvert ;). Nå er det jo blitt vinter, og det er ikke bestandig vær til å trille tur, og det er dager man gjerne vil gjøre ting hjemme mens gullet sover, så har veldig lyst til å lære han å sovne i egen seng på dagtid også. Noen tips på hvordan få til dette?

Skrevet

Han sovner av seg selv på dagtid og på kveldstid i sengen sin.

Dette er noe han har ordnet selv.

Før måtte jeg alltid ligge ved siden av han også kunne jeg stå opp når han sovnet, men til slutt nektet han å sove hvis jeg lå ved siden av han.

Har aldri latt han gråte i sengen alene så det har tydeligvis ført til at han er trygg i sengen sin og at han sovner fint selv.

Legger han bare i senga når han er trøtt på dagtid, går ut også sovner han selv.

På kvelden er det det samme. Legger han i senga, nusser litt på han, sier at jeg er glad i han og god natt. Går ut av rommet og da sovner han når han er ferdig med å skravle litt : )

Skrevet

Hun sovner av seg selv.. Men de 2 siste kveldene har hun gråtet litt og sutret den ene kvelden. Sutring er greit, men gråting da går jeg inn. Da hun gråt gikk jeg inn å pjusket henne på hodet og koste litt på kinnet hennes mens hun lå i senga og gikk ut igjen.. Hørte ikke noe mer..

På dagen legger jeg henne i vogna og hun sovner selv. Noen ganger litt gråting først,men så roer hun seg

Skrevet

Hun sovner stort sett av seg selv hvis jeg legger henne i bagen og gir henne koseklut og smokk. Noen ganger gråter hun litt, men det er bare fordi hun er trøtt, og da hjelper det å stryke henne over pannen. Hvis hun skulle begynne å skrike, tar jeg henne opp og prøver igjen senere. Hun er lett å legge på kvelden også. Føler meg heldig sånn sett. :)

Skrevet

min lille på snart 4 mnd må trilles i søvn i vogna på dagtid, vil ikke sove inne. men han sovner relativt raskt (ca 5min) i vogna. Om kvelden må han ammes i søvn, men dette tar omtrent bare 10-15 minutter. han har dessverre kun sovnet av seg selv et par ganger i vogna, da var han svært trøtt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...