Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 lillegutten vår på 1 1/2 år har gått i barnehagen (familiebarnehage) siden august, to dager i uka. De andre dagene er han hjemme med meg. Han trives godt, ikke alltid like greit å levere, men det er vel sånn det er med de aller fleste... det jeg har reagert på hele tiden, er at HVER dag jeg kommer å henter, sier de "han har ikke fått bleier på en stund" eller "han skulle hatt ny bleie". i begynnelsen tenkte jeg at det var tilfeldig, men nå begynner jeg å irritere meg... lillegutt har aldri vært sår i bleieområdet i det hele tatt, men nå synes jeg han er mye rød/flammete... ikke så rart, når bleiene sitter på så lenge... huff... en dag jeg kom å hentet for noen uker siden, satt vår gutt å lekte med duplo sammen med to andre på 2 år. også kom ei som jobber å tok igjen grinda nederst i trappa. jeg la ikke merke til at grinda var oppe... må si jeg ble satt ut altså... da var de to stykker på jobb, og 8 barn. begge to satt på stua å skravla. tenk om en av de små hadde gått opp trappa? jeg sov nesten ikke den natta jeg, kunne bare ikke fatte at de i en barnehage kan GLEMME å ta igjen ei trappegrind. ellers reagerer jeg på at det stadig vekk begynner nye småbarn. da vi begynte i høst var vår yngst, og det skulle begynne ei til desember. på disse månedene har det begynt 3 småbarn til, som har ringt å hørt om det er plass, og de har sagt ja til alle. men de er fortsatt aldri mer enn 2-3 på jobb! sånn som på tirsdager er de 12 unger (5 fra 2 år og nedover) og de er 2 voksne frem til klokka 12. sånn er det hver tirsdag. dette synes jeg er utrolig uforsvarlig... det må nevnes at alle som jobber der er ufaglærte, i alt er det 4 stk. (ikke alle jobber samtidig, og hu ene er vikar). barnehagen eies av en mann, førskolelærer. det vi hørte da vi begynte, var at han skulle være der flere dager i uka. det synes jeg var betryggende, ettersom han da er den eneste pedagogen. MEN, han har vært der EN DAG!!!!! hva er da vitsen i å si at han skal være der mer? det som og er litt snodig, er at det ikke finnes en eneste brannvarsler/røykdetektor inne i barnehagen. de voksne er veldig glad i å bruke levende lys til måltidene, for å gjøre det koselig. tenk om det skulle begynne å brenne? og noen av de små sover inne... tassen vår sover takk og pris ute. jeg må rett og slett si jeg ikke trives med dette, og de to dagene han er i barnehagen slapper jeg ikke av i det hele tatt. det er vanvittig slitsomt å ikke greie å slappe av når jeg førstes har noen timer for meg selv... i dag hadde jeg veldig lyst til å ha han hjemme, men så må jeg jo nesten tenke på at han har godt av å leke med de andre barna også, og ikke bare være her hjemme med meg! :-/ vet da søren hva jeg skal gjøre jeg... Anonym
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Om du har mulighet til å ha barnet hjemme hadde jeg ikke vært i tvil. Jeg hadde tatt mitt barn ut fra barnehagen på dagen og søkt om kommunal plass fra januar av. Jeg hadde også skrevet et langt klagebrev og sagt at du forventer et svar fra styrer. Her er det jo ikke bare en ting å klage på, men nesten alt. Vi som har kommunal barnehageplass til våre barn har ofte småting å klage på vi også - men det er småting. Ikke slike ting som går på sikkerhet og personalansvar. Du kan jo ta en tlf til førskolelæreren og høre om du misforstod ang. hans tilstedeværelse. Og si til de ansatte om de kan bli litt mer obs på bleieskifte (det har jeg sagt). Men det skal ikke være slik at du ikke skal klare å slappe av når du er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 vanskelig... vurderer brev, men kanskje snakke med de først. jeg er bare fryktelig dårlig til å si ifra når jeg er misfornøyd med noe. motparten går i forsvarsposisjon, og da blir jeg så ydmyk og bare står å jatter med... det jeg hadde håpa på, var at brannvesenet skulle tatt turen innom der, ettersom de har det på planen sin nå. sjekke brannsikkerhet i barnehagene i kommunen. da sjekker de også familiebarnehagene. evnt at jeg varsler kommunen og ber de dra dit å sjekke sikkerhet generelt...
apan75 Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Det skal ikke være mer enn 4 barn under 3 år per voksen, dette ift regelverk for familiebarnehager. Likeledes skal man ha førskolelærer ca 1 time i uka per barn tror jeg det er; ergo 12 timer i uka for 12 barn, noe mindre hvis mange er der deltid da. Førskolelærer skal delta i det pedagogiske opplegget, ikke ta med ungene i svømmehallen. Jeg ville bedt om et møte med barnehagen. Henvis til regelverket (sjekk det ut nøyaktig) og ta også opp de andre tingene du er misfornøyd med. Min gutt går også i familiebarnehage og vi er veldig fornøyde. Det er veldig variasjon på disse barnehagene. Men vi har også hatt ting vi har hatt misfornøyd med, har tatt det opp og blitt hørt. Dersom de ikke hører på deg, ville jeg tatt ut gutten din.
heleneogde2gutta Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 hei, skjønner deg godt! snakk med barnehagen og henvis til forskriftene ( slik en annen sier også) men først ville jeg snakket med kommunen- Der er det helt sikkert noen som kan hjelpe deg. dette er det flere en deg som må ta på alvor lykke til!!
satime Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Hei, jeg er førskolelærer, og dette høres ikke bra ut. Jeg synes du bør ta en prat og henvise til rammeplan for barnehagen. Tror man får lånt den på biblioteket. Lykke til! Ps: Jeg hadde tatt han ut av barnehagen hvis ikke ting forbedrer seg.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 jeg skal ta det opp med eier/ped leder. men har egentlig allerede bestemt meg for å bytte bhg fra høsten igjen. jeg har ikke jobb, så jeg er hjemme hver dag. så det går fint om han er hjemme med meg også. det som da kanskje blir litt vrient for han, er at han sikkert aldri får vendt seg til å være der... huff, stakkar lille gutten vår altså... blir smådeppa av å tenke på det. pleier uansett ikke levere han før 9-halv 10, og han sover fra 12-15, og henter han mellom 15 og 1530. så det er ikke så mange timene han har der. heldigvis! det er så mye som irriterer meg der nå... sånne ting som er helt irellevante liksom. hehe, sånn som at de bare lar vogna hans stå ute uten å ta over stormtrekket så ikke saueskinnet blir fult av sånne frø fra trær/blader osv osv... dessuten, litt viktigere ting, sånn som når han sover ute, så tar de kanskje ullbuksa/fleecebuksa UTENPÅ dongeribuksa hans. altså, HVOR behagelig er det? blir sur jeg... og i går når han kom hjem derfra, hadde de ikke tatt igjen bodyen hans, så den hang bare over joggebuksa. herregud... det som er dumt, er at jeg er venninne med ei som jobber der, så jeg vil virkelig ordne opp i dette på en ordentlig og ryddig måte. ALLE andre foreldrene er SUPERFORNØYDE. de har bare rosende ord å si, og kunne virkelig ikke tenkt seg en annen bhg for barna sine. en familie der har barn nr 3 og 4 der nå (tvillinger) og de er helt oppe i skyene fornøyde med alle der. så jeg lurer nesten på om det er jeg som er litt på jordet... 23 år og aldri hatt barn i barnehagen før! det jeg faktisk har glemt å nevne (hehe) er at jeghar jobbet der, for noen år siden. men da var det ikke sånn, det var mye RYDDIGERE og mer ordna forhold... ikke sånn unnasluntring og slurvete... det var egentlig da jeg bestemte meg for at "her skal mine barn gå, uten tvil!" huff, dette er jammen vrient...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå