Gå til innhold

God morgen november-damer, noe nytt i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikkenoe her. Gleder meg til å høre hva de sier på poliklinikken i dag! Time kl halv ett...

Faktisk overraskende lite action her, nesten ikke murring og lite kynnere... Nei, det blir visst nyttårsbarn dette, haha...! :)

Håper dere nærmere dere finish'en raskere enn det vi tydeligvis gjør! :)

hilsen oss

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe her heller. Var på kontroll hos jordmor i dag og alt sto bare bra til. Ble satt opp på overtidskontroll neste mandag men håper virkeli jeg har født før det.

Jeg hadde også termin 29 november, og begynner å bli passe lei nå. Men det er vel ikke så mye å gjøre med.

Krysser fingrene for oss at i natt er natten der ting skal skje :-)

Skrevet

Intet nytt her heller dessverre.. Jeg har også vært hos jordmor i dag, alt var bare bra, og det ser ut som at lille snupp storkoser seg der inne! Jeg har også fått time til overtidskontroll på mandag, men håper selvsagt som Numminell at det har skjedd noe til den tid..

Er dere mye plaget med kynnere? Jeg har nesten ingen, synes nesten det er litt rart..?

Vi har (hadde!!) forresten samme termin alle tre, 29.11... Kanskje det er noe med den datoen...? ;)

Skrevet

Herlighet da, for noen bedagelige barn vi har laget! Hehe. Spennende å se hvem som sprekker først da...håper også at vi våkner brått midt på natten i natt alle tre!

Var til kontroll i dag som sagt, fikk estimert str på barnet til 4300 gr - gulp! En sværing her altså. Kan ikke kalle babyen småen lenger nå, nei! H*n har det i hvert fall helt topp inni der tydeligvis, og har det ikke travelt med å komme ut. Har hatt litt ondt i magen i dag, og litt kynnere, men ikke nok til at jeg har giddet å følge med...

Ble satt opp til overtidskontroll på mandag igjen jeg og. Skal til jm nå på torsdag... puh, travle dager! :)

Skal på shopping med min mor i morgen, IGJEN, håper stadig at å stå på handlesenter og be om offentlig flause (vannavgang feks) skal hjelpe! Knis...

Men tja, 7 desember er en fin dag å ha bursdag på, kom igjen unger! Ut med seg!

ha en god natt damer...håper dere ikke er her i morgen, hehe! ;-)

Skrevet

Uff ja, svært så bedagelige! 4300 sier du? På tide å komme seg ut da!:o) Men kan jeg spørre hvordan sf-målene dine ser ut? Jeg har ligget helt i ytterkanten på det grønne feltet, og i dag var målet på 38 cm. Er bekymret for at jeg skal få en kjempebaby, men jm bare føyser det bort når jeg tar det opp..

Ellers driver jm å setter litt akupunktur på meg, en kombinasjon av modningsakupunktur og avspenning hvis jeg har forstått det riktig. Har dere noen erfaring med dette? Jeg har vært to ganger, men kan egentlig ikke si at det har hjulpet noe særlig som jeg har lagt merke til hvertfall..

Lykke til på shopping i morgen da, Abracadabra! Hvis du rekker det da... :o)

Skrevet

joda, rekker nok litt shopping i dag gitt, sukk! :)

jeg har også 38 i sf-mål, målt hos legen forrige fredag...så der ligger vi likt! :) men det betyr jo ikke nødvendigvis at du har en liten obelix inni der du også, hehe...kanskje bare mye vann?

ellers har det vært ganske jevn vekst på sf-kurven min, ligget over det grønne feltet hele tiden ja. var litt "redd" for at jeg skulle ta etter min mor - hun sa at jeg kunne BARE forberede meg på å legge på meg tretti kilo, det hadde hun gjort i alle tre svangerskapene sine...! uæææ. og mest vann, som er det mest ubehagelige! men har heldigvis sluppet det... har lagt på meg 14 kilo til nå, og et par av dem er nok vann, for jeg har fått skikkelige pølsefingre i det siste... bra jeg ikke tok etter min mor på det punktet da. :)

men vi får se, nå er min mor her, må løpe, får se om litt shopping fremprovoserer noe action!!!

håper i hvert fall én av oss faller fra denne tråden i løpet av dagen da...

Skrevet

Det blir ikke meg som faller av i hvertfall, det kan jeg si med ganske stor sikkerhet. Her er det stille i dag også, så jeg får krysse fingrene for at det blir liv i løpet av natten. Det er tidi da at vi har termin samme dag og at ingen av oss har fått enda.

Krysser alt jeg har for at vi er i gang i løpet av kvelden/natten. Ha en fin dag!!

Skrevet

Hei novemberdamer.

Jeg heier på nurkene til dere alle.

Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger småen er på vei! :)

Shoppingen hjalp ikke noe særlig da. Har riktignok hatt kraftige og hyppige kynnere i dag, men ikke så ille at jeg ikke klarte å sovne på sofaen i sted! :)

Men jeg fikk kjøpt en kjeeempelur juletrefot, og noen julegaver, og vi koste oss på kafé til lunsj, så det var jo forsåvidt en fin dag. Selv om jeg heller ville skreket meg gjennom noen timer på KK i stedet, hihi

Veldig vittig at vi har termin på samme dag ja! Tja så feil kan man altså ta... ;-) Men nå MÅ jo noe skje snart, pust pes...gleder meg til å sitte rett opp og ned i en stol uten at magen er i veien, den er så stor nå og henger så lavt at absolutt alle stillinger i verden (både sittende og liggende) er ubehagelig, så lenge jeg er våken! Må jo le litt og da...dere kjenner kanskje til det dere og?

Lykke til novemberdamer! Kanskje i natt er vår natt da...???

Skrevet

Ikke noe nytt her i dag heller.. Nå er jeg på vei i seng, da er denne dagen også endelig over. Begynner snart å miste motet fullstendig..Har nesten ikke en kynner en gang, så det virker som om at fødselen er langt unna for min del. Tror kanskje jeg bare avlyser hele fødselen og tar meg et glass eller fem i stedet... Det hadde vært noe! Hehe:o)

Argh, nei, nå må du komme ut småen!!!

Hvordan er det forresten med denne slimproppen, har den gått hos dere? Min har ikke, ikke som jeg har lagt merke til hvertfall..

Det blir nok ingen fødsel på meg i natt, håper dere andre er heldigere! Lykke til i så fall! :o)

Skrevet

Jeg titter innom med jevne mellomrom for å se hvordan det går med deg Abracadabra. Får håpe du får ut den lille snart. Eller den lille store:) Masse lykke til:)

Skrevet

Takk tuppa, håper det jeg og! :) Hvordan går det med deg da???

Ang slimproppen så har jeg sett den, TROR jeg, men det er lenge siden - og det var ikke en propp, bare masse gulhvitt slim som plutselig var "under der" etter et do-besøk (herlige detaljer hva!). Ingen tegn til propp eller blod hos meg. Har hatt litt slim etterpå også et par ggr, ikke noe vesentlig...

Men det skal jo uansett ha så lite å si, så jeg har ikke brydd meg om det egentlig...!

Skal til jordmor i morgen, håper hun kanskje sjekker modning/åpning da, ingen har sjekket det hos meg enda, synes det virker som om andre blir sjekket for det stadig vekk jeg! ;-) Får kanskje ta mot til meg og spørre...! :)

Jeg er veldig spent nå, på hvem som kommer først i mål, hehe. Lykke til damer...!

Hvor i landet hører dere til forresten? Jeg skal på føden i Bergen jeg! Når småen til slutt finner det for godt å dukke opp...

Skrevet

God dag! Nå er vi enda nærmere slutten, det er det jeg sier til meg selv. Hvordan er ståa hos dere i dag da? Jeg har hatt en våkenatt med en super aktiv nurk i magen. Ellers er det ingenting som tyder på at jeg skal bli mor for andre gang med det første.

Jeg kommer fra en av bergens nabokommuner og skal til sykehuset på voss for den store begivenheten. Var der sist gang også og var veldi fornøyd med det.

Håper ingen svarer meg fordi dere er for opptatt med å føde, ha ha ha :-)

Skrevet

Jeg skulle så gjerne vært opptatt med å føde, men dengang ei. ;-)

Var hos jm i dag, og hun sa at alt så veldig bra ut, og tok seg god tid til å prate med både meg og mannen min som var med for anledningen, men sjekket ikke modning eller noe sånt da.

Går jo og håper på at jeg skal slippe å gå på overtidskontroll på mandag igjen, får ha det som "mål" da, å føde før mandag! ;-)

Jeg er faktisk begynt å le av dette her etter hvert, jeg. Det går sikkert fort over, mannen min kan jo skrive under på at humøret mitt er mildt sagt vekslende for tiden, hehe...men de siste to dagene har jeg bare flirt av den utrolig late babyen vi har laget! Moren min er jo svært nysgjerrig, hun kom jo fra USA for å være her til fødsel, og hun kom en uke FØR termin - litt for tidlig det da, kan man si. Min far sitter i USA og biter negler...(første barnebarnet deres!). Svigermor er HELT på tuppa, men hun er en slik som er konstant "engstelig" som hun selv sier. Og jeg sitter her som en stor rosa Buddha og bare ler, haha!

Har nettopp vært på tur i med hunden og mannen i et UTROLIG surt bergenshøstvær, så nå skal jeg lage litt te og tenne et par stearinlys.

Vi får krysse fingrene for at noe skjer i natt...!

Skrevet

hmmm... Ser at jeg også bør være med på denne tråden! Jeg hadde termin 30/11, og går nå her fortsatt.... Som dere andre er det ingen tegn på fødsel i nær framtid. Legen har sjekket modning hos meg to gamger, det var så godt som ingen endring fra forrige uke til i dag:(. Jeg er nokså moden, men ingen åpning, sier hun. Overtidstime er bestilt til neste torsdag, og legen var enig med meg i at det godt kunne hende jeg gikk så lenge... typisk!

Skrevet

Hei jenter!

Vi holder stand ennå, alle sammen? "Velkommen" til deg anneh! Håper du slipper å henge med oss så lenge da.. Eller dvs, jeg håper jo at hele "klubben" vår blir oppløst snart!! :o)

Nå sitter jeg faktisk her å kjenner litt på noen murringer, men jeg vet ikke om det er mest innbildning... Har vært til modningsakupunktur og stripping i dag! Jm mente jeg hadde ca 2 cm åpning, men livmorhalsen var ganske lang ennå. Håååper det skjer noe snart!!!!

Hvordan er formen hos dere?!

Skrevet

Tror jeg melder meg på her foreløbig og forhåpentligvis bare til i morgen når jeg skal på overtidskontroll kl 8.00

Sitter her 14 dager over termin og med fullt utslettet og moden mormunn og 4 cm åpning. Så nå håper jeg noen på sykehuset forbarmer seg over meg og at jeg endelig får se babyen min i morgen!

Skrevet

Så spennende Banshee! Håper også du får se babyen din i morgen, lykke til i hvert fall!!!!!!!!!! Og velkommen til deg AnneH! Litt vittig da, trodde ikke vi skulle bli flere i denne klubben, haha....men nå er vi jo blitt i hvert fall seks novemberdamer som henger igjen! Håper vi faller raskt fra alle sammen, da.

Her er det kraftige kynnere med ca ti minutts mellomrom, og stikkende smerter oppi skjeden, men har jo hatt flere dager med slikt lureri før så jeg gidder ikke håpe lenger engang. :) Før vannet går tror jeg ikke på at noe er i gang, hehe! Min mann er som sagt redd for at det plutselig er en baby halvveis ute før jeg reagerer. Men jeg tviler på det, altså, så onde er de ikke, og ikke så hyppige heller. :)

Nei, får vel legge meg IGJEN og håpe på litt action etter hvert...i morgen 8/12 er vel Jim Morrisons bdag trur eg, kanskje det er det babyen har ventet på?

Lykke til damer, håper på stort "kvinnefall" i novemberklubben i løpet av natten! :)

Skrevet

Hvordan går det jenter, skjer det noe? Nå sitter jeg her med rier, tror jeg... :o) Som den uerfarne førstegangsfødende jeg er, så er jeg jo ikke helt sikker på om dette er skikkelige saker. Uansett hva det nå enn er, så kommer sammentrekningene med ca 5 minutters mellomrom, men de varer bare ca et halvt minutt..

Er dette "the real deal"?? Skal jeg bli mamma i dag?! Hjelp... :o):o)

Hvordan går det med deg Abracadabra??Blitt fart på disse kynnerene dine? Uff, kanskje det bare er kynnere jeg har også? Men skal de gjøre så vondt? Det har ikke mine gjort hittil hvertfall, men så har ikke jeg hatt så veldig med kynnere heller.

Heh, dette ble visst et litt rotete innlegg ja, men dere får bære over med meg. Håper det er noe action hos dere også, og lykke til i dag, Banshee!

Skrevet

KAnskje det blir to færre av oss i dag da? Det hadde jo vært koselig.... Lykke til, i såfall!

Her er det ingen action, det er ihvertfall helt sikkert. Jeg sa til eldstemann på 3 at han sikkert ble storebror før Lucia, men nå tror jeg det går over den dagen også, gitt! Han er veldig opptatt av Lucia, særlig det at gutter skal ha kjole på! Han mente forøvrig at han måtte ha større kjole siden han ble storebror, for da vokser man jo veldig sånn helt plutselig:)

Skrevet

Hvordan ligger dere an i dag? Skjer det noe med nurkene? Er de på vei ut i verden snart? Heier på dere alle mann:-)

Skrevet

Heia Yelo og Banshee! Håper vi "mister" dere i dag da! :) Så spennende....!

Nei her stoppet det helt opp igjen som vanlig. SUKK! Det blir liksom aldri noe eskalering her, har gjerne onde kynnere hvert tiende minutt i TIMEvis uten at noe mer skjer enn at jeg blir sliten av det! :-) Håper ikke babyen blir like lei av det som jeg gjør, stakkars!

Jaja. En eller annen gang kommer h*n ut da. Og jeg kjenner fremdeles MASSE bevegelse så jeg er i hvert fall ikke bekymret for denne stabeisen! :)

Det er rart men jeg føler på en måte at jeg blir mer tålmodig etter hvert som tiden går, i stedet for mindre. Skulle bare ønske jeg kunne si det samme om alle de rundt meg - det er et evig tyt på tlf og sms fra velmenende bekymrede spente familie og venner som lurer på om ikke det skjer noe snart! De klarer liksom ikke å tro på meg når jeg LOVER å sende sms når noe setter i gang, tydeligvis. :) (Regner jo med jeg får tid til å sende en liten "nå drar vi på klinikken!"-mld, jeg da.) Jaja jeg får være glad for at det er så mange rundt oss som er glade i oss og spente på våre vegne!

Jim Morrisons bdag var visst ikke god nok for babyen heller. Hm. Får se da, om niende desember er en godkjent dato? :)

Ellers da, dere andre, noe nytt og spennende å melde?

Skrevet

Har skrevet i en annen tråd også i kveld, men ville ha det med her i novemberdametråden også ;-)

Har nå hatt en del brunlig utflod tidligere i kveld (tegn på åpning kanskje? en venninne mente kanskje det!), og veldig kraftige onde kynnere med 7-10 minutts mellomrom...håper og ber om at noe er på gang! :) Skal holde dere oppdatert...

åååååååååå som jeg håper jeg blir mor i morgen! (bank i bordet - jeg er blitt lurt noen ganger nå, gitt...!)

Skrevet

Sååååå spennende!!!! Krysser fingrene for at du nå har blitt mor.

Her er det fortsatt ingenting som tyder på fødsel. Får mer og mer troen på igangsetting til uken. Nurket er fortsatt superaktiv, og da spesielt om natten så nattesøvnen er noe forstyrret kan en si. Prøver å ta det igjen i løpet av dagen. Men vil heller ha det slik sånn at jeg vet at nurket har det bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...