kul@ Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Lillegutt ble lagt for kvelden kl 20.i går og han sovnet fort.gav han medisiner kl 19. og fant ut at han skulle få grøt til kvelds.Så skifter pappa'n på ny pysj og pusset tennene.I natt våknet han og gråt masse og vi tenkte at du skal jo sove nå..og lot han gråte... I dag når han våknet var han våt fra halsen og ned,gjennom pysj og pose.Han hadde ikke fått ny bleie siden klokka 16.00!!!!!.Stakkars lille vennen.Han fikk et langt godt varmt bad og masse god kos. *dårlig samvittighet* jeg troddde jo at pappa skiftet bleie og han trodde jeg gjorde det..jeg burde ha sjekket dette da han var så urolig i natt. Men han sover så dårlig ellers også.Våken og hyler så mye i løpet av natta.I natt var første gang med sovemedisin etter råd fra lege... Så vi var liksom klare for en natt med søvn.Derfor overså vi dette.
mamma77 Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Uff stakkars dere! Du er slett ingen dårlig mor pga det. Det er dessverre sånn som skjer innemellom! Lykke til med medisinene:)
kul@ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2006 takk;o) Han har jo vært våken i det siste halvåret og vært urolig,vridd på seg og hyla..ikke lett å finne ut av hva det er med de små.Men så full bleie..stakkars..han må ha hatt det veldig ubehagelig. han sliter med astma..
annie-77 Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 HUff, vi gjør alle feil dere! Men det gjør dere garantert ikke igjen.
annie-77 Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Forresten så våkner vår tulle når hun tisser på natta, og gir seg ikke før hun får ny bleie. Har forsøkt mange bleiemerker så det er tydeligvis ikke det at de ikke trekker opp fuktigheten. Kanskje dere bør sjekke oftere om natten? Vi bruker bleiene fra Lidl nå, er sånn grei markør på bleia som viser om den er våt. Kjempegreit på natta! Lykke til med fremtidig soving!!
2 herlige gutter ;-) Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 du er så vist ingen dårlig mor! ;-)
kul@ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2006 Åh takk for trøsten.Det er godt og varmer samvittigheten min litt. Vi har prøvd bleiemerker som er på markedet og jeg har bare gått opp i str på bleiene.Nå er ikke dette vanlig at han tisser så mye på natten.Han får alltid ny bleie før han legger seg men denne gangen gikk mor og far forbi hverandre.Og det er jo lille gullungen som fikk svia for det denne gangen. Måtte det aldri skje igjen!
kul@ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2006 Lidl-bleie som *sier i fra* når bleia er våt?WOW.Den har jeg ikke sett.Vi må nok finne en Lidl butikk og sjekke ut den gitt. Takk for tipset.
Janusina Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Vist det er det som skal til for å være dårlig mor.... huhei..ja, da er jeg ikke særlig til mor jeg heller! Det er sånt som ikke skal, men kan skje!! Lidl er bra bleier, Cien er merket og pakka med 50bleier kostet 37kr!! (min er 17mnd)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Såpass dialog bør dere foreldre imellom dere ha,så at barnet får tørr bleie i det minste!
kul@ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2006 det var jo ikke dyrt heller. takk for tipset ;O)
kul@ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 5. desember 2006 Vi har ganske god dialog oss imellom og det har aldri skjedd før.Men det er jeg som alltid har tatt kveldskiftet med siden han skiftet pysj så tenkte jo jeg at han også tok ny bleie i samme slengen...
cashewnøtta Skrevet 5. desember 2006 #13 Skrevet 5. desember 2006 Kan jeg bare spør hvor gammel han er?
winneboo Skrevet 5. desember 2006 #14 Skrevet 5. desember 2006 Du er ingen dårlig mor. Jeg følte meg mer som en dårlig mor her forrige natt hvor jeg var så trøtt når jeg la meg. Så våkna jeg at snuppa grein å da tenkte jeg at nå var det morran å jeg måtte stå opp. Jeg gjorde det da, å henta henne å tok henne på badet. Hun gnei seg i øynene å grein. Jeg skifta bleie å vaska henne å hun virka ufattelig trøtt. Så tok jeg henne ned i stua å skrudde på alle lysa å begynte å lage mat til henne. Hun satt på gulvet å gråt og gråt å var helt rød i øynene. Tok med flaska opp å la henne i senga mi i håp om å få sove litt til for hun virka ekstra trøtt(regna med at kl var 6 eller 7, siden det er da hun pleier å våkne) Så kikker jeg på mobilen min å ser at klokka er 01.30!!! Jadda, hehe da har jeg holdt henne våken i 20min eller noe med morgenstell osv enda det er midt på natta. Stakkars liten, hun var jo så trøtt, å egentlig ikke sulten men kunne nesten ikke ta fra henne flaska da. Men vi sovna som to trøtte typer rett etterpå å sov til kl 08.30..hehe.. Jeg pleier som regel alltid å kikke på klokka når hun skriker men denne gangen glemte jeg det siden jeg var ekstra trøtt den kvelden. Vi kan alle gjøre feil, en våt bleie er ikke verdens undergang. Det skjedde jo trossalt bare en gang
kul@ Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #15 Skrevet 6. desember 2006 Cashewnøtta : 15 mnd. Charlie:..jeg må si jeg lo godt her da jeg så at du hadde stått opp på natta og mikset sammen mat til henne.Stakkars ..så fortvilet da.hahahaha.Men sov jo godt etterpå da.Det var jo godt..jeg sjekker også klokka hver eneste gang han våkner. det skal ikke være lett bestandig. Klem
cashewnøtta Skrevet 6. desember 2006 #16 Skrevet 6. desember 2006 Hei igjen! Det du skrev minnet meg sånn om samme problem venninna mi hadde, ser du. Det var derfor jeg lurte på hvor gammel din var. Hun har ei jente som faktisk også er 15 mnd. De har (nesten hele tida) hatt problem med at hun har hylt mye om natta, har virket som om vesla har hatt vondt i magen. De har ikke blitt tatt på alvor av helsestasjon og leger, og blitt avfeid med at "det er nok bare normalt, det må en regne med når en har småbarn" osv. Endelig var det en barnelege på Ullevål som rådet de til å kutte ut alle melkeprodukter i noen uker. Etter 10 dager sov vesla hele natta for første gang! Hun har melkeallergi, stakkars! Jeg ville bare skrive dette, for det er visst flere som har melkeallergi enn en vet om. Nå vet jeg jo ikke hvordan deres situasjon er, kanskje dere allerede har luket ut dette alternativet. Vel, vel. Lykke til uansett! Og ps. Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor:)
kul@ Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #17 Skrevet 6. desember 2006 Hei cashewnøtta;o) Takk for svar. Han har astma og får medisiner (ventoline og flutide). han kan reagere på.Han har melkeallergi og får prosobee.han kan ikke gråte for lenge Max 5 min før han kaster opp pga astma.Han kaster opp i hytt og pine (utenom måltider,midt i måltider,i bilen,senga,på besøk hos folk..det tar jo av til tider) og han hadde lenge diare før vi fikk henvisning til spesialist. Helsestasjon og lege har sagt ; *det er normalt *prøv dere frem på produkter i markedet *sånn er det å ha barn i huset *vi gjør ikke noe før han går ned i vekt og han viser at han har dårlig allmentilstand. Til slutt dro jeg ned opp til 2-3 ganger i uka og siste gang så sa jeg at jeg ikke gikk ut der i fra før jeg fikk hjelp.
cashewnøtta Skrevet 6. desember 2006 #18 Skrevet 6. desember 2006 Oj:/ Stakkar liten! Nei, da stiller ting seg annerledes! Utrolig at en må stå på slik før en får hjelp!! Lykke til, håper han "vokser av seg" noen av problemene etterhvert!
kul@ Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #19 Skrevet 6. desember 2006 takk cashewnøtta;o) ja vi får bare håpe at han vokser det av seg for jeg syns det er slitsomt i lengden. Men det hjelper å slå i bordet når en ikke blir hørt...det har vi funnet ut i allefall. Håper du får en fin førjulstid. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå