Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Kan mangi ovnsbakt leverpostei fra gilde eller er det leverpostei med smilefjes man gir til baby 8 måneder? Kan man gi vanlig yoghurt fra tine? eller er det spesielle yoghurter for babyer?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Vi har så vidt begynt å la jenta vår smake på brøskive med leverpostei. Hun er 7 mnd. Gir henne den lille runde gule boksen med barneansikt på. Ang. yoghurt, har vi ikke begynt med det ennå. Men har sett venner av meg har gitt barnet sitt en type Litagoyoghurt fra Tine (sikkert en med mindre eller ikke noe sukker). :-)
-Hathli- Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Yoghurt skal man ikke gi før barnet er over 1 år. Vi gir også den gule boksen med leverpostei til lillegutt.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Det finnes yoghurt fra 6 mnd også. Og ellers er det anbefalt fra 10 mnd. Husker ikke hvor jeg har lest det, men det står sikkert noe om det på matportalen.no eller ammehjelpen.no.
Blomman Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 barnemat yoghurt fra 6 mnd er trygt å spise - den er behandlet på samme måte som melken i mme og babygrøt ;-) ellers er det riktig at man kan gi yoghurt og syrnede melkeprodukter fra 10 mnd
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Hvem selger slike babyyoghurter da? Jeg har gitt lillegutt vanlig yoghurt for i barselsboken vi fikk på sykehuset står det man kan gi yoghurt fra 6 måneder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå