Gå til innhold

Nå orker jeg ikke mer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å roe jenta på to uker om kvelden og natta!

På dagen sovner hun som regel greit i senga si,men når kvelden kommer,setter hun vrangsida til.

Gir henne pupp når jeg skal legge meg,og prøver å legge henne i senga,men nei,hun styrer en stund før hun blir irritert,og da begynner hun å skrike.

Har sittet leeeenge sent på kveld og natt for å få henne til å roe seg i senga,men det går bare ikke!Nytter ikke med vogn heller.

Har prøvd alt føler jeg.Gjøre det lunt i senga osv.,smokk vil hun bare ha korte perioder av gangen(1 min).

Så til slutt gir jeg opp og tar henne oppi senga mi,og da må hun bruke puppen min som smokk for å få roet seg.Spiser ikke,bare sutter på den,og det gjør vondt!!!

Så hva gjør jeg???Jeg orker ikke dette her!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har kanskje kolikk? Eller føler seg utrygg?

Når de er så små kan de ikke få nok kos, hun vil aldri sove alene hvis hun ikke får være trygg.

Hun er jo bare 2 uker stakkars liten , når min jente var det lå hun mest hos meg og jeg sov lite frem til hun var 2,5 mnd. Nå er hun 10 mnd og sover i senga si hele natten, godt sover hun også!

De trenger varmen fra mamma når de er så små.

Skrevet

Du må la henne få den kosen hun vil ha når hun er så liten...

Tror nesten dette må være en spøk..

Skrevet

Gir du henne smukk? Tror kanskje jeg ville prøvd det i alle fall, i stedet for at hun bruker deg. Smukken gjorde i alle fall at datteren min roet seg på en helt ny måte.

Skrevet

Vet det kan virke tungt og bare 1 uke kan virke en evighet.

Lover deg at det blir bedre etterhvert. Hun er for liten til å ha kontroll over smukken enda. Min gråt ikke, men var kjempe urolig hele tiden. Jeg brukte lille fingeren som smokk or å få han til å sovne. Fikk så vondt i fingern etterhvert atta :o)

Det er en hard værden de er kommet til. Mye lyder og kanskje vondt i magen... da er mamma den man kjenner seg tryggest hos. Helst hele døgnet rundt :o) for min el haha, ble jo gal i hodet....

Det kommer etterhvert, det blir ikke sånn resten av tia. Husker jeg tenkte med meg selv: Har jeg gjort noe jeg kommer til å angre på nå? Kanskje jeg ikke skulle fått barn". Plutselig gikk det liksom over, og nå er det nesten glemt hehe

Tror de fleste har det sånn i starten

Skrevet

Hun har ikke kolikk.Hun gråter ikke så mye,men klarer ikke roe seg...

Og,NEI,det er ikke spøk!!!Blir rimelig sliten med en 4 åring i tillegg,når en ikke får sove om natta.

Hun vil ikke ha smokken...blir bare irritert.

Men,uansett så kan jeg ikke la henne bruke puppen som smokk,blir jo sår!Hva gjør jeg?

Så skal jeg bare la henne sove i senga mi?Blir det ingen stygg uvane av det?

Skrevet

Var ikke meningen å være anonym på hovedinnlegget....

Skjønner ikke hvorfor jeg liksom spøker med innlegget mitt??Hun får all den nærheten hun vil ha,men er vel lov å bli lei og sliten??

Skrevet

Min lå oppå meg hele tiden i starten i ca 1 1/5 måneds tid. Ble ingen stygg uvane her ihvertfall.

Ble og sår, så eneste løsning var liksom lillefingern :o) Godt det bare er for en periode, for den tia var temmlig hard

Skrevet

datteren var også veldig urolig å¨natten med engang...jeg bysset og bysset.. kan ikke huske hvor mange netter jeg og hun sov på sofaen... da satt jeg sånn halveis opp å hun lå i armene mine med puppen i munnen... var det eneste som roet henne en stund...

du må rett og slett bare kose og bysse i vei.. det ordner seg etterhvert... og blir du sliten så er det jo bare å ligge seg til å sove på dagen.. du sier jo at babye sover mye på dagen..... det har jeg aldri vært flink til å gjøre..har kanskje gjort det 3 ganger på 7 mnd

Skrevet

Stakkars deg da. Ser du har et barn fra før, nå opplever du kanskje at du har fått en litt annen "type" baby?

Det er viktig at du prøver å slappe av selv (vet det er lett å si men), babyen kan føle hvis du er stresset og bli stresset selv. Sett deg på et stille rom med henne, amme henne, stryk henne og snakk rolig.

Ellers kan det være, som nevnt over her, at hun har litt kollikk eller luft/vondt i magen. Tror du det kan være det?

Skrevet

Glemte å si at min og var urolig, så jeg satt omtrent konstant ute med puppen. Hadde han liggende på ammerputa mens jeg så tv, leste eller spiste. La meg også mye i senga og ammet. Ja, jeg var sår og ja, han ble ganske så vant til å sovne ved puppen, men det er noe jeg jobber med nå. Alt er gått mye bedre etterhvert!

Skrevet

For meg høres det ut som om hun ikke får tilstrekkelig med mat, kanskje du må ty til litt mme og gi henne på kvelden.... Bedre med mamming enn amming vettu, så du får overskudd til å takle hverdagen, du har jo også en 4 åring som trenger deg ekstra mye nå som det er kommet en rival i hus (-: Lykke til kjære du

Skrevet

Det blir ingen stygg uvane hvis du lar henne sove i sengen din når hun er så liten! Bare to uker stakkar, la henne få kosen hun trenger.

Skrevet

Trøsten er at dette går fort over. Begge mine var sånn de første ukene (8-9) Lot dem få ligge inntil meg å kose med puppen før de sovna. På denne måten sov både jeg og de hele natta igjennom.( med matavbrekk selvsagt)

Etter disse ukene hadde gått, gikk det supert å legge de våkne i egen seng på kvelden.

Gi henne all tryggheten hun trenger nå, det får dere igjen for senere.

Blir du sår kan du feks prøve å lure smukken inn i det hun sovner, men la henne ligge inntil deg.

Skrevet

Takk for svar.

Da får jeg fortsette sånn vi har gjort det en stund,og håpe at det går seg til...

Men,ser det er en som skriver at jeg ikke har nok mat?!Kan det være grunnen da?Har liksom trodd jeg har hatt nok jeg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...