Gå til innhold

Angrepiller som prevangsjon!!! (nesten samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på apoteket i går for å levere en resept,ved siden av meg sto det to jenter i 15 års alderen.De sto rett ved siden av meg så jeg hørte alt de pratet om,en av de som jobbet på apoteket kom bort til de og spurte om de trengte hjelp eller om de skulle levere resept.Da sa den ene jenta nei,jeg skal ha angrepiller,apotek dama gikk for å hente en pakke.Da hun kom tilbake sa den andre jenta at hun skulle ha en pakke også!! Jeg merket at apotek dama ble litt brydd pga dette,at de begge to skulle ha ;o(

Apotek dama spurte om de visste hvordan de skulle bruke det og da svarte de i kor "ja,har brukt det før,vi vet hvordan det brukes!!!!!"

Er det virkelig så enkelt? Er det bare å ha ubeskyttet sex,dra på apteket og ta en pille?

Synes dette var virkelig synd å være vitne til,skulle ønske jeg ikke hadde hørt hva de pratet om!

Skrevet

Det burde vært reseptbelagt ja!!

Blir litt provesert ja!

Skrevet

Hehehe, må le litt av de rare småjentene. de lærer nok når de blir litt eldre. Tør vedde for at en av de bare skulle skryte litt av at hun hadde hatt sex siden den første hadde hatt det...Har prøvd disse pillene etter at kondomen sprakk for et par år siden og hvis disse blir halvparten så dårlige som det jeg ble tar de nok ikke disse pillene igjen. Husk at dagens 15åringer er kjappere til å skryte på seg fordi det er så innmari kult å ha gjort det, i motsetning til bare noen få år siden når jeg var 15 og alle jeg visste om som hadde prøvd å ha sex var småflaue over det..

Skrevet

eg tok angrepillen en gang pga et lite kondom-problem....men den virket ikke....er selvfølgelig glad for det i dag da=) men en bør i allefall ikke bruke dette som prevensjon!!og i allefall ikke stole på dette når en kun er 15!!nå er da jeg mye eldre enn 15 da, så passet bedre at den ikke virket...

Skrevet

Herregud... Man får da jaggu ta konsekvensene at ubeskyttet samleie!!

Greit nok at et kondom kan sprekke, det kan det jo gjøre, men å ta angrepiller gang på gang, det er ikke bra!

Skrevet

Jeg har også brukt angrepille en gang, og den virket ikke hos meg heller. Er jo også veldig glad for det i dag, for nå har jeg verdens beste sønn (var i et stabilt forhold og brukte bare angrepillen fordi vi egentlig hadde tenkt til å vente noen måneder til før vi begynte å prøve å få barn). Så sønnen min er også et levende eksempel på at dette ikke er noe sikker prevensjon... Men det tenker de sikkert ikke på en gang, de 15 år gamle jentene. Det beste hadde jo selvfølgelig vært om de hadde hatt sex med kondom, for å beskytte seg mot kjønnssykdommer, men det minste de kunne ha brukt er jo p-piller. Det gis jo ut gratis også til de under 18. Så vidt jeg husker, var angrepillen relativt dyr.

Skrevet

Synes ikke det var så veldig rart at de ville ha det begge to, jeg. Er jo veldig greit å ha en pakke hjemme da, tilfelle det går galt. Det har alltid jeg hatt, men har aldri brukt dem. Apoteket er jo ikke åpent på søndager heller så det er fint å være føre var synes jeg.. Det med at de sa de hadde brukt dem før var nok bare "skryt". Jeg har aldri hørt om noen som ikke ble dårlige av de pillene..

Skrevet

Jeg ble ikke dårlig av pillene. Bare gravid:) Her i Oslo er apoteket åpent på søndag også, forøvrig. Men det skal være sagt at det er bedre å ta angrepillen enn å måtte gjennomgå en abort, så alt i alt er det vel greit at de er såpass ansvarlige. Selv om det hadde vært bedre med andre prevensjonsmidler.

Samme anonym som ovenfor

Skrevet

Det er sant,bedre med angrepillen enn abort!Men grunnen til at jeg reagerte på dette var fordi det virker på meg som om de gjør dette ofte,det er derfor jeg skriver innlegget.Måten jentene pratet mellom seg var litt sånn "ja,da er det påån igjen" liksom,som om de gjør dette hver mandag etter en helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...