Gå til innhold

TWILIGHT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker store bokstaver idag - for Hanne ligger og føder lillejenta si!!! Jeg lover å holde dere oppdatert, med mindre hun fikser det selv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godmorgen :o) Så utrolig spennende nyheter med Hanne! Sender gode tanker, og gleder meg til oppdatering!

Var for første gang på lenge ikke innom twilighttråden i går, uvant :o) Hadde en utrolig travel formiddag (ihvertfall i forhold til hvordan formiddagene bruker å være...) og deretter nettrøbbel. Fikk skummet gjennom tråden da, fikk med meg det viktigste :o)

Startet dagen i går med innskriving på sykehuset, veldig bra...men litt snålt...går jo opp for meg at det faktisk skal skje en fødsel snart! Fikk se 3 fødestuer, kun en var opptatt. Veldig stille på føden akkurat nå, alle lå på "enerom" - det er egentlig tremannsrom....så krysser fingrene for at snuppa kommer på et stille tidspunkt!

Deretter var det jordmorkontroll, bare fryd og gammen med små og store :o) Hodet var enda dypere plassert i bekkenet, ikke festet enda, men så langt nede at visst vannet gikk kom hun til å falle ca 1 cm og deretter proppe for....så det var visst ikke så farlig at det ikke var festet. Snuppa ble skikkelig irritert da leie ble sjekket, føttene hennes stod ut under ribbeina mine...hehe, ganske gøy å se på! Neste kontroll er 18 desember, håper det blir siste :o)

Så kom endelig det siste utstyret vi hadde bestilt! I går fikk vi altså opp seng og stellekommode - og soverommet måtte ommøbleres for å få en til seng inn. Nå blir det vask av babytøy, og kanskje etterhvert pakking av den berømmelige sykehusbagen, så tror jeg jammen det meste er klart!

Håper dere alle har en fin dag, og at formen er god :o)

Skrevet

hei hei, og god morgen ja...

hodet til gutten min var også relativt godt nede i bekkenet når jeg var der for tre uker siden...forrige uke var det det samme...hodet hadde ikke festet seg..men regner med at det ikke blir lenge til...vi får se...spennende med hanne da...du får oppdatere oss ka-ping...hihi..

Skulle nesten ønske jeg var i samme situasjon...begynner å bli tungt nå kjenner jeg...datteren min hadde feber inatt så her sitter jeg da med et sykt barn og er rimelig trøtt etter lite søvn inatt....

jjaajaja...han kommer når han er klar tenker nå jeg...

Skrevet

Hei, alle sammen!

Spennende med Hanne, sender lykkeønskniniger. Jeg var også på omvisning på føden i går. Helt stille på St. Olav også, faktisk var ingen av de 15 (?) fødestuene i bruk! Stemmer ikke så godt med dette fullmåne-greiene, for er vel i dag eller i går det var fullmåne? Var også hos jordmor, alt bra bortsett fra høyt SF-mål. Skal tilbake om en uke, og kan få ekstra UL hvis jeg vil. Men hun sa at man uansett ikke ble satt igang pga stor baby som førstegangsfødende, så da er vel UL ikke så stort poeng... Men jeg er ikke sikker på om hun har rett, noen som vet? Tror nok jeg kommer til å ta den ekstra UL-en uansett...

Skrevet

Åh, jeg vil også ha omvisning... men jeg har jo vært inne for sjekk og da var jeg jo i en av fødestuene... og som jeg har nevnt tidligere - de bringer meg nok til døra når jeg først får transport til sykehuset :)

Bobby77: er det føde vest eller øst du hører til?

Fikk mld av Hanne ca halv sju idag morres, da hadde hun vært på sykehuset siden to, og personalet mente hun kom til å få formiddagsbarn :)

Skrevet

Så lik dag vi hadde i går da, litt gøy :o) Skjønner deg godt om du tar den ekstra UL, da får du ihvertfall vite sånn ca hvor stor babyen din er. UL er jo dessuten litt kos :o) Vet dessverre ikke noe om dette med igangsetting pga stor baby. Selv ligger jeg litt over rødstreken på SF-målet, men snuppa i magen min ble først estimert til 9 % under gj.snittet, deretter 13 %, så tror ikke SF-målet sier all verdens om størrelsen uansett.

Skrevet

SF-mål sier ikke nødvendigvis så mye om størrelsen til knøttene. For min del så har jeg framoverliggende livmor, mye fostervann, og en unge som ligger og stikker RETT utover. dermed blir målene høye.

Skrevet

Tilhører Føde Vest, så vidt jeg har fått med meg :-)

Nei, vet at SF-målet nødvendigvis ikke har så mye å si, var på en ekstra UL tidligere, pga skyhøyt SF-mål, men babyen var bare litt over gjennomsnittet. Er egentlig forberedt på å få en baby på rundt 4 kg, siden både meg selv (+ alle min søsken) og samboer var ca 4 kg da vi var født. Går nok bra uansett!

Ellers er det første dag med permisjon i dag, og må snart begynne å gjøre noe. Ellers blir jeg bare sløv, merker jeg... Skal på jobb i morgen, på et møte og rydde kontoret og sånt. Men det er mye som skal ordnes i heimen før lille baby kommer, så må komme meg ut av sofaen nå tror jeg...

Skrevet

Piff - fire kilo er vel ikkeno problem :) Så lenge hodet er passe stort så trøkker du ut resten på to pressrier! Det er som å ha en fisk mellom hendene... splosj, så er den vekke! jeg tuller ikke :) Er fremdeles sjokkskadd etter forrige fødsel - her trøkker jeg i timesvis (bokstavelig talt), hodet sitter fast i utgangen i 1 1/2 time (forhodefødsel - 3 cm større omkrets enn ved vanlig leie), og når hodet ENDELIG kom ut, så kom resten av kroppen på to lusne press... sklei ut som en glatt fisk :)

Jeg hører forresten også til føde vest :) Gubben og jordmor mener jeg kommer til å få 1-2 uker før termin, så kanskje vi møtes på føden? hadde jo vært litt gøy da :)

Skrevet

Jordmor sa i alle fall at hodemomkretsen er det som teller, og den varierer jo ikke så mye om babyen er 3,5 eller 4,5 kg, f.eks. Selvfølgelig litt verre når den kommer med forhodet først, 3 cm ekstra er vel ikke noe særlig, nei. Håper det blir bedre denne gangen! Ja, artig om vi møtes på føden! Synes det er så spennende fremover nå, jeg. Aner jo ikke om han kommer før termin eller om jeg må gå over. Han kan jo egentlig komme når som helst nå!

Skrevet

Ja vi er noen her inne omtrent samtidig ja... I hvertfall meg, deg og Stinemor :)

Skrevet

Er utrolig spennende nå framover ja...blir rart når det plutselig er i gang. Synes hele greia er litt surrealistisk fremdeles jeg, skjønner ikke helt at det skal bo en baby her sammen med oss :o)

Skrevet

Du, den følelsen er like sterk selv om en har unger fra før... min 2-åring er en meget selvstendig ung dame - hun er overhodet ikke en baby... så jeg og gubben sitter også med denne rare følelsen av hvor utrolig fjernt det er at det GANSKE SNART skal komme en bittliten baby og bo sammen med oss...

Skrevet

Da er enda ei twilight-jente duplisert!

Hanne fikk jenta si kl 10 idag :)

detaljene skal hun få komme med selv :)

Skrevet

Så flott!! Gratulere til Hanne :o) Gleder meg til detaljer! Spennende og gøy nå når flere og flere twilightere får sine små!

Skrevet

Så koselig med Hanne, da, at jenta kom idag og at hun slapp overtid. Har vel eg vært klar for fødsel ei stund hun nå;-)

Jeg har 3 uker til termin idag, men håper og tror jeg skal være hjemme til jul med ei lita tulle i armene.

Er dødtrøtt om dagen. Sov hele formiddagen i går, og likedan idag... Får ikke gjort stort, da...men det er da meninga at en skal hvile litt før babyen kommer, så jeg får slå meg til ro med det....jul blir det uansett!

Skrevet

Heisann, veldig sjelden jeg er innom twilight innleggene for tiden, men må si at temaet her har fått en dramatisk dreining.. festet hodet eller ikke, fødsel.. ;-) Begynner dere å bli klare for fødsel jenter?? :-)

Og gratulerer til Hanne, er litt misunnelig ja.. Selv om jeg ikke akkurat er lei.. enda...

Skrevet

Ja, vi burde kanskje endre tittel nå som Hanne så definitivt er ute av the Twilight Zone? Gratulerer så masse til hele Hannefamilien, forresten, så hyggelig at alt ser ut til å ha gått glatt? Vi gleder oss til oppdateringene.

Her er jeg hjemme med sykt barn, også feber i hele natt og utover dagen. Så min lille Torpedo er alt annet enn torpedo i dag, er jeg redd, bare liten strøtt og varm gutt som sover og gråter om hverandre. Forferdelig vanskelig å ha syke barn, man blir jo så hjelpeløs!!! Nå har han i alle fall fått sove litt ordentlig, håper det betyr at feberen begynner å gå ned, jeg har _ikke_ tenkt å vekke ham med å sjekke.

Stinemor: Vet ikke helt programmet mitt i morgen, men vi sms'es definitivt.

Skrevet

Gratulerer Hanne! :)

Jeg er ikke her så ofte som dere kanskje har oppdaget, men titter innom sånn litt innimellom ;)

Skrevet

Sponge: det er i det minste en trøst at de er blitt gamle nok til å kunne fortelle hvor det er vondt... det er direkte grusomt når de er bittesmå og man ikke har peiling på noe mer detaljert enn at h*n har smerter... visste ikke at det gikk an å få SÅ vondt pga noen andres smerte jeg. Mye rart en lærer som mor gitt.

Skrevet

Og til Sponge fra tråden i går: ja, fint navn sant? :) Vi er veldig fornøyde!

Og vimsemannen gjorde en flott jobb, visste jo at dere satt her nysgjerrige, og jeg trengte han jo ikke hele tiden til å holde meg i hånden! :)

Skrevet

Ja, det skal være sant. Nå er han litt bedre, sitter faktisk og spiser litt spaghetti! Han har sovet hele dagen, så det blir spennende å se om han i det hele tatt får sove i natt! Mammaen hans trenger det i alle fall... Heldigvis har SpongeDad kommet hjem en tur, så hele familien Sponge har det etter forholdene bra.

Skrevet

Gratulerer til Hanne!! Håper fødselen gikk bra!

Er ikke innom her så ofte lenger jeg heller, mange dager rekker jeg ikke å skru på pcen engang. Nå er det stille i heimen, men om et par timer blir det nok action her... vi har fått et kolikkbarn... Fra 22-23-tida til kl 3 er det skriking og bæring og risting. Vi ser at ho har skikkelig vondt i magen, så nå har jeg vært på helsestasjonen og fått massasjetips, og i morra skal jeg ringe kiropraktor - håper det hjelper!

Skrevet

Niesen min var hos kiropraktor to ganger som baby pga kolikk og ble frisk... gjett om svogeren min var lykkelig :) Han var grønn i trynet (bokstavelig talt) pga søvnmangel.

ps: et tips som kan lindre LITT er å la pappa'n bære lillejenta på armen - dvs hun ligger med magen langs arma, inntil kroppen hans. Det roet vår jente litt i hvert fall når hun hadde mageknip.

Skrevet

Hallois alle damene.... Her er ståa som før... Var hos jordmor og ble strippet i går.. Var ikke vondt i hele tatt... Hadde 2 cm åpning, men som hun sa.... Hjelper ikke med åpning uansett cm, sålenge man ikke har rier... Skal tilbake i morgen for akupunktur. Nå begynner jeg å bli skikkelig sliten av dette... Synes jeg er sur og grinete mot unga hele tiden, og griner veldig lett... Har veldig vondt i korsryggen hele tiden, så det gjør at en ikke får sove skikkelig om natta heller....klage-klage-klage....... Har fått pyntet til jul i dag da, sånn for å ha sagt det... Gått i slowmotion, men bra ble det..... Og de første 10 minuttene på BIM ble som vanlig nå brukt til å gratulere alle som har født.... KØKULTUR.....er ikke det noe som har blitt tatt opp mange nok ganger her inne???? jaja...ikke misunnelig jeg.... hallo....hvor er månen i kveld????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...