duppelupp Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Leste nettopp en artikkel på mozon.no fra sept. hvor de skriver at man bør unngå grønn te i svangerskapet pga. økt risk før mangler på hjernen og hjerneskallen til barnet!!!! Dette står som siste avsnitt i artiklen som lovpriser de helsegunstige egenskapene til grønn te for alle..unntatt gravide. Så jeg setter da min grønne te fast i halsen når jeg leste dette, har vel drukket 1-2 kopper hver dag. Er nå i uke 37 og vagger rundt her hjemme, synes ikke dette var noe morsom lesing. Det har sikkert ikke så mye å si. men jeg blir jo litt bekymret for det. Har ikke hørt noe om dette fra helsepersonell eller andre. Har dere i desemberklubben noe mer info om dette? Her er linken til artiklen: http://www.mozon.no/kvinnehelse/graviditet/unng_gr_nn_te_som_gravid
Minmai Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Det ser ut som det kan være et problem hvis men har for lite folsyre, og hvis man drikker mye grønn te. 2-3 kopper gir lav konsentrasjon, står det, så 1-2 kopper kan vel ikke gi høye verdier av de stoffene det er snakk om. Tok du folsyretabletter eller multivitaminer med folsyre de tre første månedene skulle det vel uansett være greit. Tror ikke du behøver å bekymre deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå