Gå til innhold

Korte våkenperioder, hva med dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 6 mnd, og er våken ca 2 t om gangen. Det er jo ikke så lenge. Det dumme er at han bare vil sove 3 ganger om dagen uansett. Og han sover ikke så lenge, særlig ikke i vogn (utypisk, men sånn er det). Hvis hvilen er på 15 min og han blir vekket av en bil, så var det den hvilen, og ikke noe å gjøre med det. Hvis den siste hvilen blir litt tidlig, er det et sant helvete før leggetid, for han er sååå trøtt. Prøver å nekte han å legge seg for natta før kl 18, men av og til orker jeg bare ikke mer hyling. Han sover litt i underkant av 12 timer, avbrutt av mat, og da blir det tidlig morgen, og en innmari lang dag.

Lurer bare på hvor lenge deres barn er våkne? Går det an å holde dem våkne, evt er de fleksible på antall hviler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan det er med trøtt,grinete baby på ettermiddag kveld ja.. Gutten min har plutselig funnet ut at han skal bare sove 2 ganger i løpet av dagen :( Så fra 14- 19 er han våken.. Noen ganger går det å legge han 18.30,men stort sett så bare hyler han hvis jeg legger han før kl 19. sover 2 x 1 time på dagtid,men heldigvis sover han tungt om natta,skal veldig mye til for å vekke denne gutten da. Han er våken ca 2 timer mellom hvert måltid så ganske likt gutten din der. Eneste gangen han kan sovne om ettermiddagen er hvis vi triller en laaaaang tur.

Våkner stort sett i 8 tiden på morgenen nå og sovner igjen ca 9.30.

Han er 6,5mnd

Skrevet

Min våkner i 3-4 tida for mat og vil opp 6. Snork, snork. Det hadde vært så fint å kunne flytte natta hans litt og legge han senere. Men det er ikke så lett. Det hørtes tøft ut med 5 timer våken, ja. Huff, stakkars deg. De er noen stabeiser!

Skrevet

Så tidlig ja...uff slitsomt det :( Håpe det snart snur seg litt for gutten din da.

Går egentlig tålig greit helt fram til siste timen før natta,da skal han bare kose og hyler hvis jeg må gjøre noe,som for eksempel å ordne melk til han...hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...