Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 hvor mange ganger daglig pumper dere og hvor lenge ? hvor lenge har dere drevet med fullpumping og hvor gammelt er barnet deres ? hvor lenge har dere tenkt å helpumpe ?
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Jeg helpumper ikke, men må pumpe i tillegg for å opprettholde melkeproduksjonen. Jeg må pumpe fordi jeg bruker brystskjold og dette kan føre til dårligere produksjon da brystet ikke blir like godt stimulert da man bruker skjold. Har tenkt å fortsette å pumpe så lenge jeg føler jeg trenger det.. vil jo ikke miste melken.. må pumpe ganske lenge for å få ut noe..får sjelden ut så veldig mye, men kan være at jeg gir meg lit fort. Synes det tar veeeldig lang tid.. Prøvde en elektrisk pumpe, men synes ikke den fungerte noe særlig, så jeg pumper manuelt. Jenny er bare 2 uker i dag, så har ikke har ikke holdt på så lenge ennå. ¨Får se vor lenge det går..
mammaen til Helena Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Jeg pumper meg 2-3 ganger daglig. Etter at jeg har kjøpt meg avent el.pumpe går pumpingen som en drøm, begge puppene er unnagjort i.l.a. en halv time.Brukte en time før... pumper meg nå også he he... har bare drevet med dette i 3 uker enda, hun er 5 mnd. Får grøt og mme i tillegg. Befriende ettersom vi kranglet så mye ved amming... Men jeg må si jeg savner amminga, det var vanskelig å bestemme meg å gi opp. men jeg angrer ikke, vi har fått en mye bedre hverdag og en blidere unge. Har tenkt å pumpe meg til jeg har melk. Sorry, dette ble litt lenger enn det du spurte om. Helpumper du?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 kab, vil bare si at jeg bruker også skjold! Melkemengden har økt i takt med det Lukas trenger. Jeg har kun pumpet meg på kvelden. Men har funnet ut at Lukas tømmer puppen bedre med sjold enn pumpen klarer! Når han har pattet klarer jeg ikke få sprut etterrpå, men det får jeg etter pumping!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 takk for svar ! ja jeg helpumper, 6-7 ganger daglig, ammer kun om morgenen, det er slitsomt, men verdt det føler jeg
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Pumper meg ca hver 2-3 time på dagen og kanskje 1-2 gange ri løpet av natta. Har drevet med det siden han var ca 8uker, nå er han 12. Har tenkt å gjøre det helt til han klarer å ta puppen igjen, hvis det skjer. Er veldig bestemt på å prøve å fullpumpe til han er 6 mnd.... Bare 3 igjen nå.. Pujh..
Videlivi Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 jeg pumper ca 3-5 ganger i døgnet. Vesla får mm så lenge jeg har på dagen, men må gi erstatning på kvelden og natta da jeg ikke har nok. ( får ut ca 100-400 på morgenen, +-40 på begge på kveldstid... Minker utover dagen...) Vesla er 5 uker, har holdt på cånn mer eller mindre siden vi kom fra sykehuset. Prøvd med brystsjold, og uten, men hun biter med gommene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå