Gå til innhold

VinterSol m/bolleiovnen!!!


mayla22+gull i magen :o)

Anbefalte innlegg

Jeg leste nettopp et innlgg hvor du hadde svart at dere ikke så embryo på ul i uke 6. Sitter her å nesten gråter, fordi det endelig er noen som gir meg håp... var selv på ul forrige uke, uten at de så noe foster. Skulle da vært 7+2, men fordi det var klaff på 1 pp etter icsi tror legen at syklus er forskjøvet. Jeg tror selv det kunne ha vært ca 5 uker.

Men etter ul har jeg trodd det ikke var håp, selv om hcg stiger og jeg er kjempe kvalm!!! Du er den første som gir meg håp i hengende snøre - tusen takk for at du gjorde dagen min SÅ mye bedre :o)

 

*Klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å, nå ble jeg helt rørt jeg:)

 

Vi hadde samme opplevelsen,, de fant fostersekk,men ikke noe liv,,

så da regnet vi med at jeg ble innlagt for utskrapning neste uke, når vi skulle til ny UL.

Men da var det plutselig et lite hjerte som banket gitt!

 

Vi er visst like gamle du og jeg:)

 

Når skal du inn på ny UL da?

 

Skal krysse alt jeg har av fingre og tær for at du også har en liten tiger i magen, som bare ikke er helt stor nok enda til å sees!!

 

(når du er i uke 7/8 er vel embryo noe sånn som 10mm så det er ikke så rart de ikke kan se noe før det. pussig at ikke legene dine sa noe om det?!)

 

Lykke til!! Hold meg oppdatert da!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg så de ikke fostersekken en gang, og den spalten som sekken skal feste seg i var bare noen mm stor. Defor trodde legen at ting var på retur, altså at jeg hadde mistet. Selv tror jeg bare at det var VELDIG tidlig slik at ting var i ferd med å utvikle seg.

 

Målte Hcg 3 ganger forrige uke, og den var 4935, 5730 og 11710 på mandag, tirsdag og fredag. Så ettersom den dobler seg som den skal ig jeg bare blir kvalmere og kvalmere, tar jeg det som et godt tegn :o)

 

Har du oo holdt på med ivf? Mener jeg har estt nicket ditt tidligere, men husker ikke hvor... Morsomt at vi er like gamle ;o)

 

Jeg skal på ny ul i morgen, har time på Riksen. Håper de ser noe mer da, og at jeg kan begynne å slappe av litt...

 

Leste et sted at embryo i uke 5 skal være mellom 1-4 mm, så da er det kanskje ikke så rart de ikke så noe!!! Men vi får svar i morgen...

 

*Klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. altså, dersom hcg'et ditt stiger sånn, ville jeg tatt det som et veldig godt tegn jeg!

 

jeg hadde så veldig lave hcg-verdier jeg og, så det var enda en grunn til at legen var så bekymret. men så var jeg også bare litt kortere på vei enn først antatt;)

 

Du skal se at du i det minste ser fostersekk denne gangen! Tenker det går helt fint jeg! :)

 

Hva er ivf? trodde jeg hadde fått med meg alle disse forkortelsene her inne, men stadig dukker det opp noe nytt...:)

 

hm.. jeg er visst en ganske aktiv bruker her inne på BIM da (i følge disse listene) så er jo ikke så rart om du har sett nicket mitt.. vært på BliGravid, Ung&Gravid og Mødre med Funksj. og her på 1.tri for det meste.. og noe på skravle, men den siden provoserer meg så mye! hihi

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper, håper, håper - i morgen skal være min dag :o)

 

Sykepleieren på Riksen mente verdiene var veldig bra, at jeg bare var kortere på vei...

 

IVF er prøverør, har hatt ett forsøk før jeg ble gravid nå - helt på egenhånd!!!

 

Sikkert sett deg på BliGravid, var noe der før jeg hoppet over til ufriv. abort, slitere og sist på ass.bef. Nå har jeg planer om å vøre her noen mnd fremover =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha,

nei ikke prøverør her. Da har vi sikkert sett hverandre på BliGravid.

Denne babyen ble til på gamlemåten.

 

Så du hadde først prøverør, funka ikke, siden "normal"unnfangelse?

Sterkt!

Visste ikke at de gav prøverør til såpass unge folk en gang jeg!? trodde man ble avspist med en "men dere har jo good tid.."

 

Klart du skal bli her noen mnd fremover! Vi skal jo holde hverandre godt med selskap, er jo bare noen uker i mellom:)

 

Hvor er du fra?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sikkert :o)

 

Ja først mislykket ivf, så naturmetoden! Morsomt...

Vi fikk prøverør fordi jeg har mistet 3 ganger tidligere, og ikke ble gravid igjen. Oxo har jeg en leddsykdom... Ikke noe alvorlig, men det hjalp på i prosessen. Man har krav på hjelp, uansett alder, så lenge man har prøvd i over ett år. Da kan man søke om utredning!

 

Jeg bor på Romerike, enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, nå skrev jeg langt innlegg til deg, og så falt jeg ut! typisk..

 

hva for leddsykdom har du?

jeg har HMS men vært veldig bra siste par årene, heldigvis!

Så forferdelig det må ha vært å miste tre ganger!! Håper spira virkelig sitter denne gangen da!!

 

Jeg bor på Notodden, men liker meg ikke her. Flytta hit pga mine studier. Vi vurderer nå å flytte til Oslo, så jeg kan ha litt mer nettverk rundt meg med baby og all ting.. men det er jo så dyrt å leie der!!

 

Ellers kommer vi fra Vestfold, og det frister å flytte "hjem"... men vi får se.. først fullføre året her, føde barn, og så ser vi!;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var dumt - liker lange innlegg ;o)

 

Jeg har hypermobile ledd og fibromyalgi. Har vært plaget av bekkenløsning fra dag 1 de andre gangene, men denne gangen er det foreløpig veldig bra.

 

Vi kjøpte leil her i sommer for å komme nærmere familien på begge sider. Har bodd i Oslo ett år før det, men det var ikke noe for meg.

Her skal vi bo så lenge det er plass... Er plass til 3 men ikke 4 for å si det sånn!!! Men først må det gå bra denne gangen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, moro å høre fra en til som er hypermobil!

Alle damene i familien min er visst det, men jeg er den første med diagnosen.. alle de andre bakover har bare blitt kalt "giktiske".

 

Det er pga familien vi også vil flytte.. er så nitrist å bo langt vekk fra alle!

Særlig når jeg har familie med små barn, og ikke minst er litt av en mammadalt!

Oslo er et alternativ fordi det er lettere for meg å reise hjem til familien,og fordi han kan pendle til skolen derfra. Aller helst vil jeg egentlig til Tønsberg eller aller helst Horten, men det nytter ikke for han å pendle så langt, har et år igjen av mastergraden til sommeren..

 

Så dere har lyst på flere barn?

Skal nå ro dette i havn først vi, tenkte vi, så får vi ta stilling til om vi ønsker en til eller ikke når det har gått et par år.. foreløpig er det å skulle ha en så overveldende at det holder i massevis for nå!

:)

 

nå håper jeg inderlig du får gode nyheter neste UL altså! :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...