Gå til innhold

:( Har driti meg så utrolig ut!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er sammen med en gutt jeg elsker, og vi har vært sammen i over et år nå! Jeg er nå gravid, og vi vil beholde! Fant ut at babyen ble unnfanget ca. mandag 23. oktober. MEN det som er greia: jeg var utro en gang, og det var fredag 20. oktober. Men han kom ikke inni meg. Dessuten har jeg gått på p-piller og vært flink og tatt de hver dag, så har egentlig vært ganske så heldig som har klart å bli gravid i det hele tatt. Jeg og kjæresten min er som kaniner og har hatt sex gjennomsnittlig 2 ganger om dagen hvor han har kommet inn i meg. Hvor stor sjanse er det for at han andre er faren? Bør jeg bekymre meg?

Fortsetter under...

Sannsynligheten for at kjæresten din er faren er ganske stor. Men du må huske på at sædceller kan leve opp til hele 6 dager, så hvis du hadde sex den 20 kan du alikevel ha blitt gravid den 23. Men du får håpe på det beste. Det er nok ikke grunn til allverden av bekymring. Men er det helt utelukket for deg og fortelle kjæresten din om han andre?

Du får ikke en helt eksakt termindato før du har vært på ordinær UL en gang i uke 16-18....

Det kan likegjerne være den ene som den andre,du bør fortelle de begge hvordan ståa er,likebra å gjøre det nå enn senere,mtp guttenes følelser,de er like viktige de også.

Jeg har vært i tilnærmet situasjon, men det som er viktig å tenke på er at sannsynsligheten for å bli gravid uten at typen kommer inni deg er ganske liten. Men hvis du har tatt p-piller hele tiden og i ukene frem til du fant ut at du ble gravid, du har hatt sex med kjæresten din hver dag + har vært med en annen, da er det vel egentlig ikke så lett å finne ut når du ble gravid og hvem som er faren uansett. Hvorfor tror du akkurat 23 oktober? I utgangspunktet kan du jo bare bli gravid den dagen du har eggløsning +/- 2 dager fordi egget dør ganske raskt.

Det beste er egentlig en blodprøve når babyen er født, men jeg involverer ikke han jeg egentlig tror er barnefaren, for han vet ikke om han andre. Sånn har iallefall jeg løst det. Ser ikke helt det store poenget i å fortelle det heller...

Ikke lett dette, men jeg anbefaler deg å snakke med legen eller jordmor, for dette er kjempevanskelig å bære alene, og det kan ødelegge gleden din ved å være gravid! Det gjorde det med meg helt til jeg ble overbevist om at det er han jeg håper og tror som er barnefaren. Nå slapper jeg mer av, men helt sikker vil jeg ikke være før babyen er født!

Lykke til!! :)

• 2 uker senere...

Annonse

jeg er mann og har akkurat vært gjennom det dere snakker om. Jeg har såpass flax at samboeren min fortalte meg at hun hadde vært utro og at det var tvil om hvem som var far... vi tok en farskapstest, med fostervann. det er det beste:D jeg er faren, og vi koser oss kjempemasse... hvis noemn har spørsmål svarer jeg gjerne:P

ANONYME MANN:

hvilken uke tok dere fostervannsprøven i?

jordmora vår sa at det ikke gikk ann å se farskap i fostervannsprøve, den drittkjerringa!

har vært utro, og er usikker på barnefar, men har ikke sagt NOE til kjæresten min, nå har jeg 3uker igjen til termin, og nervene er på høyspenn...

hva følte du når samboeren din fortalte deg at ho hadde vært utro?

hilsen undrende

er anonym jeg, vil ikke bli "kjent" igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...