Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Del Skrevet 4. desember 2006 lurer på å kalle jenta for dette..... Hva syns dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhizopus Skrevet 4. desember 2006 #2 Del Skrevet 4. desember 2006 vel, det syns jeg i grunnen ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipsenmamma Skrevet 5. desember 2006 #3 Del Skrevet 5. desember 2006 Nei, det synes jeg ikke. Velg heller Margrete eller Merete som betyr perle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anaina Skrevet 5. desember 2006 #4 Del Skrevet 5. desember 2006 Perly ble brukt i gamle dager i Norge og er en etablert navneform, ellers syns jeg Perla er bedre enn Perle, kanskje fordi det er bestemt form, og dermed viser til akkurat den jenta, istedenfor ubestemt perle...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #5 Del Skrevet 5. desember 2006 Hva med diamant? Eller gullet? Eller kanskje stjerne? Helt ærlig tror jeg det er lurt å styre unna slike "navn"... Selv om jeg skjønner at du syntes Perle er et fint ord... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 5. desember 2006 #6 Del Skrevet 5. desember 2006 Tone er nå et helt vanlig navn? Synes det stiller i samme kategori jeg, og er ikke ulikt Erle, som er et helt vanlig navn. Perle var et fint navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twisted Sister Skrevet 5. desember 2006 #7 Del Skrevet 5. desember 2006 Perle kan fungere på en liten jente, men jeg syns ikke det er pent i det hele tatt på en voksen dame. - Og voksen blir hun jo før eller siden :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #8 Del Skrevet 5. desember 2006 Marit betyr også perle. Fint og sterkt norsk navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #9 Del Skrevet 5. desember 2006 Nei, du?! -Ikke gjør det 'a!........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synnøve_Solbakken Skrevet 6. desember 2006 #10 Del Skrevet 6. desember 2006 Uff nei, tenk når hun blir voksen. Tenk om hun vil drive med boksing, går jo ikke an å hete Perle... Jeg ser for meg en skjør dame uten bein i nesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooncake Skrevet 6. desember 2006 #11 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg innstemmer med flertallet. Tenk på at dette navnet skal en kvinne bære, ikke bare en søt liten baby/barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #12 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg ønsket å bruke det navnet på datteren min fordi jeg syns det er umåtelig vakkert, og fordi det kan leses som en oppkalling etter pappaen Jeg lot være nettopp på grunn av frykten for det de tidligere innleggene roper ut... Kanskje du er tøffere enn meg? Det hadde jeg syntes var fint. Perle er vakkert og entydig. Jeg syns du bør velge det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Perla Skrevet 8. desember 2006 #13 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg synes egentlig det er veldig fint. Litt gammeldags, men fint. Kanskje ikke overraskende, med dette nicket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirie Skrevet 8. desember 2006 #14 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg synes Perle er et nydelig navn! Vakkert og sart. Tenkte på det selv da jenta vår skulle komme. Synes ikke du skal bry deg om de negative tilbakemeldingene du har fått her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-k Skrevet 8. desember 2006 #15 Del Skrevet 8. desember 2006 Perle er vel ett dansk jentenavn, er det ikke? Selv synest jeg det er litt for spesielt, men pent er det jo.. Ta det hvis dere liker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #16 Del Skrevet 8. desember 2006 ÆSJ!!!!!!!!!!!!! synes det er gruuuuuuusomt!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 10. desember 2006 #17 Del Skrevet 10. desember 2006 Eg hadde nok ikkje valt det sjølv, men eg synest det er fint. Berre ikkje heilt min stil - litt for skjørt, liksom. Men kritikken du har fått her er eg ikkje einig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå