Gå til innhold

flere som mistet mye blod ved fødsel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for 2 uker siden fødte jeg lillejenta mi, og mistet mye blod.

var sengeliggende i 3 dager og fikk blodoverføring. i dag var jeg hos legen igjen, og blodprosenten min er fortsatt veldig lav. fikk beskjed om at det tok ca 2 mnd til jeg ble "meg selv igjen".........er ikke noe gøy å tenke på at jeg skal gå rundt å svimle så lenge. er det flere som sliter med dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde blodprosent på 6,2 etter fødselen og til 6 ukers kontrollen (7 uker etter fødselen) var den 12,4 eller noe sånt.

Skrevet

Hadde ikke blodoverføring, men veldig lav blodprosent (7).

Tok jern morgen og kveld, og på seksukerskontrollen var jeg helt fin igjen. Det var skikkelig ubehagelig, og nå husker jeg nesten ingenting fra den tiden. Klarte ikke gjøre så mye, og følte meg utrolig lite sprek i forhold til andre nybakte mødre som løp rundt på besøk og gikk turer.

Men trøsten er at det går relativt fort over, og da blir alt så mye lettere! Prøv å få så mye hjelp som mulig framover, så slipper du å slite deg helt ut.

Og gratulerer med jenta di:-)

Skrevet

Jeg mistet ikke så mye blod ved fødselen, men fikk kraftige blødninger i ukene etterpå og måtte ha utskrapning. Hadde da veldig lav blodprosent, men jeg slapp blodoverføring.

Spiste noen jerntabletter som heter Duroferon (reseptfri).

Det tok noen uker, men absolutt ikke to måneder før jeg var tilbake til det gamle.

Skrevet

jeg var også sengeliggende i noen dage etter fødslen og fikk blodoverføring til slutt. I følge legen mistet jeg 2 liter med blod. Desverre gikk det mer end 2 måneder før min blodprosent ble normal, gikk vel ca. 4 måneder, men jeg følte meg ikke dårlig. Eneste var vel at jeg ble fort trøtt.

Skrevet

Mistet en del blod, men var oppe å gikk dagen etter! Fikk ikke gå alene før det, så måtte ha følge på do :-) Var i ca 1 1/2-2 mnd litt svimmel. Ganske ekkelt!

Skrevet

mistet en del blod eg også,men ikke så mye at eg fikk blodoverføring. men eg besvimte en stund etter fødselen,og var sengeliggende noen dager.fikk eget rom på sykehuset pga dette, og måtte følges da eg skulle på do,eller på kontroller med lillegull. klarte ikke stå lenge om gangen. når eg ble bra igjen husker eg ikek helt, for eg hadde en del andre plager også. hadde problemer med å sitte, gå, reise meg,ligge osv. og hver gang eg reiste meg ble eg svimmel og nær ved å besvime...men tror eg var sånn halvveis normal igejn etter 2 mnd=)

Skrevet

Ja, mistet 1,2 l blod under første fødsel og blodprosenten min var så lav at det var nær ved at jeg måtte ha blodoverføring selv. Men heldigvis gikk den fint opp på jerntabletter. Er skikkelig ubehagelig å gå sånn og svimle ja. Det varte lenge før jeg følte at jeg var meg selv igjen etter den fødselen. Uvisst om det var pga blodprosenten eller om det var pga generelt hard fødsel.

Skrevet

Fikk dere sprøyte i låret som skulle stoppe blødningen?

Skrevet

Jeg mistet også mye blod.Hadde styrtfødsel, og livmora trakk seg ikke sammen. Hadde jernmangel i utgangspunktet, så jeg ble veldig dårlig, så sliten som jeg aldri har vært før. Fikk ikke blodoverføring, men var nok helt i grenseland for om jeg skulle hatt det. Fikk en veldig tøff start på mamma-tilværelsen, de ukene er de absolutt verste i hele mitt liv. Kunne gjerne ha hatt flere fødsler i stedet for å være så anemisk!

Jeg fikk sprøyte for å stoppe blødningen, men den ble satt ganske seint.

Skrevet

Det ble ikke sagt eller skrevet noe ved fødselen som tilsa at jeg mistet mye blod. Jeg besvimte etter fødsel og gynekologisk "operasjon", men det trodde jeg var av narkosen. Jeg gikk i en døs i fem dager på barsel, og spurte da om de kunne måle blodprosenten. Den var på 5,8, og jeg burde vel aldri ha vært oppe sånn som jeg hadde vært. Hadde et barn på intensiv avdeling, lå selv på barsel og måtte farte mye mellom etasjer... Fikk blodoverføring og det hjalp mye, men nå, etter fire måneder har svimmelheten kommet tilbake til tross for daglig inntak av jern. Håper de finner en forklaring-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...