Gå til innhold

Er det sant at man kan ødelegge utdrivingsrefleksen av å drikke alkohol? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har sett enkelte som har hevdet det her inne. Noen som har en link? Skal på pubrunde om 12 dager..

Skrevet

hehe det sirkulerer mange rare sannheter her inne. Det er vel heller det at utdrivingsrefleksene blir mer stimulert siden du slapper mer av når du har et glass innabords...

Skrevet

Har hørt at det kan ødelegge melkeproduksjonen,men det er nok sjeldent-bare husk å pumpe deg regelmessig-så ikke melkeproduskjonen går ned! Har også hørt at øl øker melkeprod. Dra på pubrunde med pumpa du:)

Skrevet

Synes jeg ser meg selv sitte på en av Oslos brune puber med glasset i den ene hånda og pumpa i den andre... Tror det bare blir drikking på annenhver pub for mitt vedkommende, ellers tror jeg at jeg kommer til å slite litt ;) Har ikke vært på byen siden jeg ble gravid for 14 måneder siden.

Skrevet

hihi-ja da kanskje man må ta det forsiktig:)

Jeg har vært ute 2 ganger og følte meg ikke særlig lur når jeg satt på doen og pumpa meg!!

Skrevet

Tror ikke det blir ødelagt av en fest eller to, men den kan bli dårligere eller svekket JA. Snakker av erfaring. Nå er barnet mitt snart 12 mnd. Har hatt kanskje 4-5 fester i løpet av den tiden og det er nå vanskeligere å få igang utdrivingsrefleksen. Så det stemmer det altså.

Skrevet

Det er ikke oppspinn nei, ei brud her inne sleit fryktelig hele uka før bryluppet sitt fordi hun hadde blitt skjenket i utdrikningslaget sitt! Og det er ikke kuult å få spreng uten å få ut melka! Så under ammeperioden bør en ikke bli beruset - dessverre har jeg ikke tråden her - Rop på Expat inne på debatten - hun har linker til det meste.

Joda det kan gå veldig bra - men ingen vet hvem som blir rammet av dete - så det er kanskje ikke verdt å ta sjansen - utdrivningsrefksen kan hemmes både for kortere, lengre eller for alltid.. (kanskje ikke verdt å ødelegge for fremtididge amminger heller)

men litt kan en drikke - men altså ikke lurt å bli beruset....

Skrevet

Kanskje jeg kan bruke melka til noe fornuftig og spandere en White Russian på noen? Det er jo vodka og melk! Blæh....

Skrevet

Hvis jeg drikker på annenhver pub, som jeg skrev litt lenger opp, så blir det fem glass vin i løpet av fem timer og det går forhåpentligvis greit :)

Skrevet

Helt sant ja, fyll eller sterk alkohol (shots og slikt) kan sette bomstopp for utdrivingen. Faktisk et av standardspørsmålene på ammehjelperprøven dette her! (=eksamen for å bli ammehjelper) Hvis barnet er stort (over 6mnd) så er planen din fin, bare husk å ha barnevakt/pappa'n edru til du er det, megagøy å være pussa/bakfull hvis barnet blir sykt... Har du ikke drukket noe særlig på 14mnd er fem øl mye!

Og historien om bruden er sann! Hun brukte hele siste uken før bryllupet på å få den igang igjen...

Skrevet

Han er 4,5 mnd. Har drukket siden han ble født, altså, men ikke vært på byen. For to helger siden drakk jeg fem glass vin og det er jo det samme jeg har tenkt å gjøre nå. Gikk helt fint :) Tenkte bare at jeg ikke skulle på super-fylla, for det vil det jo bli hvis jeg skal drikke på alle ti pubene...

Pappaen er barnevakt hele helgen, for jeg skal inn til Oslo til en venninne, så trenger heldigvis ikke å bekymre meg for barnepass dagen derpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...