Fuji Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Snuppa er nå snart fem mnd gammel, og går akseptabelt opp i vekt. Hun ligger lavt på kurven, men ikke noe dramatisk. De siste ukene har jeg opplevd at jeg har for lite melk, og vi har også opplevd brystnekt med mye skriking, særlig ute blandt folk. Hun hyler og nekter å ta puppen når vi er ute eller sammen med andre folk. Det går lettere når vi er hjemme i ro, men det er jo usedvanlig upraktisk å ikke kunne amme når vi er ute på tur. Jeg lurer på om årsaken er at utdrivningsrefleksen er blitt mye tregere. Før kom melken etter fem,seks sug, men nå må hun suge lenge for at melken skal komme, og da blir hun frustrert. Ofte så virker hun sulten etter å ha spist begge puppene, og da gir jeg henne en flaske etter amming. Hun spiser da gjerne 100-150 ml, så det er jo åpenbart at hun er mer sulten. Hva skal jeg gjøre for å få mer melk? Og hvordan kan jeg får utdrivningsrefleksen til å sette i gang raskere? Noen råd?
Hoppetussa Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Puppenekt kan også skyldes at hun er stressa ute blant folk, at dere faktisk trenger å sitte alene i ro. Det er ikke sikkert at det skyldes sein utdrivningsrefleks, men kan jo være med og forsterke det. Men det gjelder også for deg å ikke være stressa, da kommer melken raskere. Hvor stor er hun nå? Har du begynt med grøt? Det kan være en ide hvis hun stadig vekk er sulten. Amme ofte hjelper jo for melkeproduksjonen, minst hver time når hun er våken. Sjekk også tråden for hva som øker melkeproduksjon. Jeg dytter den opp nå! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå