Gå til innhold

Innvendig ultralyd, vanlig ultralyd.. hva er foskjellen?


*Biola*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

innvendig tas inntil uke 12-13,fikk æ beskjed om..har allerede tatt 2 innvendige UL,skal på min 3dje innvendige Ul den 21 des,for å sjekke om alt står bra til:) så skal jeg på vanlig UL i slutten av jan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig ultralyd blir tatt hos gynokolog da?

 

Jeg kunne også tenke meg tidlig ultralyd for å se om alt står bra til.. men man får vel ikke dette uten videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei æ tok innvendi ul på st olavs æ,på senteret for fostermedisin..grunnen e at æ hadd EXU i sommer,mista tvillinga,så derfor vil dem sjekk opp no!du kan sikkert få legen din t å henvis dæ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vita *med spire i magen*

I forrige svangerskap var jeg hos gynokolog mange ganger og tok UL. Kun den første gangen som var rundt uke 9 som jeg tok innvendig UL. Men gynokologene tar vanlig ul også. De har mer kunnskap om dette enn jordmødrene.

Jordmødrene tar stort sett UL for å fastsette termin og se at alt er ok, men er gjerne ikke spesialister på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på overskriften: Innvendig ul er sånn at man fører opp en stav i skjeden og ser livmora fra innsiden. Ved vanlig ul bruker de instrumentet på utsiden av magen. Det foretas rundt uke 17-19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...