Gå til innhold

Introduksjon av BRØD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min pode er inne i en liten grøt-nekt periode og jeg lurer på om jeg kanskje skal prøve litt brød snart. Han har fått maisgrøt i litt over en mnd nå (aktiv tass som trengte mer mat), og runder 6 mnd straks.

Lurer egentlig ikke på noe annet enn hvordan man gjør det med brød? gir man små biter? redd han skal kveles liksom jeg.. hva slags brød? loff? tenker på om det "suger" seg fast i ganen hans eller halsen? litt overhysterisk kanskje, men må jo bare spørre!

Og hvis du nå sitter og tenker at du skal svare noe som "er du gal, du må jo fullamme til 6 mnd", "retningslinjene lyder...blablabla" eller noe i den dur - ikke gidd!

:o)

Skrevet

Du kan gi små biter med brød, eller la han få en skalk å gnage på - se hva han liker - uansett må en passe på:-)

Hva slags brød spiller sikkert ikke så stor rolle i starten , men selvsagt ikke med hele frø (men det skjønner jo du og ;-)) prøv deg med vanlig kneipp først kanskje.

Lykke til - vil han ike ha dette heller så prøv deg med fruktmos eller grønnsaksmos...

Skrevet

Takk Blomman! Nå ha jeg kuttet ut mat i dag, vil ikke tvinge i han noe heller. I går ettermiddag prøvde jeg med maisgrøt, risgrøt, fruktmos og grønnsaksmos. Ville ikke ha noe han! Alt dette har vi prøvd før, og da har han spist ihvertfall noe! Tror derfor vi tar noen dagers pause, og begynner "på nytt" igjen snart. Har bare ammet i dag, og det har gått veldig bra. Får se hvordan natten går da :-)

Skrevet

Loff er vel ikke helt å anbefale.. er bare luft og sukker.. nesten hvertfall =)

Prøv et mellomgrovt brød, så vet du hvertfall at han får i seg litt fiber =)

en litt tørr skalk er god å gnage på, men det er mer som kos og ikke et måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...