Gå til innhold

To tette, jeg er sykepleier og vil jobbe i 6 mnd. Hva lønner seg?


Coolbela

Anbefalte innlegg

Jeg er i ulønnet permisjon fra min 75 % stilling på et sykehjem. Har derfor søkt 10 jobber, og har allerede blitt tilbudt en 59% nattevaktstilling. Men burde jeg heller satse på å ta en lederjobb(gruppeleder), eller en annen 100% stilling i vanlig turnus? Verst av alt, jeg blir nok sykemeldt etterhvert pga bekkenløsning.Snakker av erfaring da dette er min nr. 4.Burde jeg skamme meg siden jeg ikke opplyser om at jeg er 8 uker på vei når jeg på intervju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du skal føle at du må si noe på intervjuet for alt kan skje i et svangerskap så tidlig...

Synes ikke du skal ta nattevaktstillingen med tanke på at det øker abortfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Akkurat begynt på jobb som sykepleier etter ulønnet permisjon jeg og.. 62% natt. Blir litt mye med mange 3 på rad, så jeg har søkt og fått ny stilling, 50% natt. Fant ut et par dager etter og ha takket ja at jeg er gravid igjen. Ikke varslet ny arb.giver enda- 7. uke. Nesten litt pinlig.. Er faktisk svangerskapsvikariat jeg skal gå i... hmm

MEN øker det abortfaren å gå natt??? Gjorde det også under forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er også sykepleier og går natt...

Vet det ikke er det ideelle å gå natt, så jeg planlegger å få tilpassa turnus på dagtid etter jul. Det er ei annen på jobben som også har det sånn (fant ut at hun var gravid rett før hun begynte i stillingen, så fikk aldri begynt på natt en gang) Men hun får ihvertfall betalt etter sin faste jobb på natt, men jobber bare litt på dag...

 

Så det jeg kan anbefale hvis man vet at bekkenløsningen kommer, så er det å takke ja til natt. Hvis ikke det funker så få tilrettelegging over på dag.

Hvis du likevel blir sykemeldt, så har du ihvertfall en grei lønn.

 

Dette er hvis du ikke VIL jobbe 100% da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skulle snakket med tillitsvalgt i NSF på arbeidplassen din, eller du kan sende en mail til ditt fylkeskontor om dette da du står midt mellom liksom og ikke har noen tillitsvalgte å gå til. De hjelper deg helt sikkert. Og husk! Du har ikke plikt til å oppgi at du er gravid. Det blir ris til egen rumpe! Er selv sykepleier og har akkurat fått fast jobb, i tro om at jeg skal bli gravid. Begynte opå mandag og fant ut at jeg er gravid på fredagen før. Snakk om timing! Av erfaring som sykepleier må man tenke på seg selv, det er ingen som takker deg ellers hvis du spiller med åpne kort og er ærlig... Slik er det desverre ikke! :)

 

Hvis du skulle takke ja til jobben på natt, så har du vel et vern mot oppsigelse uansett om du er i din prøveperiode på f.eks 6 mnd, da du er gravid. Men vet ikke hvordan det er med tilrettelegging i forhold til arbeidstid. Se arbeidsmiljøloven kapittel 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne du ikke gå tilbake til din 75% stilling da? For en kortere periode? Det blir jo mer skånsomt for deg både i at det blir en jobb du kjenner og at du slipper å gå natt, da dette ikke er gunstig. På min tidligere arbeidsplass var det mange gravide som fikk automatisk tilrettelagt for å slippe å gå nattevakter, fordi som gravid trenger man mest mulig stabilt livsmønster inkl. søvn. Du har en ca. 50 kroner i kveld/nattillegg som sykepleier med 10 års ansiennitet, men det kommer ann på om du jobber i staten eller kommunen eller i det private.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg kan ikke gå tilbake i min 75% stilling for der er det ei som vikarierer frem til august 2007. Men, dersom jeg mot formodning skulle være litt "økonomisk lur" så er det vel lurest å ta en størst mulig stillingsprosent for så å bli sykemeldt (høres sikkert kynisk ut med den sykemeldinga, men jeg er jo ikke ung heller mer og jobb i helsevesentet/eldreomsorgen er tungt arbeide).Er forresten så utrolig trøtt om dagen så jeg føler absolutt ikke for å begynne å jobbe noe som helst...Nok med å ta meg av hus, barn og mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...