Gå til innhold

Keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner faktisk å få litt småangst for seteleie,og at jeg må gjennomgå keisersnitt. Sånn i tilfelle bedøvelsen ikke fungerer og de begynner å kutte meg i magen,og jeg kjenner det... Jeg har faktisk svært lite lyst på keisersnitt. Er generelt sett ikke redd for operasjoner,men alt i mage og bringeregionen har jeg litt angst for..

Hvor mange her har tatt keisersnitt? Hvor ille er det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde hastesnitt sist og kjente ingenting egentlig. var jo en del stress i forkant da pluss at anestesilegen og jeg skravla en del (jeg skravler når jeg blir nervøs) så merka ikke stort av at noen holdt på der nede heller.

det er uhyre sjelden at bedøvelsen ikke virker og under planlagt snitt og hastesnitt så tar de seg tida til å forvisse seg om at alt er som det skal. katastrofesnitt har de vel noe andre rutiner på, men det skal du vel uansett ikke ha.

jeg skal ha ks denne gangen også, men frykter de tfaktisk ikke så mye. er mer engstelig for tida etterpå i grunnen. for det blir vondt. hvor vondt avhenger av person.

ta opp spørsmålene dine med jordmor og få legene til å forklare deg rutinene så kanskje det hjelper litt.

Skrevet

jeg måtte ta keisersnitt på mitt første barn, da han "satt fast" / stanget i bekkenet. hadde da vært i fødsel en del timer og var sliten, så for min del var det ganske greit da. nå har jeg "angst" for å ta tabletter så jeg tok ikke smertestillende tabletter etter operasjonen. det ville jeg gjort neste gang. var ikke vondt i såret da jeg lå stille,men når jeg gikk kjente jeg det godt, ja!!!

jeg fikk spinalbedøvelse der jeg hadde epiduralen og det syns jeg ikke var noe vondt. under operasjonen kjenner du ikke smerte, men du kjenner at noen "haler og drar" for å få babyen ut. litt ekkel følelse.

lykke til uansett hva det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...