Gå til innhold

Hvor mye tjener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilsammen mor og far, har dere hus og bil?

Bare sitter og tenker på d og få et barn i hus, om vi har råd til dette.

Skulle egentleg hatt en ny og større plass og bo også.

Vi tjener tilsammen ca 24 000,- i mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må huske at du får barnetrygd, evt. kontantstøtte og mindre skatt da! (ikke at det utgjør voldsomme summer, men kan jo hjelpe litt.

Netto utbetalt har vi nok ca 38000 i måneden, men det vil jo reduseres nå som jeg går ut i permisjon. Tror det har mye å si hvor i landet man bor. Vi bor i Oslo, og det koster dyrt..

Skrevet

i mnd tjener vi ca 50 ooo,- litt opp og ned. blir jo mindre til neste år, da får eg mindre og han jobber nok litt mindre overtid.

Skrevet

Vi har ca 52000 i brutto i mnd.

Skrevet

Vi har ca. 45 000.- pluss kontantstøtte og barnetrygd. Har hus og ny bil.

Skrevet

Vi har rundt 30 brutto,men han eier ett småbruk som han ikke har lån på,og så har vi en tomannsbolig med lite lån på der den ene delen leies ut i mnd... Men det koster jo alltid å få barn,man merker det nok uansett hva slags økonomi man har. Barnetrygden er vel på 900 kr pr barn,og kontantstøtte får man ikke før barnet er fyllt 1 år.

Skrevet

netto utbetalt 33 000 kr tilsammen Jeg tjener Ræva. ;) men vi har mer enn nok penger til babyen slik som det er nå. Ikke noe problem i det hele tatt. Og vi har ny leilighet, og 2 biler. Klart dere kan klare dere på 24 000kr. Krever bare litt planlegging og oversikt :)

Skrevet

hei,til oss har det variert fra 18 til kansje24 hver mnd ,jeg har ikke fast jobb,men vi har bil ,egen leilighet og nr2 på vei.har klart oss fint.trangt noen ganger ,men helt fint.

Skrevet

Dere bør jo klare dere bra med 24 000 i mnd.

Tenk på alenemødre f.eks.... De klarer seg jo greit med inntekter laaaangt under 20.000.

Man må ikke være rik for å få barn og ha det bra :D

Skrevet

de som er alene har også litt mindre forbruk da..

vi klarer oss fint vi .vi har 2 biler og lån og leilighet.

Skrevet

Vi levde i det første året med min datter for ca. 9000 i månden, og det gikk greit!! Vi leide en liten leilighet og hadde ingen bil.Tror alt går bare man er innstilt på det! Nå har vi ca 50, hus og bil.(Og lån deretter!!!!)

Skrevet

Hei.

Vi har ca 80 000 brutto totalt i mnd, men siden vi driver et AS så utløper årsinntekten på noe helt annet. Men jeg vil tro at man skal kunne klare seg greit nok på deres inntekt vist man er økonomisk og man ikke tar på seg utgifter over evne.

Å få barn vil jo ikke dermed si at dere må kjøpe alt nytt og det dyreste av alt liksom ,det er jo mye man kan spare på både med og kjøpe på salg osv..

Ønsker dere lykke til :)

mvh

Skrevet

man må prioritere, men det går helt fint å ikke ha så all verdens å rutte med. vi var begge studenter når vi fikk de to første barna. Gikk helt aldeles strålende!!!!!! Nå har vi samlet (100+50%stilling) ca. 35 000. Ikke så all verdens mye det heller.....med snart tre barn, to biler, hus og studielån:)

Skrevet

Tror ikke at dere skal klage på lønningene deres, i min 50% silling har jeg max 100.000 i året. Så kan dere jo dele det på 11. ikke mye og rope hurra for med deres forbruk vil jeg tro. Men vi klarer oss fordi vi.

Slutt og klag dere som bruker for mye penger.

Skrevet

Vi tjener vel netto utbetalt rundt 35.000 i måneden...pluss bonuser og barnettrygd...m.m.

Har bil og mer enn stor nok leilighet da...................!!!

Så vi er fornøyd sånn som vi har det nå....................!!!!!!!!!!!!!!!!

=0)

Skrevet

vi har mellom 60 og 80 brutto pr mnd. Men det har jo ikke noe å si, da man ikke får 80 % av HELE inntekten under permisjon. Vi har derimot MASSE gjeld, som seg hør og bør med nytt hus og en ett år gammel bil. Vi skal nå selge den ene for å redusere utgiftene (den er gjeldfri, men koster jo å ha likevel).

Skrevet

Vi tjener tilsammen ca 49 000,- før skatt og før barnetrygd ol. Vi har leilighet og ikke bil, så økonomien er for tiden veldig romslig...men skulle gjerne kjøpt noe større og når vi får gjort det blir det andre boller. Vi bor i Oslo og som kjent er det ikke bare bare å øke antall kvadratmeter her i byen.

Skrevet

vi tjener vel ca 80 00 tilsammen i mnd, har enebolig og bil, og klarer oss selvsagt bra., godt og slippe og snu på kvar en krone men er ikke sløsere av den grunn.

Vi har en gang tjent rundt d dere gjør, og vi klarte oss fint den gang og så tror nok dette skal gå helt flott for dere jeg:-) er snakk om prioriteringer.

Skrevet

minimum 30 000 netto i mnd.. begge er sykepleiere.. så varierer litt på mnd pga ekstravakter.. jeg er sykmeldt nå og får ikke jobbet noe ekstra.. vi pleide å ligge rundt 36 netto.. bor i leilighet og har ny bil. så vi har det ganskre bra egentlig... men savner de ekstra kronene jeg pleide å dra inn på ekstravakter..

Skrevet

Vi har 45 000 netto i mnd... 0gså + barnetrygd da...

Vi har mye lån, to biler, et stort hus som koster masse penger, barnehage... ja... mye å bruke penger på... sitter ikke igjen med mange kronene i mnd...:(

Skrevet

Hmm ja det er nok en annen tilværelse å være alenemor ja,har ikke fått helt klar signal på hva jeg får i svangerskapspenger enda. Da jeg har bytta arbeidsplass i løpet av de siste 6 mnd, så enten blir regne stykket 11600 eller 15900 i mnd en smule forskjell kan en si ja...

Så får jeg i tillegg da barnetrygd og farsbidrag,har hus og bil så ting går nå rundt her også.........Må nok tenke veldig godt før penger blir brukt her i huset ja....

Skrevet

som alenemor får en dobbel barnetrygd, farsbidrag og overgangsstønad også, så blir nok litt mer ja. En mindre i hus og så tror ikke det blir store forskjellen fra vanlege folk.

Skrevet

Nå ble jeg kjempe nysgjerrig... Hva jobber dere med ??

Dere tjener jo knallbra alle sammen... :) Tror ikke noen her har noe å bekymre seg over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...