Gå til innhold

Om amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer litt her jeg... Gutten min på 10 uker spiser cirka hver tredje time. Men etter noen minutter suging på puppen blir han stresset. Da presser og grynter han som om han skal få ut en bæsj... Men det kommer vanligvis ikke noe da. Han slipper puppen for så å lete igjen etter den.Det gjentar han til jeg tar han bort! Han virker da fortsatt sulten siden han vil ha puppen igjen med en gang men virker på en måte mett i magen! Noen her som har opplevd det samme?? Er han kanskje mett men har fortsatt lyst å suge på puppen?? Han bruker smokk så pleier å gi han den da men vil jo at han skal bli ordentlig mett.... Har prøvd forskjellige stillinger og tar han mange ganger opp for å rape men det hjelper ikke virkelig... synes så synd på han for det virker ikke som han klarer å kose seg når han spiser...:( Noen forslag på hva det kan være??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, akkurat sånn var Emeli i den tiden der...

Jeg hadde følgende teorier:

1. Hun var ikke sulten, men hadde stort sugebehov og ble sint fordi det kom melk når hun bare ville kose.

2. Hun hadde vondt i magen. Hadde lyst å spise men kunne ikke kose seg fordi det var vondt.

3. Det kom ikke ut nok melk.

Vet ikke hvilken av teoriene som stemte best. Dette gikk over etter noen uker, da ble hun helt rolig igjen.

Lykke til!

Skrevet

Min datter gjør noe av det samme. Hun er nå snart 4 mnd, 2 mnd og 3 uker korrigert for prematur fødsel. Det skjer som regel om morgenen etter at hun har fått fra bryst nr 1. Kort tid etter at vi går over til det andre brystet begynner hun å vri seg som en orm. Det er som om det kiler i tarmene hennes el.

Det jeg gjør er å ta henne Opp på skulder, stryke på rygg til det kommer god rap. og så legge til igjen. Fortsetter "ormingen" legger jeg henne fra meg og gjør noe annet slik at begge får en liten pause på noen min, kanskje max 20 før jeg prøver litt til. Vil hun ikke ha da heller er hun mett.

Jeg er tilhenger av å forsøke å gi mest mulig mat til hver mating, alltid prøve å gi litt til selv om de virker mette så sant man han mulighet. Da sover de bedre, dypere og lengre er min erfaring

Skrevet

Jenten vår vrir seg av og til, da er det alltid en rap på lur.

Når hun slipper brystet og tar igjen er det nok fordi det er lite igjen. Det ser jeg når jeg pumper på kvelden, når det er lite kommer det bare når jeg tar pumpen av og på. Slipper til luft liksom.. kan det være det?

Skrevet

........eller det kan være det samme som hos oss - meget kraftig utdrivingsrefleks! her står spruten i veggen omtrent - og junior prøver å gulpe i seg det han klarer. Blir helt svett og rød, for det kommer så fort. Om natta er det ikke så ille, for da ligger vi, men år puppen henger ned kommer det så mye av gangen at han innimellom må ta en pause.. Hjelper kanskje å rape han innimellom, eller skifte ammestilling.

Men det virker da som han spiser seg mett, hver 3. time er jo ikke så ille når han er 10 uker syns nå jeg da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...