Gå til innhold

mulig jeg er helt lost her, men ble kjempe sint på en venninne nå!

mamsen og ML+litenimagen

Anbefalte innlegg

sitter her med hakaslep altså. en venninne av meg er av den typen som alltid tror at hun er gravid. har jo syntes at dette har vært litt merkelig i og med at hun går på p-piller. men neida, hun går visst ikke på pilla lenger og har sex med folk hun knapt kjenner. synes det er så frustrerende å tenke på, det er et mysterium at hun ikke har blitt gravid. når jeg spør hva hun skal gjøre hvis hun finner ut at hun er gravid, får jeg som svar at hun selvfølgelig skal ta det bort, at hun ikke er klar osv. synes dette er så feil, kan ikke fatte og begripe hva som foregår i jentas hode?! har en mistanke om at hun tror hun er steril og derfor "prøver" å få barn for å sjekke. noen synspunkter, hva sier man til sånt? er jo nesten sånn at jeg ikke greier å snakke med henne mer, synes det hun driver med er så riv ruskende galt!

FRUSTRET nå. man skal ikke tulle sånn med dette...

Fortsetter under...

Dette er det verste og sykeste jeg kan høre. Det er så innmari egoistisk og dårlig gjort av henne. Tenk på de som prøver og prøver, og som aldri kan få barn da. Og så puler hun rundt og kanskje kommer til å bruke abort som prevasjonsmiddel. SYKT, og jeg er så sinna idag...

men hva skal man si, seriøst? aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne lenger? har mest lyst til å skrike til henne, men hun skjønner visst ikke hva hun driver på med! synes virkelig ikke dte er riktig å tulle med et liv på denne måten!

Jeg har dessverre en slik venninne selv. Men hun ble gravid da, og tok abort... Fordi hun ville bare se om hun var steril eller ikke. Sjekke ut om hun og daværende type var friske til å lage en unge. Og nå angrer hun som en tulling og har psykiske problemer omtrent. Og her går jeg, snart inne i min 4. pp.

Og tenk på de som ikke kan få i det hele tatt. Nei, fy faen til egoisme.

Annonse

hun tror vel det fordi at hun har vært så slapp på prevensjon og så har hun ikke blitt gravid. hun har holdt på sånn i rundt et år. hadde kanskje begynt å lure selv, men den metoden der hadde jeg ikke brukt!

Huff!! Hvis dette med at hun tror hun er steril bekymrer henne så mye så burde hun jo heller gå til legen å få det sjekket. Men det at hun har slurvet med prevansjon uten å bli gravid, tyder jo ikke på at hun er steril. Ikke alltid bare bare å bli gravid, kan ofte ta et helt år med prøving før det klaffer, uten at noe er galt av den grunn.

Annonse

Ja skjønte dette, men hun bør regne et år fra da hun sluttet helt med prevansjon. Ikke et år fra da hun begynte å slurve. Dessuten så har hun jo ikke en fast parntner? Så hun har vel ikke sex så ofte som en prøver bør? Størst sjanse er det med sex ca annenhver dag.

Men likevel kan jeg jo forstå at hun tenker som hun gjør. Dette fordi nesten alle tror det alltid er fort gjort å bli gravid, og når det ikke skjer så tenker de det værste. Så hun må vel gjerne bare bli overbevist om at det ofte ikke er så enkelt.

Det der var akkurat som og høre min vennine... Hun prøver ikke å bli gravid for å sjekke da... Men tror nesten ALLTID at hun er gravid, og hver gang hun har hatt sex med noen nye i fylle e.l. sier hun "denne gangen er jeg seriøst sikker på at jeg er gravid, aldri vert så sikker før!"

Jeg VET jo at hun ikke er det, hun får jo tilogmed mensen, men neida.. av en eller annen grunn er hun alltis overbevist om at hun er gravid, og går allikevel tilbake til å ha sex uten beskyttelse med villt fremmede hele tiden!!

Blir frustrert over at det går ann å bli så naiv, en eller annen gang kommer det til å gå galt, og da sier hun akkurat som din vennine.. da tar hun abort, for hun har inget ønske om å bli mor, og er ikke klar...

Er enig med at hun ikke er klar, for hun har psykose og har det virkelig ikke godt med seg selv til tider.. Men det må da gå ann og beskytte seg selv!!!!

Årrrh.. skjønner godt frustrasjonen..

Men ikke gå å tro at din vennine ønsker å sjekke ut om hun er steril... Det vet du ikke, og det er ganske stygt og tro dette om noen... Noen mennesker er bare naive..

sier jo det fordi hun har sagt det til meg. etter at hun tok testen i går fikk jeg mld om at hun ikke var gravid og at hun seriøst begynte å lure på om hun var steril. anbefalte henne heller å sjekke hos legen hvis det går an.

å herregud..hadde ikke hatt tolmodighet til å snakke med henne om hun er sånn...hadde rett å slett blitt for provosert...syns du skal si det til henne at hun ikke kan holde på sånn,og om hun absolutt må det så ikkke kom å klag om det til deg for du orker ikke høre om det...

Fordi jeg trodde jeg var det med den forrige typen :o) Og var hos lege og på sykehuset. På sykehuset var det eneste de kunne gjøre å ta en gyn.test for å se at alt så "normalt" ut nedentil, og føre et slags kamera inn i skjeden for å se etter cyster etc. Men dette var visst ikke nok til å vite om jeg var steril eller ei. De kunne f.eks ikke sjekke om egglederne var tette, da måtte de gjennom hele inngrepet med å prøve å blåse de opp for å se om jeg ble gravid etterpå. Noe som visstnok skulle være svært smertefullt i forhold til den virkningen det har, og som de bare gjør visst man har vært prøvere i minst 2 år. Men har hørt at de har gått bort fra akkurat det inngrepet den dag i dag.

Så det eneste de gjør er å følge deg opp som prøver, og hjelpe med alternativer til å bli gravid underveis når man har problemer med å bli det.

oi, der lærte jeg noe nytt gitt:) så det krever litt, kunne egentlig tenke meg det. har ikke pratet med henne på to dager nå, orker ikke tanken, føler at jeg bare kommer til å bli sint hvis vi kommer inn på det hun driver med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...