Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Noen som har reist til noen av middelhavslandene mens de ammet og har erfaring i forh. til om det er akseptert å amme på offentlige steder, om det er ammerom her m.m. Noen med erfaring?
Rut Bram Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Vet bare at det er veldig uvanlig å amme offentlig i Frankrike... har ikke erfaring fra andre land!
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Har vært i Egypt med baby. Jeg ammet på hotellet og området rundt der, bassenget og ved stranda og i restauranten på hotellet. Men siden de er muslimer lot jeg være å amme på utsiden. Ønsket ikke å provosere noen. Men så lenge du gjør det diskret, med et teppe eller at mannen din står foran deg eller noe sånt så går det nok bra. Jeg syns hvertfall når vi spiste at det var bedre å amme enn å ha en hylende baby tilbords.
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Det kommer an på om det er storby eller turiststed eller lite sted du skal til egentlig. I Italia er det ikke så uvanlig, i Spania er det mer uvanlig, i Kroatiaog de andre xjugoslaviske landene er det ganske vanlig... Jeg ville tatt det litt på feelingen, men mange steder er det jo slik at det er mer behagelig både for deg og for babyen dersom dere finner dere et litt stille sted. En bakgårdscafe etc, da plager dere ingen, slipper lange blikk og barnet får ro til å spise:) Babyene får forøvrig pupp ved middelhavet også så du skremmer nok ikke vettet av noen:p God tur!
Ranveig R Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 "Diskret" er stikkordet. Eg trur ikkje eg ville sett meg til å amme på restaurant på kveldstid akkurat, men på stranda, på kafé osv burde det vere heilt ok, så lenge du dekkar deg litt til. Ha eit lett sjal f.eks. som du kan legge litt over puppen, så går det nok greitt. I Tyrkia amma eg litt rundt omkring, men alltid tildekt. Vi reiste saman med svigers og dei var nok meir hysteriske på dette enn lokalbefolkninga var. Viss det var menn til stades sette eg meg i andre enden av rommet med ryggen til. Stelle/ammerom er det sannsynlegvis dårleg med, men det kjem vel an på kor tilrettelagt det er for turistar/småbarnsfamiliar.
Retro-mamma Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Vil bare si at i Frankrike er amming helt akseptabelt - ikke uvanlig som det står over. Det gjelder over hele landet. De er veldig pro amming - og vil at folk skal amme mer.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Retro-mamma jeg hadde en venninne som var i frankrike for noen mnd siden. Der fikk hun døds mange rare stygge blikk når hun ammet på stranden (babyen var 4 mnd) så hun tok henne med seg på hotellet når hun skulle amme... hvordan er det på tenerife??? vi skal dit i januar...babyen er da 9 mnd...
Clementine Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Noen som vet åssen det er på Kanariøyene, skal til Fuerteventura neste uke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå