Gå til innhold

Er far med på kontrollene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det er nødvendig at samboeren skal være med på kontrollene. Når jeg har vært hos lege har det tatt kanskje bare 15 minutter, og en halvtime hos jordmor. Synes det er bortkastet for ham å forlate jobben for å være med på en kontroll som varer så kort, og stort sett bare handler om meg...

Tror han ville hatt lite utbytte av å være med egentlig. Eneste minus er at han ikke får høre hjertelyden da. Men han skal være med på ordinær UL da selvfølgelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil være med å få informasjon... Får alltid vite noe nytt. Dessuten liker han å høre at alt er bra. Men han har ikke alltid vært ledig. Han er med når han kan.

Skrevet

nei det er ikke nødvendig.Min har bare vært med på ultralydene.Men skal være med på en time til jordmoren.Men ellers så er han ikke med på noe som hels.

Skrevet

Da jeg var gravid første gang var han med på noen av kontrollene. Så sant han hadde mulighet...tok lixom ikke fri fra jobben fordet...:) Det viktigste for meg er at han er med på ul. Da vil jeg ha han med for å dele opplevelsen...både det positive, men også i tilfelle dårlige nyheter..en kan jo aldri vite helt sikkert...

Skrevet

Nope, her i huset er ikke far med. Ingen av oss føler behovet. Han var mye med i første svagerskap, men denne gangen ser vi ikke behovet.

Skrevet

Nei, min er ikke med. Jobber om dagene så det blir vanskelig.. Tror ikke han hadde blitt med om han hadde kunnet heller egentlig.. Handler jo bare om meg der da. Og hjertelyden, men den kan han få høre på babywatcher.

Skrevet

Nei, han er ikke med... Han har vært med på UL-ene...

Han blir nok med til en jordmortime mot slutten av svangerskapet.

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er min samboer som ikke er med. Det er så mange som spør om han pleier å være med, å nesten bli overrasket når jeg forteller at han ikke er det...

HI

Skrevet

Mannen min ville vere med han, og han har jo ofte fri på dagtid så det er ingen problem mht jobb. Han synes det er kjekt å vere med og få same informasjon som meg - og han har moglegheit til å stille spørsmål HAN lurer på også.

Neste kontroll blir UL, og det gler vi oss til!! :)

Skrevet

Min mann var med en gang forrige svangerskap, og det var heller pinlig. Jordmor overså han, og han følte seg virkelig på sidelinja. Han får ikke fri fra jobb for å følge meg, ikke engang for UL. (han tar avspasering)

Nei, så denne gangen orker vi ikke det der.

Skrevet

Samme her:-) samboern har ikke vært med på kontrollene de er så kjapp å hoss jordmor går det mest på mat prat;-).. Ja litt dumt det med hjerte lyden ,men han var sef med på UL å etter det har han vært stolt som en hane.. Litt kjedelig for han å sitte å høre på vekt O.l da kan jeg heller fortelle han det når han er ferdig på jobb.. Har han fri så kan han jo ta seg turen med til jordmor, visst han har spm o.l;-D

Skrevet

Mannen min har vært med på en kontroll bortsett fra ultralyden. Det var når vi skulle få høre hjertelyden for første gang. Men, legen var så hyggelig og spurte om vi ikke heller ville se lillegutt på ultralyd, siden det var første gang og greier. Så, det var veldig koselig at han var med da :)

Ellers så blir han kanskje med på en time til jordmor mot slutten for å snakke litt om fødselen og sånn, vi får se.

Skrevet

Hadde han hatt mulighet til det skulle han få vært med men det har han desverre ikke.

Men heldigvis har vi fått UL i romjula da han har ferie så han får vært med på det.

Hadde en god venninne som skulle være med hvis han ikke kunne så skulle ikke gå alene men kjempeglad for at han får den muligheten.

Og det er han også, for han er veldig opptatt av babyn.

Han kjøpte til og med en stol til babyn sist lørdag og jeg er bare 15 uker gravid. Men han mente at den stolen måtte vi bare ha. Hehe

Han er jo søt da.

Skrevet

Her er far med på alle kontrollene. Kanskje ikke nødvendig, men så får vi spise lunch sammen av og til og det er hyggelig siden vi stort sett jobber alt for lange dager begge to. Synes i grunn det er litt godt å ha han med og, bare sånn tilfelle det skulle være noe spesiellt en dag så står man ikke der helt alene.

Skrevet

Samboer var med på første legekontroll, men det var så intetsigende at det ikke er vits i at han tar seg fri fra jobben for å være med på de. (Skal gå annenhver gang.) Jordmor gir imidlertid masse god informasjon som er nyttig og interessant for oss begge da det er første gang, så han fortsetter å være med dit.

Skrevet

Samboer har vaert med paa absolutt alle kontrollene. Det har vaert til stor hjelp siden vi bor i Frankrike og han snakker bedre fransk enn meg. Men han er ogsaa veldig redd for aa gaa glipp av noe saa jeg tror han ville ha kommet likevel... Men baby-ting det klarer han ikke aa kjoepe alene.. he he

Skrevet

Sniker meg inn fra tredje... Samboer har vært med på de fleste kontrollene, den første gangen bare som "moralsk støtte" på venterommet, men seinere har han vært med inn også. Jeg synes det har vært kjempefint å ha ham der, for det er alltid så mye jeg lurer på som jeg glemmer å spørre om når jeg først er der. Dessuten er det jo mange ting han lurer på også - i forhold til hva vi kan gjøre og hvordan babyen har det og sånn. Og så tror jeg at han rett og slett synes det er litt morsomt å se hva som foregår der inne:)

Jeg synes det er fint å vite at han har vært der også, så er det lettere å prate om det legen/jordmora har sagt, og vi kan minne hverandre på beskjeder som den ene har glemt...

Men hvis de vil ta GU av meg igjen, sender jeg han så klart rett ut >:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...