Gjest Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Er det mulig å få klargjort mme en stund i forveien? Kanskje dumt spørsmål, men er lettere noen ganger da man skal ha noen til å sitte barnevakt. På bruksanvisningen står det at man skal koke vann først, avkjøle og så ha i pulveret. Da skal man vel ikke varme den en gang til. Kaldt vann skal man vel da heller ikke bruke, for så å varme flasken i vannbad. Må man da kjøpe de ferdig blandede små kartongene??
BettyBoob Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Bruk avkjølt kokt vann (hvis babysen er liten), bland de flaskene du skal ha, sett i kjøleskapet. Varm opp etter behov enten i vannbad eller mikro. Ikke noe probelm
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Du kan koke opp vann, ha det på falsker i oppmålt mengde, og ha flaskene med vann i kjøleskapet. Når barnet er sultent tar du frem flasken, setter den i vannbad med VARMT vann, og så har du i pulveret når vannet er ca 40 grader. Alternativt kan du koke opp vann, kjøle det ned til 40 grader og ha det på termos. Blander alt sammen når barnet er sultent, går superkjapt.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 det står på pakken at man ikke skal lage for mer en ett måltid om gangen, og at man ikke skal spare rester. men på sykehuset lager de som står i opptil et døgn, så dette er helt trygt. jeg lager en 500-600 ml om gangen somregel, og setter i kjøleskapet, heller oppi den mengden jeg skal ha også varmer det i vannbad. blir det rester da, så hver jeg det, skal aldri varme det opp igjen flere ganger. noen ganger lager jeg rett på en 4-5 flasker med en gang, setter det i kjøleskapet også har jeg klart med en gang, og hiver det fort i microen hvis jeg har veldig dårlig tid eller lillemann er helt desperat sulten.hehe
Sina73 Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Jeg oppbevarer kokt, kaldt vann i kjøleskapet og tilsetter litt nykokt vann fra vannkokeren. Da får man kjapt riktig temperatur. Ferdiglaget mme er bakteriebombe så man bør unngå å lage det lenge i forveien.
BettyBoob Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 det er hvis det blir oppbevart i temperatur over 4 grader....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå