Gå til innhold

Ny bilstol! Fra 9 kg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har gode erfaringer fra bilstol fra 9 kg? Regner med at vi må bytte snart. Selene på bilstolen vi har nå er så fryktelig stramme. Den går opp til 13 kg, men på vinteren bruker jo barna mye mere klær!

Alle tips mottas med takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter!!

Skrevet

Akta Graco Duo Logic eller Akta Graco Cosmic :-) Kjempegode seter som kan reguleres, ikke tar kjempemye plass, trygge, lange i ryggen og forholdsvis greie å montere (hvertfall DL)..! Uansett anbefales det å kle av ungen når du setter han i bilen, mye klær kan gjøre at selen sklir ved en kollisjon og ungen ikke sitter godt nok festet..! Sikkert lurt å bytte sete, setene i gruppe 1 er tryggere, når barnet er stort nok til å sitte i det :-)

Skrevet

besafe sine seter er absolutt de beste

Skrevet

Anbefaler absolutt Besafe izi kid! Den er super. er den som kommer ut best i test på flere tester som jeg har sett. Eneste den kommer litt dårlig ut på er at den kan være litt vanskelig å montere, men hvor ofte er det man gjør det da? jeg gikk iallefall for denne siden den er den sikreste. og er som du sikkert skjønner veeeldig fornøyd :-)

Skrevet

Vel, det kommer nå an på hvem du spør... HTS Besafe ble best i test i fjor, mens Akta Graco blir best i test hvert år i Sverige og store deler av Europa... Det fikk like bra karakter som HTS i Forbrukerportalen sin test, mens i Foreldre&Barn klarte de ikke å montere det riktig så de strøk det...bra innsats må jeg si..! :-| Men ja - HTS-setene er kjempegode seter, men å si at de er absolutt de beste blir feil, det er smak og behag...

Ulempen med HTS-setene er at de er forholdsvis korte i ryggen, så om man har lange barn vokser de fort ut av HTS sine seter, i motsetning til f.eks. Britax Two Way Elite, Akta Graco DuoLogic/Cosmic eller Brio Zento...

Skrevet

Enig med deg krøllemamma :-) Kid-setet er et kjempegodt sete, og grunnen til at bakovervendte seter kommer dårligere ut i test er pga monteringen som selvfølgelig er mer kronglete og tungvint... Men - sikkerheten er mange mange ganger høyere ved bakovervendt montering, så synes det er tull at monteringen skal ha så mye å si i en test at fremovervendte seter vinner... Det gir jo bare helt feil signaler til foreldrene, mange gidder jo ikke å lese testspesifikasjonene, men ser bare på hvilket sete som vant :-)

Skrevet

Jeg har både acta graco og izi kid, og jeg er ikke i tvil! Izi kid er best. Det hjelper dårlig med lengde i ryggen (ikke at jeg ser store forskjellen, men...) Når barnet ikke får plass til bena etter en stund. Vår treåring sitter nemlig fortsatt mot kjøreretningen i izi kiden, og det kunne vi drømme om i acta sin... Dessuten sitter izi kid dønn fast, det gjør ikke acta. Nei, som sagt, jeg er ikke i tvil. Izi kid eller izi combi

Skrevet

vi skiftet til Be safe izi combi og er kjempe fornøyd!

Fikk beskjed om at dette var det desidert sikreste setet på markedet no.

Syntes snuppa satt veldig rakt i ryggen i det setet i starten, men d va nok bare pga forskjellen ble så stor fra babysetet.

Ho e hvertfall kjempe fornøyd i det nye setet, ser ut og kosa seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...