Gå til innhold

Hvor ofte....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte er dere til lege/jordmor? Har ikke vært til lege siden jeg fikk positiv test. Deretter var jeg på ultralyd i uke 19, og skal på ny UL neste uke. Er nå i uke 23, og synes det er lite kontroller sammenlignet med sist jeg var gravid... Har fått høre at det er færre kontroller nå enn før, og det er i alle fall sikkert....

Spent på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ein får sju kontrollar ved eit vanleg svangerskap - den første rundt veke 12, så ordinær UL, neste i veke 24 og ein gong i mnd etter det. Så eg skal ikkje tilbake til jm før i februar, men har UL in between. Det er det som er standarden no.

Skrevet

Var hos legen i uke 8 , jordmor uke 13 skal til jordmor igjen 19 desember ( er i uke 18 da) Ul 28 des.

Skrevet

Jeg var hos legen da jeg testet postivt, i uke 5. Var så på privat Ul i uke 10, ekstraultralyd pga sykdom i uke 16 og ordinær ultralyd i uke 19. Skal til jordmor i uke 22. Det vblir den andre kontrollen min. Er så glad for ultralydene. Syns det er fryktelig langt mellom kontrollene.

Skrevet

Jeg er til kontroll hos legen ganske ofte, jeg. I starten var det fire uker mellom hver, og nå er det 3-4 uker mellom hver kontroll. UL kommer i tillegg. Vet ikke helt hvorfor det er sånn. Jordmor reagerte også på det, men legen vil ha meg inn så ofte så jeg dingler innom han når han setter opp timer. Han følger nøye med på blodtrykket mitt, men det har ikke vært unormalt. Jeg har lavt blodtrykk i utgangspunktet, kanskje det har noe med det å gjøre? Jeg syns egentlig det er greit nok med hyppige kontroller for prøvene sin del, men jeg føler ikke akkurat noe behov.

Skrevet

Jeg er der hver 4.uke...fram til uke 36 tror jeg, da er det hver 2.uke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...