Gå til innhold

hvor mye og når sover ungene deres (7-9 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pia mi på 8 mnd våkner sånn i 06.30 tiden og er da våken til ca 10.30 da sover hun ca 45 minutt så sover hun igjen sånn i 15 tiden, ca 1 time. før hun legger seg kl 19.30

Vi styrer fælt på med dette sove opplegget, og hun våkner flere ganger om natta. Så derfor lurer jeg på om tiden kankje er inne for å dra de 2 duppene hennes sammen til 1 stor? Det ideelle er jo om hun feks sover fra ca 12 til 14-15 tiden, så hun klarer å holde seg våken til natt kommer.

er det noen andre som har begynt med kun 1 dupp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente på 8 mnd våkner til litt forskjellige tidspunkter, men som regel rundt 6:30 om morgenen.

Hun er våken i to timer, blir trøtt og sover 45 min- 1 time,

er våken i to timer til, sover 1t 15 min- 2t,

er våken i to timer, sover så en liten ettermiddagsdupp på 45 min - 1 t. (Så er hun våken to timer til før hun skal legge seg, ca kl 18.30.

Noen ganger sovner hun greit, andre ganger sovner hun ikke før 20.30, selv om vi har fast leggerutine og hun er god og mett. Hun har 14-15 timers søvn totalt pr døgn, 10,5 t -11,5 t om natten.

Det hender hun sover litt urolig og våkner om natten, men er stort sett lett å få til å sove igjen. Hun får ett nattmåltid, ikke på fast tidspunkt. Har prøvd å få henne til å sove over det, for jeg tror strengt tatt ikke hun trenger det, men jeg har ikke noe imot å amme èn gang om natten. Heller det enn skriking.

Vi hadde bare to dupper før, men hun begynte å sove mye bedre på natten når vi anstrengte oss litt og la henne etter to våkentimer hele dagen.

Skrevet

gutten vår på snart 8 mnd er i seng rundt 19.00 og sovner oftest veldig fort og greit, våkner å får pupp rundt 04-05 og sovner fort igjen våkner litt før 07 på morningene og er da klar for å stå opp, blir ofte trøtt i 08.30 tida, men jeg har prøvd å strekke det til at han får grøt ca 09.30 og legger han ut i vogna etter det, da sover han ca 1,5 time, også får han middag rundt 14.00 og legger han ut i vogna igjen da, da sover han mellom 0,5-1 time... så går det til kvelden.... er ofte veldig trøtt til kvelden da... hadde vært best om han sov litt lengre på morningene, men men.... får du til å begynne med en dupp da? det skulle gjerne jeg fått til, men veslegutt styrer nok det spnn at jeg ikke har noe jeg skulle si...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...