Gå til innhold

Mars: Nytt: hvor mye og når sover ungene deres?


Storesøster i juni

Anbefalte innlegg

Pia mi våkner sånn i 06.30 tiden og er da våken til ca 10.30 da sover hun ca 45 minutt så sover hun igjen sånn i 15 tiden, ca 1 time. før hun legger seg kl 19.30

Vi styrer fælt på med dette sove opplegget, og hun våkner flere ganger om natta. Så derfor lurer jeg på om tiden kankje er inne for å dra de 2 duppene hennes sammen til 1 stor? Det ideelle er jo om hun feks sover fra ca 12 til 14-15 tiden, så hun klarer å holde seg våken til natt kommer.

 

er det noen andre som har begynt med kun 1 dupp??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har stort sett to dupper, men av og til er det en og av og til tre - kommer litt ann på når pjokken våkner :)

Dersom Konrad våkner i seks-tia blir det fort tre, men den vanlige rytmen nå for tiden er ca slik:

 

Våkner rundt 0830, sovner igjen rundt halvtolv, sover forhåpentligvis til ett, og så er han våken fram til rundt fire, og sover alt fra en halvtime til ti timer, men stort sett en times tid. Så sovner han igjen rundt halv ni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har hatt samme soverutine på dagtid siden hun var fire-fem mnd....og jeg lurer på om det ikke kanskje er på tide å se om jeg får til å endre på den, sånn at hun ikke får så oppstykket dag. Hun våkner som regel i seks-tida, får en morgen-dupp fra ca åtte-halv ni til ni-halv ti, så er det formiddagslur en time rundt kl tolv, og så ettermiddagsluren i tretida, også rundt en time. Og så er det leggetid for natta i seks-sju-tida.

 

Tenkte kanskje det er bedre for henne med to lange lurer enn tre små på 40 min til en time??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente har i lang tid sovet veldig dårlig på natten. Hun våknet hver 3. time, og det begynte å bli slitsomtt! Men så fant vi ut at vi bare skulle la henne skrike seg i søvn igjen når hun våknet. Første natten våknet hun tre ganger og skrek i 30-45 min hver gang. Andre natten skrek hun bare en gang, og fra og med tredje natten har hun sovet fra 19.30-06.30. Så får hun melk på flaske, og så sover hun videre til kl 9!

Kanskje det kan være en ide å prøve, Sola jente24.mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt med en dupp ennå nei, og ser ikke behov for det. jenta mi legger seg hlv sju om kvelden og sover til sju neste morgen. Legger henne igjen 9.30 og så sover hun til 12. Siste luren er fra 14-15.30. Synes dette fungerer veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nora våkner ca. kl.08. Da skifter vi bleie, hun får en flaske mme og så rett i seng igjen. Da sover hun til ca. kl.09.30.

Resten av dagen tar hun en dupp hver andre eller tredje time. Får hun ikke duppen sin blir hun mega-grinete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vilde våkner ca mellom 7-8 får da pupp i vår seng, sover da til ca 9-10. legger seg igjen ca kl 13 sover da 1-3 timer. tar natt kl 20.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...