Gå til innhold

Epidural ?!

♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min erfaring med epidural er ikke bare positiv...

Var helt jævlig vond å sette og varte effektivt i under en time, hadde drypp også så det har vel litt å si.. Fikk en liten pause.. Men lurer på om det var verdt det. Måtte presse ut en stor baby uten pressrier. Bare jeg som har opplevd epiduralen sånn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde at den var helt grusom å sette, nesten vondere enn fødselen. Og virkningen... tja, vanskelig å si, men sinnsyke smerter under siste tiden med åpnings og under pressriene, ja det var det.

Skrevet

Anestesilegen som satte min epidural burde gullforgylles! Perfekt satt! Ikke kjente jeg mer enn et press da den ble satt, og jeg mistet bare følelsen rett over navelen, dvs riene kjente jeg ikke i det hele tatt, men pressriene..AU!!! Fantastisk opplevelse for meg, vil nok be om det igjen dersom det skulle stoppe opp denne gangen også. Trist at dere ikke fikk samme opplevelse som meg.....

Skrevet

Jeg takker gud for epiduralen. Riene var virkelig vondere enn å sette epiduralen, man får jo lokalbedøvelse før de setter den.

jeg ville ha valgt epidural om jeg skulle ha flere barn

Skrevet

Epidural var himmelen for meg. Ikke kan jeg si at jeg syntes det var vondt heller, men det er snart to år siden da. Skal ha epidural denne gangen også!

Skrevet

Hei, Piadi! Du er IKKE alene om denne erfaringen. Jeg ble "tvunget" til epidural forrige fødsel pga komplikasjoner, det var et helvete å sette, dritvondt, jeg er i tillegg redd for sprøyter. Ikke ga den særlig virkning heller. Kan jeg slippe unna denne gangen så gjennomfører jeg gladelig en fødsel UTEN epidural!

Skrevet

Jeg hadde nesten ikke pauser mellom riene....de kom så tett....så den der epudiralen kjente jeg ikke i det hele tatt. Håper jeg får den denne gangen også. Men er det noen av dere som vet om det er noen form for risiko ved å ta sånn? Vet kun om at riene kan utebli....Men er det noe mer?

Skrevet

For meg også var epidural redningen. Ingenting vondt, bare til utrolig stor hjelp.

Skrevet

Jeg synes også epiduralen var forferdelig. Ikke hjalp det mot smertene, fødselen stoppet litt opp, og det var en pine og få satt den. Følte meg rar i ryggen der sprøyta var blitt satt minst 6 måneder etter fødsel også... Var liksom litt 'ustabil'... Skal prøve å unngå epidural denne gang.

Skrevet

Jeg lurer... Er det ikke noe med at det er større fare for å revne masse/ måtte klippes hvis man føder med epidural enn uten? Mener å ha lest det et sted, men husker ikke hvor.

Noen som vet hvor stor forskjell på risikoen det i så fall er snakk om, og hva det kommer av? Mest nysgjerrig - blir nok uten epidural uansett.

Skrevet

Jeg vet ikke.....-men fødte både nå og sist med epidural, og jeg revnet ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...