Gå til innhold

fødselsdepresjon?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om man først kan merke en fødselsdepresjon etter et par mnd?

Gutten min er nå 6 mnd og jeg har de siste 2 mnd hatt tanker om å riste/slå og slippe gutten min i gulvet! har også tanker om å ta mitt eget liv!

Har i det siste tenkt at det kanskje kunne være en fødselsdepresjon men kan man altså gå så lenge med det uten å merke spesielt til det?

Kan jo også legge til at jeg egentlig aldri har hatt noe spesielt morsfølelse for gutten min!

Noen råd om hva jeg kan gjøre for å finne ut av dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7342389-f%C3%B8dselsdepresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er jo ingen lege, men syns det høres ut som at du har en fødselsdepresjon.. Jeg kjenner meg jo igjen, pga. at jeg selv har hatt og har det.. Fødselsdep har du kanskje hatt et snev av litt tidligere ,ettersom du ikke har hatt noe særlig med morsfølelse for gutten din. Søk hjelp på helsestasjonen! De hjelper deg nok, og tar ikke barnet ditt fra deg, slik som jeg trodde de kom til å gjøre ettersom man har disse grusomme tankene. Du er kanskje sliten og litt lei? Det sies at slike tvangstanker kommer av at man har ubearbeidet sinne i seg.. Har du det kanskje? Har du samboer/mann?Har du fortalt noen om disse tankene? For det i seg selv er jo ikke lett. Man tenker jo at folk må tro man er klin kokos når man har slike tanker, men det er man ikke!!

tusen takk for svar!

Har nok endel sinne i meg ja..har hatt et par raserianfall i det siste.

Fortalte det til samboeren min for ett par dager siden og han tok det veldig bra,selvom han ble litt nervøs med tanke på alle disse tankene jeg har.

Men problemet her er at vi er økonomiskavhengig av at han jobber endel overtid, han får derfor bare hjulpet til i helgene.Men skal ta kontakt med helsestasjonen!

Igjen tusen takk for svar!

Hei! Jeg fikk en gutt des 05 og begynte og få fødseldepresjon i sommer. Gå til fastlegen er mitt råd, det gjorde jeg. Jeg hadde sånne knytinger i magen, og var langt nede. Fikk tabletter og jeg har begynt og føle meg bedre. Broke Shields har skrevet en pocketbok om sine erfaringer rundt evnet. Tror den heter " så kom regnet". Har lest den selv, den er kjempe bra. Det er viktig og sove, passe på og sove når barnet gjør det. Mest mulig søvn. Bestill time til legen i morgen.

• 4 uker senere...

Det er jo en stund siden du skrev dette nå, så jeg håper du har vært hos legen. Jeg har gått på Cipralex i ca et par mnd nå etter at jeg fikk konstantert fødselsdepresjon da datteren min var 3 mnd gammel. Livet er helt annerledes nå etter at jeg får hjelp av tablettene og av legen min! Jeg kjenner igjen de tankene du beskriver... og jeg er glad jeg kan si at jeg ikke lenger tenker sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...