Gå til innhold

Modningsakupunktur???

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen erfaringer ang effekt eller noen tanker om det eller syntes dere at det er like teit som fødepizza, kanel og alt dette andre??Jeg er helt anti disse pizzaene og dette krydder maset, ei heller tror jeg på å drikke rødvin(da hadde jo alle som var dritt lei gjort det vel??? om det hadde funka???) Men bare litt nyskjerrig om det er noen som har noen tanker rundt disse nålene.... :))))))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7342387-modningsakupunktur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Modningsakupunktur er ikke primært for å sette igang noen fødsel. Det er for å klargjøre kroppen til fødselen, og dermed gjøre jobben lettere for mor. Mange opplever at dette faktisk har effekt.

Alt det andre tullet (pizza, kanel, rødvin osv) syns jeg er bare vissvass og skaper mer stress enn gagn.

Hei på dere :)

Har bestillt modnigs akupunktur fra uke 38 og fram til termin (totalt 3 ganger). Det er som ka-ping sier modning av kroppen til føldsel, ved bruk av mod.akup. bruker fødselen i gjennomsnitt kortere tid (men det kommer også an på hva du bruker som smertelindring). I tillegg fikk jeg høre at de sjeldent går over tiden når man tar modnings akupunktur. Jeg har god erfaring med akupunktur på andre områder, så jeg tenkte at dette mått være noe for meg. Skal også ha det som smertelindring ved fødsel (hva mer det blir, får vi ta etterhvert da jeg er førstegangs fødende). Uansett som andre her sier, så kommer han når han er klar :).

Annonse

Hei damer.

Jeg benyttet meg av modnings akupunktur under mitt forrige svangerskap. Ettersom jeg da skjønte skulle det være med på å modne frem til termin og i tillegg mente hun som gav meg det at effektetn av evt akupunktur under fødsel ville bli bedre.

Jeg var der fra 5 uker før fødselen, tror det var en gang i uken.

Jeg hadde en fin fødsel for min del som gikk relativt raskt. Sønnen min ble født 2 dager over termin.

Jeg vet ikke hvor vidt det var noen sammenheng med det. Men har ikke spesielt lyst til å gå over tiden denne gang heller, så jeg tør rett og slett ikke la være å ta denne akupunkturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...