Gå til innhold

Gyn. undersøkelse i uke 36???

Anbefalte innlegg

Forrige svangerskap hadde jeg gyn. undersøkelse i uke 36, da dette var vanlig praksis i svangerskapet i følge min lege. Denne gangen her har han ikke nevnt det med et ord og jeg er nå i uke 37 og skal ikke til han før om 1 1/2 uke, og jordmor i morgen utfører ikke gyn. undersøkelser. Hmmmmm noen som vet??? :=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7342296-gyn-unders%C3%B8kelse-i-uke-36/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke noe spess i mitt forrige svangerskap. På første kontroll hos legen den gangen fikk jeg et ark med oversikt over antall kontroller, hva som skjedde på hver kontroll, når de ulike prøver skulle taes, hvor ofte kontroller i ulike trimestre osv. Og da både stod det på det arket og legen utførte gyn. undersøkelse i uke 36....

Annonse

Hei!

Har heller ikke hært om gyn.undersøkeles hos fastlegen i uke 36. Men med første mann hadde jeg litt svangerskapsforgiftning, så da var jeg på ultralyd og gyn.undresøkelse på klinkken...

Jeg gikk også en uke over tiden, så jeg håper bare ikke at jeg skal får for tidlig denne gangen... Har termin 14.jan. Og jeg vil veldig gjerne få i 2007, og ikke sent i desember....

Jeg var hos legen i uke 35, han sa ingenting om noen GU, han ønsket meg lykke til fram til fødsel, og sa hvis det ikke var noe spesielt (understreket at det var bare å ringe om det var noe!) så var det jordmor om klarte denne siste delen av svangerskapet best. Det hun utfører av sjekker er jo stort sett utenpå, men hu sa idag på kontroll (uke 36) at hvis det skjedde noe spesielt eller jeg følte at noe var på gang så var det bare å komme utover (de har døgnvakt) og så sjekka hun åpning og modning og hele greia :)

Hvorfor skal man ha GU så sent i svangerskapet? Er det om det er noe spesielt? Eller er det fordi dere ikke hadde det i begynnelsen av svangerskapet? Min lege/jordmor har aldri nevnt noe om GU (hadde kun en hos legen i begynnelsen av sv.skapet) så sent.

Husker som sagt ikke hva hva som var grunnen sist, men vet jo at det ikke var noen spess grunn. Mulig det var for å sjekke åpning, modning eller .... nei husker som sagt ikke ,men skal da ikke ha det denne gangen. Kanskje var det noe som ble praktisert tidliger???? Det har jo blitt endringer i forhold til antall kontroller, ferre nå enn tidligere så kanskje det har en sammenheng???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...