Gå til innhold

Gravid rett etter en utskrapning pga ma?? Er det mulig?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei har en søster som hadde ma den 14 nov. blødningen varte i ti dager etter utskrapning. hun sier hun hadde en positiv el test den 24 nov også. hun har nå for tre dager siden vist positiv på en cb digital gravitest. kan vi stole på den? Hvor lenge sitter hcg verdiene i blodet etter en utskrapning?

Fortsetter under...

De kan faktisk sitte i blodet i 6-9 uker etter aborten, så verken positiv EL-test eller positiv graviditetstest er sikre i den perioden. Ha hun testet negativt i mellomtiden? Det eneste sikre som kan konstatere en graviditet nå er blodprøver, for å se om hcg-nivået er stigende.

Men man kan så absolutt bli gravid med en gang igjen - sender de beste tanker og krysser fingrene!

hei, nei hun har ikke testet noe etter utskrapningen. Derfor lurer vi.... men d jeg har hørt er at hcg synker moderat etter SA eller MA. Så hvis den ligger litt høyt fra før, og hvis hun er gravid, så kan det jo hende at hcgen har stiget til værs igjen? Merkelig, hun for vente noen uker til, så får vi se om hun er gravid da.... takk for svaret.

heisan håpefull28

jeg er søsteren som hun har skerevet om. :) Ja jeg har kjente sypmtomer har samme symptomer som jeg hadde før jeg mistet min forrige pga.blighted ovum (MA) lill ømm i brystene stikkninger og opplåshet i magen spesielt om morgenen og litt om kveldene...jeg hadde utskrapning 14.nov, og testet positivt el 25.nov.Og nå siden 02. desember har jeg testet positivt 3 dager etter hverandre på CB-digitalt....Nå begynner jeg å lure er jeg gravid eller er det hormonene fra min tidligere svangerskap som spiller spill med meg...:(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...