Gå til innhold

Forskjellen på fostervann og utflod??

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg hvordan man kan vite at man ikke lekker forstervann når man går og "skvetter". Vet jo at man har økt utflod, og stort sett er det jo greit å vite at det er utflod, men hva hvis det er veldig tyntflytende? Noen som vet hvordan man da kan skille de to fra hverandre?

Fortsetter under...

Vet ikke helt............ men tror det skal lukte litt spesielt.... Litt innestengt *hehe*..........Sæd sier noen!!!

Nå er ikke jeg spesielt fan av å lukte på trusene mine, men må inrømme at jeg har gjort det et par ganger i det siste, for det er liksom så blankt og tynt det som kommer. Ingen spesiell lukt her i gården:)))

Jm spurte meg om NÅR det kom. Jeg kunne ikke svare på det, oppdager det tilfeldig når jeg er på do innimellom.

Hun sa at hvis det var fostervann så kom det som regel hvis man f.eks nøys eller reiste seg opp. Sånn at man merket at oj, nå skjedde det noe!

Dessuten så stoppet det IKKE opp hvis det var fostervann og lakk. Da lekker man visst jevnt........

Men fostervann og utflod kan visst se / lukte likt og være like tyntflytende.......

Vanskelig, dette her. For det du sier Lucia om at man merker at noe skjer hvis man nyser e.l. det har jeg kanskje tenkt kan være at man er bittelitt inkontinent om dagen... For jeg må jo tisse hele tiden, og har vel derfor tenkt at noen av disse små dråpene er urin man ikke klarer å holde på.

Gud, for noen kvalme detaljer. Godt man ikke er sensitive her inne :)

Skal på kontroll hos jordmor på onsdag, får spørre da. Selv om det vel ikke akkurat er gunstig å gå og lekke fostervann (hvis det er det jeg gjør, da). Men så lenge man kjenner babyen sparke så er vel det den viktigste indikator på at han trives og har det bra.

Annonse

Det er hvertfall betryggende å høre at vi er mange som lurer på det samme. For hva er sannsynligheten for at alle her inne går rundt og lekker fostervann, liksom.. Nei, da er det sikkert bare utflod eller noe annet ekkelt :) He he

har lurt på d samme i 2,5 dager nå. er redd for at det kan være skadelig, men jenta mi er også aktiv, så alt står nok bra til.

jeg ringte inn til føden natt til mandag. jordmor var litt i tvil,men trodde ikke det skulle være farlig så lenge det var så lite vann. men fikk beskjed at om dersom det økte så skulle jeg ringe igjen.

jeg har selv merket at det lukter akkurat som sæd, og er tynt og blankt og av og til litt blankt slim. (hehe rosemaler ikke akkurat noe her inne).

men jeg merker godt når det lekker. er vel litt forskjellig fra person til person.

godt d ikke bare er meg som er usikker på dette.

er det noen som har andre fødesymptomer sammen med "skvettingen"?

Jeg merker også godt når det lekker. Men jeg har ingen andre fødesymptomer. Har littegranne kynnere, men de er ikke mye å skryte av akkurat. Og litt tak i ryggen fra tid til annen. Men som sagt ingenting som kan forveksles med rier. Så man får vel bare se det an?? Jeg skal på kontroll på onsdag, og med mindre tingene forandrer seg så tror jeg ikke at jeg kommer til å foreta meg noe.

jeg har faktisk også lurt på det....

for jeg kjenner et par ganger om dagen at det renner noen dråper..

kan stå å lage middag eller gjøre helt andre ting.

å jeg skal ikke på toilette eller så har jeg allerede vært.....

syns også at jeg "Lukter" der nede..men det er vist bare noe jeg "innbiller" meg.

for jeg spurte sambo om jeg luktet?

luktet jeg gammel fisk ? (tegn på sopp infeksjon)

gammel sæd? (fostervann)

eller luktet jeg bare Piss?

hehe.... men min sambo kunne ikke svare meg..for han viste ikke hva gammel sæd luktet.... jaja....

ikke mye hjelp der nei...

sikkert ikke noe alvorlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...