Gå til innhold

jeg har fått mage.. :)

Øyboeren med to små <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, har fått mage jeg og:)

Det er nok litt fordi magen spenner seg ut pga av luft.. klarer ikke holde den inn iallefall. Syns det er utrolig gøy å være gravid igjen!!

I går kveld da jeg lå utstrakt på sofa'n følte jeg små bevegelser der inne..utrolig rart, men det må da være altfor tidlig allerede i 11.uke??

Mest sannsynelig luft, vel...men må si jeg skvatt litt,for jeg husker godt den følelsen fra forrige sv.skap:) Andre som har hatt det sånn?

Hei!

Jeg har også begynt å få en liten mage! Det er morro!

Nå skal det sies at jeg har hatt to SA, og det sies at magen kommer noe tidligere på jenter som har hatt dette tidligere.

Har måttet kjøpe med to mamma skjørt, for jeg har ingenting å ha på meg. Hjemme går jeg stort sett bare i pysj bukser eller buksene til samboeren min :=) Det er det eneste som passer!

Klem,klem!

Annonse

Hei toten!

Veldig rart..

Jeg har lest at det er vanlig og kjenne liv rundt uke 16, men andre gangen kan man ofte kjenne det før. Hadde igrunn ikke regnet med det allerede, men jeg kjente det jeg kjente:)

Har sneket litt på juni-klubben og der er det fler sm mener å ha kjent liv rundt 11.uke..

Uansett er dette en herlig tid, og jeg gleder meg til det virkelig sparker til der inne:) Formen ellers bra?

Huff, jeg er 8+2 og har fått stor mage! Greit nok la jeg på meg 2-3 kg kort tid før svangerskapet, men det får jo være grenser... Kanskje det er flere inni der? Skulle tro det minst var 3 stk, etter størrelsen på magen å dømme. Jeg er ikke plaget med luft. Dette er nr 2, så jeg forventet ikke å holde meg like slank som første gangen. Da var jeg bitte litt "undervektig", men måtte opp en buksestørrelse i uke 10. Denne ganger er jeg bittelitt overvektig, og gikk opp en buksestørrelse i uke 7. Nå knepper jeg ikke igjen buksa, og går med vid, lang genser. Vil holde det hemmelig litt lengre, har hatt en SA tidligere (på denne tiden av svangerskapet). Vel, sutre, sutre. Husker hvor gøy det var for hver mikro-millimeter magen vokste da jeg gikk med gutten min. Alt var så spennende:) Spennende nå også, men ikke så ekstatisk som den gangen. Den gangen gikk jeg opp 35(!)kg, og det vil jeg ikke nå!

Jeg er synlig gravid, førstegangs, men venter tvillinger, så det er kanskje ikke så rart. Er 11 uker på vei i dag!

Synes det er deilig at folk faktisk kan se at jeg er gravid og ikke bare småfeit! Det er nok noe med at jeg har fått holdningen og en kul på magen som står rett ut! Men det er mer om kvelden enn om morgenen, så jeg er nok ganske oppblåst også!

Det er nok ikke så rart man føler litt liv i magen i 11 uke hvis man har en sånn krabat innvendig som denne linken viser:

http://www.i-am-pregnant.com/pregnancy/calendar/week/10

Men dere har kanskje sett den? Utrolig morsomt å se en hoppende baby i 10 uke:)))

Annonse

heisann:)

eg kan se meg helt enig med deg.. er selv i uke 11 idag, og har fått stor mage føler eg.. eg hadde en del mage fra før men no e eg jo den klumpen:) har kun en av mine "gamle" bukser eg får på meg, ellers blir det mest joggebukse.. men eg sliter så mye med kvalme og oppkast at eg har gått ned 3 kg den siste uken.. men magen forsetter å vokse.. :) gleder meg til i morgen, då e det på kontroll for første gang:) gleder meg og kvir meg faktisk...

ønsk meg lykke til:)

Jeg er 10+2 og har også mage. Men den består nok for det meste av flesk og luft.

Tror ikke det er så vanlig at fosteret og livmora lager mage så tidlig, det er vel heller at vi jentene ikke orker å holde magen inne. I mitt tilfelle så er jo ikke fosteret mer enn 6.5 cm stort. Sier seg jo selv at det ikke kan synes på utsiden. Tror det er litt sånn ønsketenkning jeg....vi slipper magen..og "tror" det er fordi vi er gravide.

Og til dere som mener at dere kan kjenne at fosteret sparker, det er ikke mulig å kjenne det så tidlig. Det må være muskelaktivitet eller luft.

Unnskyld hvis jeg ødelegger gleden for noen av dere med realitetsorienteringa mi, men jeg har bare ikke tro på at det vises og kjennes så tidlig....

hei poos.

har faktisk kjent den selv et par ganger,tenkte det var luft,men det var ikke "luftbevegelser",det var liksom inni meg der inne,kjentes ut som en liten flue eller noe som kilte meg.syns det virker rart men mamma sa det er godt mulig.å ei venninne av meg kjente bevegelser fortere i andre svangerskapet,men så tenker en at barnet er så lite å.

Hei!

Ja, nå var du veldig hard her!

Er litt enig med deg ang magen, men det er MYE luft som gjør at magen min buler..ser jo ut som jeg er 5 mnd, vuttu, men ser jo selv at det ikke er sånn ordentlig mage enda...

Når det gjelder bevegelser der inne så har jeg også funnet ut at dette må ha vært luft..men det var en veldig rar følelse, har ikke hatt så mye luft så langt nede i magen før, så da ble jeg fryktelig ivrig!!

Er av den utålmodige typen jeg.... :) Føler meg litt teit nå, gitt :(

Du har nok rett, Cathrine m/nurk i magen...:))

Hilsen fra utålmodige meg.

Cathrine m/nurk i magen,

Hei på deg.

Til dels enig med deg når det gjelder magen. Men som Poos skriver, så er det MYE luft generelt som gjør at magen buler noe mer enn vanlig.

I tillegg så gjelder det alle som har vært gravide ( enten SA eller MA ) de får generelt mage tidligere enn noen som aldri har vært gravide.

Når det gjelder å kjenne baby`n / embryoet sparke så tidlig, så er jeg helt enig med deg. Det er ikke mulig! Hihi! Selv om noen sikkert vil inbille seg det!

Lykke til videre i svangerskapet.

:-) He he og dermed landa alle som en....som sagt..ikke meninga å ødelegge gleden. Jeg også gleder meg noe helt enormt til magen kommer. Men foreløpig så disser magen min, altså den er ikke hard. Men jeg kan stramme den når jeg blåser den ut og da kjennes jeg skikkelig 7 mnd på vei gravid. :-))

Ja, jeg har og fått mage!! Mye luft vil jeg tro pluss at jeg fødte for bare litt over et år siden. Nesten umulig for meg å skjule magen om dagen. Se på magen min (fra i går, 7+4):

http://www.barnimagen.com/content/view/imageingallery/460133

Vel jeg har fått noe man kansje kan kalle en mage...for meg om dagen ser det ut som noen har tredd et trille bor hjul rundt livet mitt(he-he) skal ut å spise med veninner, alt i skapet er trangt, trangt over magen..trangt over puppene...så det var ingen utvei en å handle mamma-tøy.Så faktisk litt normal ut da.....klær har mye å si. så når man går opp fra80c 85d over puppene på 6 uker så får man jo fire pupper totalt i trange topper, det tyter ut over alt, men de ble faktisk riktig så fine i en ny bh og topp, så i kveld skal vi ut å strutte litt.Er ikke så veldig trett heller.

Hei,lullian!

Jeg også sliter med disse puppene... De har vært forferdelig vonde og harde og vokst mye- Har fortsatt ikke funnet noen passende bh. Jeg har alltid slitt med å finne bra bh'er til ok pris og som ikke ser ut som oldemor-bh....

Noen som har noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...