mammatil3fantastiske Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Dere som har vært plaget med mye kvalme; når var det helt over? Jeg er nå 11+4 og begynner å bli utålmodig. Er det ikke rundt denne tiden det skal gi seg?
Tamline Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Jeg er i uke 18, og er fortsatt ikke helt fri fra kvalmen enda. har gått til akkupunktur, og det har blitt mye bedre. Men jeg er fortsatt litt kvalm noen ganger, og kaster opp 1-2 ganger i uka... Det er nok veldig individuelt om når det gir seg, noen går sånn i 9mnd desverre. Men får håpe det gir seg snart:)
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Jo, det var rundt den tiden det ga seg til meg ihvertfall, tror kanskje det var litt før. Håper det gir seg snart for din del også, det er ikke en spesiell kjekk periode av svangerskapet akkurat det der altså.. =)
mammatil3fantastiske Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2006 Er vel bare å krysse fingrene! Vil jo så gjerne at det skal være over til jul, så jeg kan kose meg med ribbe og alt annet jeg gleder meg sånn til!
Diadora31 Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Jeg er i uke 20+2, og lurte på akkurat det samme når jeg var der du er nå! Jeg var superkvalm døgnet rundt og svært deppa pga dette. Følte at jeg ikke "levde" ordentlig... Men det ble litt bedre i uke 14, men forsatt endel kvalm. Så nå for 5 dager siden (19+4) ble jeg plutselig nesten fin. Kan nå spise alt uten å bli kvalm. Kan bli litt uggen enkelte ganger, særlig av gjærbakst, men dette overlever jeg. Håper det går fortere over for deg!!Kvalme er så innihel..... jæv....
#Aurora har tre gutter# Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 jeg har ikke vært plaget med dirkete kvalme men har spydd en del allikevell.Brekkninger slik at jeg spur og holder på litt med det enda.Er 19uker nå.
Xenaen Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Hei! Har lest på ei eller anna webside om at kvalmen er mest intens i uke 11 og 12, men at den deretter avtar, og at rundt uke 14 har den gått over for de aller fleste. Lykke til!
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Er i uke 35, fortsatt kvalm og kaster av og til opp......
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Sist kastet jeg opp til 7. mnd. (fikk gutt). Nå er jeg 15-16 uker på vei og kaster opp i ett kjør fortsatt, håper bare det gir seg så jeg får en uke før jul og handle julegaver på. Normalt skal det gi seg etter 3 mnd. dvs, ved 14 uker eller noe. Men legen sa at det vanlige er mellom uke 14 og 17, men siden jeg holdt på så lenge sist så må jeg ikke regne med å være av de første som blir ferdige med det der. Men vet hva du snakker om, er også drittlei.
Tia med 2 ♀ Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Jeg er i 15 uke og kaster fortsatt opp hver morgen, og sliter med kvalme hvis jeg spiser for sjelden eller for mye. Fra uke 6 til og med uke 13 var jeg kvalm hele tiden og ksta opp 6 til 10 ganger dagen. Kunne til og med våkne opp mitt på natta fordi jeg måtte kaste opp. Heldigvis er livet mer levelig nå men jeg håper at hele kvalmen skal gi seg før jul. Allt man kan gjøre er krysse fingra og håpe på det beste. Husker søstra mi fortsatt var like kvalm i 7 mnd når ho gikk gravid med første mann. Håper at du føler deg bedre snart. Jeg føler at det har hjelpt å tenke at det kommer ihvertfall noe godt ut av det til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå