Gå til innhold

Hr e endeligt fødselhistorien t Theo Sebastian:)

Anbefalte innlegg

Hei, eg låvde å skriva fødselshistorien itte eg hadde jitt Theo Sebastian mad, å d va vl for to uger si;) Mn bere seint enn alri..

D heila bjunnte fredags morning, eg våkna 06.30 me någe vondt i magen å ryggen. Eg sto åpp å kjørte typen på jåbb, åsså jekk eg t mamma. Hu meinte d va rier, mn eg bare lo d vekk..særli at eg sga få rier nå, 2 uger før terminen!? Men d fortsatte heile dagen, me sirka ti minutters mellomrom. Så på kvellen ringte eg jormorå å forklarte mg, hu ville sjekka å c åm d va någe på gang eller ei. Me kjørte t Tau å hu sjekkte mg..ett par centimeter åpning, så hu meinte d va igang å at me sgo ta farjå t Stavanger,sånn at m eva på retta siå av fjorden vertfall:) Me va på sjugehuse i 1 tiå, å klåkkå 2 sjekkte i mg ijn, 2 cm åpning. Dette tog altså tid..me fekk ittekvart lagt åss inn på ei fødestua, eg fekk ein såvetablett å såv i 4 timar. I 9 - 10 tiå på morningen så blei eg ijn sjekka å d va blitt 4 cm åpning=) Dagen jekk å me va rondt forbi på sygehuse å rusla i gangane å trappene:p I 4 tiå på ittemiddagen va d 5 cm åpning å hu jormorå ville ha an ud på hennas sjift, så hu ga mg akupunktur for å få fortgang på riene, mn d fønka isje, så i 6 tiå tog hu vanne..å då bjunnte d å kje ting! Eg hadde ei ria så varte fra hall sju t åtta..( d føltes vertfall såm ei ria), va ganske tøft. Så då ba eg åm smertestillanne å anestesilegane kåmm for å sedda epidural. Va ganske vondt å få sedda an, mn d va så å kåmma t himmelen då an bjunde å virka=) Itte den he laaanga riå mi va d blitt 8 cm åpning, så ting nærmte sg vertfall. Timane jekk å eg sjende isje så mye t riene, va hærligt=) Klåkkå 23.00 hadde eg full åpning å me venta på pressriene, mn di kåmm jo isje..di snakte åm å skrua ner epiduralen, mn fekk isje låv av mg:p Eg fekk drypp, mn ingenting mar sjedde..så bjunnte di å snakka åm å kontakta legen, mn då fekk eg panikk:p Så då klåkkå va 00.05 bjunnte eg bare å pressa då eg kjende at eg hadde rier..presste,presste å presste...ja, i ein time å ti minutt måtte eg pressa før an endeligt kåmm t verden. 01.15 va sjønnasen ude:) Å alle smertene va borte vekk;) Jess tenkte eg, mn då bjunde di å sei at eg sgo pressa ijn for å få ud dn dr forbaska morkagå, mn neida dn kåmm isje..dn sadd jo sellfølgeli fasst, så då bjunnte di å snakka åm narkose å operasjon..d va kje mye kjekt då eg endeligt trodde eg va farige, mn itte 50 min kåmm dn åg, så då va d bare syingå ijn. D tog isje så lange ti;) Ja, endeligt... Gutten vår va 3350 gram, 51 cm lange å 36 cm rondt håve, heilt nydelige=)

Fortsetter under...

Gratla med den lille gutten din og takk for ein fine histoire. Kommer fra Tau sjøl, men flytta for mange år siden. Var litt løye å se kossen du skrive på dialekt :-) Sånn snakkte eg åg før!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...