Gjest Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Hei igjen alle sammen! Lenge siden jeg har vært innom bim og db nå, har hatt hendene fulle med junior og huskjøp og leilighetssalg osv. Nå skal vi flytte til rekkehus på søndag - gleder meg til å få større plass! (Har en toroms nå). Junior har blitt to måneder gammel, og ting begynner å gå seg til. Har lest litt innlegg nedover nå (ser mange kjente nick!), og lurer på om det er sånn at alle har faste leggetider til babyene sine? Jeg ammer når han er sulten, og det er ikke til samme tid hver kveld, liksom. Tar kveldsstellet etter første amminga som blir etter 18 på kvelden. Men han sovner ikke for natta før mellom 22 og 02 en gang. Og han vil fortsatt ikke sove i senga si. Blir enten i vogna eller i senga vår. Men syns det er greit at det er sånn jeg. Blir jo helt sprengt hvis han skal sove fra ni om kvelden til morran, sånn jeg ser flere skriver om. Blir sprengt om det går mer enn 3 timer mellom amming jeg... Når er det vanlig at man får inn rutine på soving da, egentlig?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Rutinene kommer gjerne etter 3mnd. Da er det gjerne barnet som etterlyser dem selv:) Du vil fort merke at et barn liker å legge seg til faste tider, for så å våkne til faste tider. Ellers blir det fort surr:)
guita Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 min lille snupp er 10 uker nå og sovinga tar vi som regel på samme måten som deg: hun legger seg når vi legger oss. Prøver som regel en stund å få henne i egen seng, men det er begrensa hvor lenge jeg orker å prøve så som regel ender hun opp i vår. syns ikke det er noe ålreit å la henne gråte, jeg, det er viktig at hun føler seg trygg. ..største problemet er at den voksne sengekosen lider.. så jeg har tenkt å fortsette å prøve å lære henne å sove aleine. selv sov jeg visst aldri fra tidlig på kvelden. Foreldra mine la meg én gang kl 19, bare for kl 02 å ha en lysvåken jente som ville opp å leke...
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Takk for svar:-) Fint å se at det ikke er bare meg som ikke har faste rutiner ennå! Nå sovnet han kjempefort i vogna si, trengte nesten ikke rugge i det hele tatt - så blir noen timer vi får senga for oss selv da, til han våkner og er sulten! Ammer i senga på natta, og da sovner både junior og jeg... hehe! Jeg lar heller ikke junior gråte, guita. For det første, klarer jeg ikke høre på at han gråter, hjertet vrir seg da, og for det andre sa helsesøster at babyer ikke skal ligge og gråte før de har blitt 6mnd i alle fall. Men jeg også prøver alltid å få ham til å sove alene før jeg evt tar ham opp i senga. Tror faktisk det begynner å ordne seg nå - han har sovnet i vogna hver kveld siden forrige mandag!! Noen ganger tar det mer tid enn andre ganger, men det er greit så lenge man ikke må opp tidlig dagen etter;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå