Gå til innhold

Åh,jeg er så lei amming!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Allerede,og jenta er ikke mer enn 14 dager....

Syns jeg ammer,ammer og atter ammer dagen lang.Spesielt på eftan og kvelden.

Nå har hun vært på puppen hver time siden kl.15,og jeg er lei!!!

Er det normalt at hun skal suge så ofte da??

Og vær så snill å si at det ikke bare er jeg som har det sånn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan trøste deg med at jeg go har det slik. Etter å ha ammet 6 barn uten problemer trodde jeg nr 7 ville bli ren plankekjøring. Så feil kunne jeg ta. Jeg har fått et lite "ammemonster" som aller helst skal ha pupp 20t i døgnet. Hun er nå drøye 2 uker gammel, og det er først nå de siste par dagene at det har begynt å roe seg.

Det eneste som er en trøst er vel at det roer seg nok ganske snart så lenge de får nok melk. Det er utrolig slitsomt, og en får jo ikke gjort stort annet enn å amme. Hvem som helst kan bli lei da.

For min del så er jeg sjeleglad jeg ikke er førstegangs nå når jeg har fått en som har vært så trøblete i ammingen,-da tror jeg at jeg fort kunne begynt å tvile på mine egne evner ifm amming. I stedet for å se på småen, og hva det er som gjør henne så krevende.....

Skrevet

Jeg tror de fleste har det slik i starten, men det går seg til. Og etter en stund vil du se at amming er den enkleste og greieste måten å gi ungen din mat på. I tillegg til alt det andre bra det fører med seg. For meg ble det bare å innse at jeg ikke kunne regne med å gjøre noe særlig annet enn det den første tida, og sakte, men sikkert jenka det seg til. Tålmodighet og selvtillit er det du trenger. Dette klarer du! :-)

Skrevet

200% normalt! Får du en dupp på ettermiddagen (hakk i plata her, ja!) så går det bedre med ammingen på kvelden!

Skrevet

Yess, jeg ammet ammet ammet ammet........ Følte at det var det eneste jeg gjorde!

Men seriøst, det blir bedre og når det blir bedre så er du gla du ikke ga opp =)

Skrevet

Jeg ammet gjerne 4 timer i strekk i starten og masse på dagen. Gjorde så dette :

Ga litt mme på flaske etter ammingen før leggetid. Gjorde dette noen dager og så sov han plutselig mye mye lenger. Fikk så sjansen til å pumpe meg mellom siste kveldsmåltid og min leggetid. Begynte så å gi pumpet mm som tillegg (ga altså bare mme en liten stund, dette etter råd fra hs pga vektoppgang). Plutselig sov han 19-03-07 fra 2-4mnd. Så ble det litt rot og siden 4 mnd til nå sover han 19-00-05-08.

Ellers ble det utrolig mye amming i starten pga ond sirkel som skyldtes stort sugebehov-for mye melk i magen-vondt i magen- mer sugebehov. Skaffet da smokk så det ble lettere å legge han fra meg, men han brukte alltid 40 minutter annenhver-tredjehver time per mpltid de første 3 mnd. Nå er dier han seg mett på 10 minutt max og spiser hver tredje time. Stor sunn gutt som tok igjen vekta si etter en stund.

Skrevet

Er ikke bare du som har det sånn, nei! I begynnlsen spøkte veninnene mine med dette, de trengte jo ikke å spørre om jeg ble med på tur el.l., for jeg satt konstant hjemme med puppen ute.. Husker en gang jeg skulle på kjøpesenteret, men fikk ikke gjort noe, for snuppi ble sulten og ammingen på café tok ca. to timer, he he...

Men plutselig snudde det, og nå kan hun spise seg mett på 2-3 min.!

Så hvis du holder ut en stund blir det nok enklere etter hvert!

Nå er det iallefall bare kos her i gården..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...