Gå til innhold

Har babyen lagt seg med hovudet ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i veke 31, og babyen ligg enda litt på skrå med hovudet opp under venstre ribbebein, og føtene ned på sida til høgre for opningen.

Når snudde babyen seg hjå dykk?

(Sist eg var gravid var hovudet festa i veke 34...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du hvordan babyen ligger? Jeg klarer ikke finne ut om den ligger med hodet opp eller ned jeg, og om det er hodet, bein eller armer som stikker ut her og der. Mye action oppunder ribbeina, og ut til sidene. Overalt i magen i dag egentlig. Kjenner ikke forskjell på hode eller ben jeg, eller armer og ben for den saks skyld. Er i uke 30.

Skrevet

Kjenner svært mykje spark nederst i magen, og ingenting oppe. Jordmora kunne kjenne hovudet oppe til venstre ved kontroll i veke 29, og det stemmte godt med det eg kjennte i magen. Er slik endå, og er egentlig litt ubehagelig med all sparkingen ned mot opningen!

Skrevet

Ok. Tror min snur seg en del fremdeles jeg. Men mye knuffing oppunder ribbeina. Noen ganger kan det virke som et hode, andre ganger en fot, blir liksom stående ut av magen en stund, Skjønner meg virkelig ikke på opp og ned jeg. Skjønner hva du mener med ubehagelig når h*n sparker/slår ned da. Typisk når man har lagt seg. Opp å fly på do tusenvis av ganger. Heldigvis ikke så mye av det her i gården.

Skrevet

Min ligger i tverr leie og noen ganger i en slags skrå seteleie. Begynt på uke 35 nå.

Skrevet

Min ligger også i skrått tverrleie. Er 37 uker. Skal forsøke vending denne uken.

Skrevet

Min har lagt med hodet ned på alle kontroller. Er i uke 36 nå og blir sur hvis hun har bestemt seg for en annen vei nå... Skal på ul på onsdag, så da får jeg se selv.

Skrevet

Jeg var hos legen på fredag, var da 33+6. Fikk beskjed om at babyen hadde lagt seg med hodet ned da. Men han sa også at babyen kan snu seg med hodet ned helt fram til like før fødselen.

Skrevet

min har ligget med hode ned siden uke23 og er nå i uke 33, tror han ligger sånn fortsatt, håper ikke han ombestemmer seg nå og snur rumpa ned og fester seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...