Guners Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 I dag har jeg hatt mange og harde kynnere. Er i uke 34. Flere med samme erfaring??
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Ja, magen strammer seg ofte. Men dette er helt normalt. "Øver" seg til fødselen. Om de er veldig harde og vonde, så er det kanskje et tegn på at du må ta det litt med ro?
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Er i uke 33. Har mange og harde kynnere jeg også. Er vel veldig vanlig å få det rundt denne tiden.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 ...Eehh... i 3. trimester har vel alle kynnere..??
selfangerkjerringa Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Nei, sånn er det nok ikke du Ikke alle har kynnere, heller ikke i 3.trimester. Noen har dem uten å merke stort til dem - andre har både ubehag og smerter forbundet med kynnerne. Forrige svangerskap hadde jeg omtrent ikke en eneste kynner før fødsel. Denne gangen har jeg hatt dem fram og tilbake gjennom hele svangerskapet. Fra ca uke 33 endret de fullstendig karakter, og etter en ctg-sjekk viste det seg at jeg hadde modningskynnere med nedpress. Heldigvis har jeg berga så langt, og siden jeg snart er 36 uker på vei, er det ingen krise om knøttemor skulle finne på å komme snart. Jeg trøster meg med at disse harde kynnerne er god trening for livmor, og antageligvis sørger for at fødsel blir litt lettere nå enn sist
Guners Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2006 Ja ....Dette er min tredje fødsel og jeg er klar over at kynnere er vanlig. Er litt bekymret siden jeg ved siste fødsel ikke merket at ting var på gang før jeg kom på sykehuset...4 cm åpning.
Tokka Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Jeg har trodd inntil nylig at jeg ikke hadde hatt kynnere. Skrev i et innlegg at jeg bare hadde kjent et par ganger at magen var steinhard, og at jeg trodde det var fordi babyen lå med ryggen ut. Da fikk jeg i retur at det var kynnere. Nå skjer det ganske ofte, spesielt hvis jeg har sittet lenge og så reiser meg. Syns det er merkelig at magen kan bli så hard. Gjør vel egentlig ikke vondt, blir liksom bare hard. Er det sånn rier er også? Men bare vondt i tillegg?
Guners Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2006 Ja, det vil jeg si. ( Andre mener sikkert noe annet ) Rier er som veldig sterke kynnere som stråler ut i bekkenet og beina. Under fødselen sammenlignet jeg det med muskelkramper i hele kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå