Gøril og Jesper :) Skrevet 4. desember 2006 #1 Del Skrevet 4. desember 2006 En ny tråd, for våre voksende mager. Jeg er så lykkelig, jeg klarer ikke beskrive den følelsen jeg går med nå. Jeg svever på en rosa sky, og har tatt en overdose av lykkepiller (altså, jeg er såååååååååååååå glad) Mannen ble så glad at han ble helt stum. Han bare var helt stille og sa "er det sant". Så ropte han JAAAAAAAAAAAA og han var så glad. pappa begynte å gråte, mamma var helt i ekstase. Svigers ble også såååå glade, og de trodde ikke det kunne være sant.. Jeg tror det ikke selv, men det må jo være sant. To positive tester lyver vel ikke?? Gleder meg til å høre fra deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 4. desember 2006 #2 Del Skrevet 4. desember 2006 Huuurrraaaa for denne fantastiske gravidtråden vår!!! Tenk at denne dagen skulle komme og på akkurat samme dag!! Kan du fatte og begripe???!! Det må jo bare være meningen at vi skal gå gravide sammen!!! Vet du, at dette har bare vært verdens beste dag!! Helt sykt da jeg våknet tidlig i dag og tok testen og to streker kom til syne!! Den følelsen må være noe av det beste man kan oppleve, utenom det å virkelig føde... Vi stod bare på badet begge to og ropte ut vår glede og kastet oss rundt halsen på hverandre!!! Nå sitter vi bare og smiler til hverandre, Vi har akkurat vært ute og spist og feiret. Det er litt tidlig å snakke om termin, men vi må jo ha det nesten helt likt. Kari Mette sa jeg skulle regne fra 16 dager før innsetting, altså 5. november, og da får jeg termin 15. august. Jeg kjenner jo at jeg er kjempe redd for at det skal skje noe, siden det gjorde det sist, men jeg skal prøve å ikke tenke på det nå. Skal prøve å ikke lese om mange skumle ting på 1. trimester sidene for da blir man så redd. Skal prøve å ikke lese så mye om hcg heller for Kari Mette sa at det kunne være individulle forskjeller. Du kan jo være gravid med tvillinger du da!!! Tenker siden du fikk så knallsterk test også. Blir spennende å høre hcg verdien din.... Tenk hvis du får to da!!! Har du noen symptomer nå? Jeg har kanskje hatt litt flere enn jeg har turt å innrømme. Har vært litt uggen til tider, humørsyk, noe stikking i puppene ( men ikke mye), vondt i ryggen og masse mensmurring. Alle symptomer er hjertlig velkomne til meg!! Når skal du på ultralyd? Jeg skal i uke 51 fikk jeg beskjed om så jeg får bestille time i morra! Nei gøril tenk at vi er gravide!! VI ER GRAVIDE!!!! VI SKAL BLI MAMMAER!!ÅÅÅÅ... SOM VI HAR FORTJENT DET!! P.S: Og ja du kan helt sikkert stole på to positive tester!! Mange klemmer fra verdens lykkeligste!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7340987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 4. desember 2006 Ja, her er vi helt i ekstase vi også.. Det er ikke til å tro.. jeg er GRAVID:) Har ikke noe symptomer jeg. Kjenner litt at den ene puppen er øm, men da må jeg kjenne etter altså. Ellers så føler jeg meg rask og fin, og vil egentlig ikke det. vil kjenne at jeg er litt kvalm i allefall.. Hehe. Tenk å ønske at man er kvalm.. Termin ja, jeg fikk også termin 15 aug, så det kan vel ikke stemme helt da.. Hmm.. Jeg tok bare og la til datoer for unnfagelse på babyverden, altså jeg skrev at jeg ble gravid 20. nov.. Fikk opp termin 15 aug.. Har vi termin på samme dag da?? Eller har jeg 14 aug? I allefall, det er likt.. Hehe.. Har ikke tenkt på UL enda, først må jeg få høre om den blodprøven, så når jeg får se at den er pos, så finner jeg en dato. Jeg vet jo at jeg er gravid, men allikevel tørr jeg ikke tro det. Mannen har laget så god mat nå, så nå skal jeg spise. Vi er (sammen med dere to) verdens lykkeligste mennesker i dag. Skal snart teste en gang til i dag, det er jo så moro. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7341134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei. Hvordan går det med deg i dag? I dag er du 4 uker akkurat, ikke sant? Hehe.. Jeg er 4+1, det føles merkelig. Tenker at mye kan gå galt ennå da, så jeg er dritnervøs for å miste... Jeg SKAL ikke miste!!!!! Og det skal selvfølgelig ikke du heller. Dermed basta.. Er veldig spent på blodprøven min, jeg vil ha svar nå Har enda ikke fått svar, så sitter og nistirrer på tlf min. Prøver å få den til å ringe... Eneste som har ringt meg er mamma og min kjære, for å høre blodprøveresultatet.. hehe.. Jeg vil vite NÅ.. Kommer med oppdateringer så snart jeg vet det, sender deg nok en melding.. Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7350088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 6. desember 2006 blodprøven var positiv. Den var på hele 408. Jeg er så glad Nå kan jeg senke skuldre og tenke litt fremover. Jeg er GRAVID Når skal du på UL? Jeg tenkte kanskje å bestille i uke 51... Men det spørs om det går.. Det blir akkurat den dagen jeg og mannen reiser. Jeg skal hjem til jul,og han skal hjem til sin familie... Men han vil jo så gjerne være med på UL og se.. Og jeg vil ha han ved min side, tilfelle rotterfelle, så trenger jeg han til å passe på meg.. Men det skal gå bra, og jeg skal høre hjerteslag. Dermed basta.. Er overlykkelig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7363179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 6. desember 2006 skiftet nick også jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7363182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 6. desember 2006 #7 Del Skrevet 6. desember 2006 Gratulerer så mye med en super blodprøve!! Du er jo supergravid!! Det spørs om det er to krabater inne der?!! Blir spennende å se på ultralyd da... Nå kan du iallefall juble og kalle deg gravid!! JIPPIIIII!!! Jeg er selvfølgelig litt nervøs siden blodprøve mi var såpass lav. Har liksom hengt meg litt opp i det. Selv om Kari Mette sa at det var helt fint og at hcg kan være forskjellig fra persom til person. Tenker kanskje å ringe Medicus i morra likevel og spørre om jeg kan ta en ny bloprøve slik at jeg blir litt beroliget. Bedre å ta en blodprøve ekstra og så kan slappe litt mere av. Jeg snakket forresten med Kari Mette om hvordan jeg skulle regne hvor langt jeg var på veg. Hun sa jeg skulle regne fra 16 dager før innsetting. Dvs. at jeg er 4+3 i dag og du 4+4. Andre gravide regner jo fra siste menstruasjon, men vi skal visstnok regne fra 16 dager før innsetting. Det var det hun sa til meg iallefall.... Jeg må vel snart skifte nick jeg også, jipppiii... Kos deg resten av dagen vennen!! Vi er gravide, vi er gravide, vi er gravide!!!! Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7366533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 6. desember 2006 oj, er jeg det? 4+4?.. Jeg har ikke snakket med Kari Mette om dette jeg. Men jeg stoler på deg vettu Det er bedre at jeg er lengre på vei enn jeg trodde. Jeg har regnet på termin på babyverden.no, og der plotta jeg inn befruktningsdagen, altså 20.nov.. men eggene var jo allerede befruktet da de ble satt inn, så det stemmer sikkert at jeg er et par dager lengre på vei.. Jg skal også ta en blodprøve til, det er kun for å se om alt utvikler seg som det skal Og det regner jeg jo med at det gjør, men bare for å vite.. Så må jeg det.. Som du sier, det er bedre å ta en blodprøve ekstra, og slappe mer av. Har du noen sympt forresten?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7367359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 7. desember 2006 jeg vet ikke hva som skjer, men jeg er så deppa.. Jeg føler meg så lite gravid, og føler at kroppen tuller med meg. Jeg tror ikke jeg er gravid, enda jeg VET jeg er det. Fikk mannen til å kjøpe med enda en test i dag, så skal jeg se om den også blir like positiv.. Huff, hva er det som skjer? Jeg skulle vært overlykkelig jeg nå, jeg er jo det også, men jeg har så vondt inni meg. Psykisk sett.. Jeg vil føle meg gravid. Har så vond følelse i magen. Glad jeg skal til legen i morgen, skal ta ny blodprøve, håper så inderlig at den stiger som den skal.. Vet ikke hva som feiler meg i dag jeg, måtte bare lufte mine tanker.. Er bare litt rar i kroppen, og føler meg ikke gravid ... Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7380057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 7. desember 2006 #10 Del Skrevet 7. desember 2006 Kjære, gode vennen min. Du er helt sikket gravid!! Helt garantert!! Du har mange positive tester, du har fått påvist hcg i blodet og mensen har uteblitt. Dette er de beste bevisene man kan få!! Det finnes INGEN symptomer som kan bevise an graviditet mere. En øm pupp, et stikk i magen eller litt kvalme kan bety så mangt, men prositiv graviditetstest og hcg i blod betyr bare en ting og det er at du er GRAVID!! Når dette er sagt så skjønner jeg deg veldig god, for jeg har det litt slik jeg også... Jeg har liksom hengt meg opp i at hcgen min var litt lavt og da er jeg så redd for at det skal bety noe galt. Synes liksom ingen har så lavt som 62.... Ringte Medicus i dag og Kari Mette sa jeg kunne ta blodprøve i dag hvis jeg ville, men hun sa at det ikke var nødvendig. Jeg var litt i tvil om hva jeg skulle gjøre, men så tok jeg en graviditetstest og den var knallpositiv. Mye mer positiv enn den var på mandag. Og da tenkte jeg" nei nå skal jeg ikke ta noe mere prøver eller tester før jeg må". Nå må jeg stole på kroppen min og fagpersoner som sier at dette er bra. Orker ikke flere tall og målinger som bare kan gjør meg enda mer engstelig. Nå skal jeg prøve å nyte situsjonen for nå er jeg faktisk gravid og det har jeg ventet på så lenge og det er nok av dem som ville ha byttet plass med meg. Jeg tror vi som har vært gjennom prøverør, har vært gjennom så mange nedturer og negative beskjeder at når vi først blir gravide så tror vi at det må være noe galt rundt neste hjørnet. Vi går liksom og venter på at det skal komme en dårlig beskjed. MEN det kommer ikke til å gjøre det nå Gøril, for nå har vi gått inn i en ny epoke. Vi er gravide og skal bli mamma begge to. Vi må prøve å kose oss med det og prøve å slappe litt av. Jeg har kjempe problemer med det selv, men jeg har bestemt meg for å prøve det nå. Og så er jeg litt enig med pappaen min. Han sier at jeg må tenke på at kroppen ikke er som en maskin. Ikke alle kan ha de samme prøveresultatene eller kjenne de samme symptomene. Vi er alle forskjellige uten at det trenger å være noe galt. Håper du får det litt bedre etter du har lest dette. Klemmer fra ei som blir 27 år i morra... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7381259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei vennen. jeg blir så bekymret når jeg ikke hører fra deg. Verken her eller på sms.. Håper sånn at du har det bra, og at du har hatt en fin bursdag!!! Jeg tenker på deg, vit det.. Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7395905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 10. desember 2006 #12 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei, hei!! Du er jo bra søt som blir bekymret for meg. Snakk om omtanke!! Unnskyld at jeg har vært så treg til å svare, men alt har gått så i ett. Hatt besøk og så har jeg jobbet mye. Har arbeidshelg!! Hvordan går det med den gravide kvinnen?? Med meg går det bare bra!! Prøver å ikke bekymre meg for mye og nyte situasjonen. Men av og til kommer jo redselen for at noe skal skje. Våknet natt til fredag og hadde vondt i magen og da klarte jeg nesten ikke å røre meg for var så redd, men det var nok bare positive magesmerter. Ellers har ikke jeg mye symptomer jeg heller. Ingen ømme pupper eller kvalme. Kjenner meg egentlig ikke så veldig gravid. Det eneste som er forskjellen er at jeg er veldig oppblåst. Av og til ser det ut som jeg er 3-4 måneder på veg. Det er vel ikke så rart at vi ikke kjenner så mye siden vi har kommet så kort. Symptomene kommer nok. Vi får prates nærmere tirsdag. Hadde vært kjempe koselig å treffe deg!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7409274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei igjen Ja, jeg ble så bekymret da jeg ikke hørte noe fra deg.. Tenkte "ånei, tenk om det har skjedd noe?". Ble litt utafor meg selv, for jeg unner jo deg denne spiren i magen like mye som min.. Ja, du skjønner sikkert.... Så jeg ble utrolig letta da jeg fikk melding fra deg Du skulle egentlig hatt smekk på fingrene da, siden du skremte meg sånn.. haha Jeg klarer ikke å roe meg ned jeg, finner noe nytt å bekymre meg for hele tiden. Mannen blir så frustrert, og sint også. Sier at jeg må roe meg ned, og tenke pos. Ikke har jeg vondt, og ikke blør jeg, da er det ikke tegn på at noe er galt... Han påpeker også at jeg har testet veldig positivt, så jeg må slutte å bekymre meg... Jeg vet jo det jeg også, men jeg klarer ikke å la vær.. Nå sitter jeg og tenker at jeg har graviditet utenfor livmoren.. Sitter og leser masse om det på nettet, og blir mer og mer sikker.. Har slike smerter på ene siden av magen, høyre side, helt nederst.. Men, som mannen min sier, om du skal sitte å lese alt du kommer over på nettet, så finner du til slutt ut at du er både schizofren og øksemorder, fordi du finner likheter der også. Og det er jo sant... Jeg må begynne å tro på dette nå, og roe meg ned litt... jeg er jo gravid... Har bestilt UL den 22 des. Skal da på Medicus igjen, og håper for alt i hele verden og se både hjerteslag og høre at "her er det HELT normalt".. Nå må vi begynne å pakke litt igjen... Det er så sinnssykt mye å pakke, blir litt smågal jeg... Men, snart så er vi på plass i den nye leiligheten og kan ordne barnerom også, så det blir bra Alt blir bra, bare man venter litt på det Jeg skal sjekke litt mer ut om tirsdagen, finner det ut i morgen. Er redd at det ikke går, fordi vi har så mye pakking og mye å ordne... Er mye ordne også..Som jeg ikke visste om på forhånd.. åhh... så mye styr altså... Sender deg melding i morgen jeg! klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7409479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei vennen min Hvordan går det med min gravide venninne? Har du begynt å kjenne noe nå?? Noe mer enn stikking og oppblåst mage? jeg kjenner en øm pupp i dag, men kun viss jeg hopper opp og ned.. Hehe.. da gjør det litt vondt... Og det gjør så godt, jeg vil så gjerne våkne opp å kjenne kvalme... Eneste jeg kjenner nå er stikkninger, men kun på høyre side. Av og til gjør disse stikningene litt vondt.. ellers så skal jeg ringe Medicus i morgen og høre om en ny blodprøve, min kjære sier at det kan være lurt for meg. Siden jeg ikke tror jeg er gravid, eller at noe er galt hele tiden... Han sier at alt er i skjønneste orden, men om jeg må ta en ny hcg for å bli overbevist selv, så er det vel det jeg må... Skal i allefall høre hva Kari Mette sier i morgen, hun vet jeg er veldig bekymra, tror nesten hun synes synd på meg av og til.. For noen ganger ringer hun og beroliger meg, uten at jeg har ringt. Hun vet nok at det vil komme.. hehe, begynner å kjenne meg.. Så du skal på UL 21 des... Leste at du var 6+4 da.. Trodde du var 6+5 jeg.. Jeg skal på UL 22.des, og trodde jeg var 6+6 da.. Men jeg er ikke så flink til å regne, så det er godt mulig jeg tar feil ja.. Ha en god dag vennen, stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7427763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei igjen vennen. Nå tar jeg meg en velfortjent pause i all pakkingen. Leiligheten ser ikke ut nå. Det står kasser på kasser overalt, og det er støv og rot.. Jeg blir litt smågal, for jeg liker ikke rot, men må vel bare tåle det akkurat i denne perioden.. Ellers har jeg ikke sovet noe i natt, drømte samme drømmen, så jeg stod opp tidlig, ringte Medicus, og fikk tatt ny blodprøve. Får svarene i morgen regner jeg med. Er spent.. Men min kjære sier at det kan ikke være noe annet enn stigning, så jeg må bare senke de høye skuldre nå... Er så sliten etter å ikke ha sovet på to netter nå, så før jeg fortsetter denne pakkingen .... (det er spesielt kjedelig å pakke kjøkkenutsyret.. ahhh) så skal jeg ta meg en liten dupp her på sofaen. Jeg klarer knapt holde øynene åpne. Håper alt er bra med deg, og at jeg ser deg snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7434256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 13. desember 2006 Minnie..... er du her?? Dytter litt igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7451205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 14. desember 2006 #17 Del Skrevet 14. desember 2006 Ja nå er jeg endelig her!! Unnskyld at jeg ikke har skrevet på lenge... Håper du kan tilgi meg. Vi må ikke miste tråden vår.... Håper ikke folk her inne synes det er dumt at vi har en tråd her inne når vi har blitt gravide. Vi kan jo ev. flytte tråden vår over til 1. trimester etterhvert, men føler meg liksom så hjemme her... Gratulerer sååå mye med det flotte bloprøvesvaret!! Ja, nå VET du iallefall at du er graivd. Ingen tvil!! Synes det var litt betryggende for meg selv også jeg siden du heller ikke har så mye symptomer, men likevel har fin og høy prøve. Ikke at jeg hadde trodd noe anna. Men nå beviser det iallefall at man i aller høyeste grad kan være gravid uten masse symptomer. Om en uke så er det ultralyd. Kjenner jeg både gruer og gleder meg. Er selvfølgelig livredd for at de ikke skal se noe hjertet eller at noe er galt, men så gleder jeg meg veldig hvis alt er bra. Da skal jeg virkelig for alvor begynne å glede meg stort!! Er kjempe lykkelig om dagen nå også, men klarer liksom ikke å ta helt av før jeg ser beviset!! Tenk så spesielt når vi ser den lille som vi har ventet på sååå lenge. Vet jo at man ikke ser stort så tidlig, men å se hjertet vil være veldig stort for meg! Hvordan går det med flyttinga? Har dere fått flytta inn i den nye leiligheten? Så utrolig digg med ny leilighet da. Der skal dere etterhvert bli en søt liten familie. Jeg vil gjerne komme på besøk med det lille nurket mitt etterhvert... Ha det fint så lenge Gode klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7340349-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-4/#findComment-7462719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå