Gå til innhold

HJELP MEG, INGEN VET HVA DETTE ER!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan noen ganger kjenne en rytmisk bevegelse på magen min som kan minne om en puls som slår og jeg kjenner den veldig hardt. Mannen min holdt på magen min i går, og når han holdt hånden oppe på "pulsen" så kunne vi til og med se at hånden hans gikk opp og ned! Jeg kan også se bevegelsen på magen min. Jeg trodde først at dette var en pustebevegelse barnet hadde, men da jeg spurte jordmor og 2 forskjellige leger, så hadde ingen hørt om dette før. Ingen visste heller hva det kunne være...

Er det fler som har kjent dette?

Jeg vet det ikke er hikking, for det er rytmiske dunk. Det er ikke dette...

HJELP MEG!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke hva det kan være, men hadde det vært noe farlig hadde nok jormor eller lege sendt deg til ul for å konstantere at babyen hadde det bra inni der.

lykke til!

Skrevet

Når jenta mi hikker er det rytmisk. Det du forklarer høres virkelig ut som hikking for meg:)

Skrevet

Både kjenner og ser dette jeg og. Tror det er en pulsåre som vi mødrene har som gjør det..

Skrevet

har det akkurat likt som dæ...Har sedd det kanskje 5 ganga i det siste...Ganske ekkelt, men det e nok ikkje farli...

Skrevet

Det stemmer at det ikke er hikking.

Nå ble jeg letta når jeg fikk høre at det er flere som opplever dette.

Men litt rart at ingen vet hva det er ?

Har dere spurt lege/jordmor?

I går kjente jeg det øverst på magen, rett under ribbena. Litt etter var bevegelsen nede ved lysken...

Rart at denne bevegelsen bare kommer og går hvis det er en pulsåre vi har...

Skrevet

har ikkje sport om det nei...Bruke å være midt på magen min...Rett over navelen liksom...Sikkert ikkje farli...Ikkje nåkka å bekymre sæ over, så lenge du kjenne liv!

Skrevet

Jeg har dette og. Litt over navlen. Først tenkte jeg det kunne være babyen sine hjerteslag, men de gikk altfor sakte til å være det. så det er nok mine/moren sine hjertesalg. Har heller ikke hørt med legen om dette, men er sikkert en blodåre eller noe sånt

Skrevet

Hadde kanskje noe lignende for en stund siden, midt på magen litt over navlen, nesten ristet et sekund eller to. Noen sa det kunne være gutten som tisset. Synes det var morsomt å tenke på, en kraftig stråle =) Men legen min mente det kunne være muskelsammentrekninger i magen min. Litt som krampe, liksom.

Skrevet

Det er nok dansefoten som slår inn!!:)

Skal se du får en liten danseløve.

Skrevet

da svelger babyen fostervann... jeg har selv også sånne bevegelser... men det er bare positivt at den gjør det... så det er ingenting og bekymre deg over :)

Skrevet

Det er godt å høre at det ikke er noe å bekymre seg over. Jeg har nemlig en bror som er autist, og min mor fortalte at han hadde rytmiske bevegelser i magen og etter han ble født. Det vil si at etter han ble født, så satt han i en vippestol og gynget det enen benet opp og ned hele tiden.

Jeg ble litt bekymret for om det kunne være noe sånt denne babyen gjorde, for det er jo ingen som kan se om babyen er autist eler ikke. Også er det jo arvelig også...

Men nå er jeg litt roligere. Gleder meg til nurket er ute jeg nå.....

Skrevet

Hvorfor kan det ikke være hikking? Høres ut som det..

Skrevet

Jeg har også kjent akkurat det du beskriver, men har ikke tenkt på å spørre hva det kan være, jeg har liksom trodd det er barnetshjerteslag, siden dette flytter seg etter som han flytter seg.Mannen min la øret nedtil magen og da hørte han "slag", hvilket det står du kan gjøre hvis barnet ligger slik til...Men jeg vet absolutt ikke, men jeg har liksom laget meg min egen forklaring, kanskje jeg skal spørre jordmor...

Skrevet

syns også det høres ut som hikking... Jeg har det sånn omtrent daglig i perioder, og har alltid tatt det som hikke... Om det er mors puls er jo veldig enkelt å finne ut, er jo bare å kjenne på sin egen puls på handleddet eller halsen og kjenne om det er samme rytme. Hos meg er det i alle fall verken min eller barnets puls som er årsaken!

Skrevet

Det er stor forskjell på hikkingen og dette.

Hikking er små DUNK, ikke sant?

Men dette er akkurat som en som puster veldig fort. Det går opp og ned ihvertfall 2 ganger i sekundet.

Jeg er helt overbevist om at det ikke er hikking, for min baby hikker opptil 3 ganger daglig, så det vet jeg hvordan kjennes ut:-)

Skrevet

Er temmelig sikker på at det er pustebevegelser du ser/kjenner.....

hevin/senking akkurat som om du puster, bare at det ikke stemmer med takten din?

svigerinna mi hadde det med nr 1 og har det nå med nr2, spure lege og jordmor begge gabger, de hadde ikke hørt det før, men telukket ikke at det var pustebevegelsene til babyn.

jeg har selv både sett og kjent det, men bare på ett sted mens lillegutt har trykt ryggen godt mot mageskinnet mitt :)

er ikke likt hikking synes jeg, hikking er mye hardere og tja... annerledes...

Skrevet

Har også hatt noe lignenede, en rytmisk bevegelse. men jeg synest at det kjenner ut som mange spark, litt vanskelig å forklare. men det kjennes liksom ut som om babyen rister en liten stund, og så stopper det. jordmor hadde ikke hørt om dette og mente det kunne være hikking, men det tror ikke jeg. aner ikke hva det er, men gutten min har det nå bra i magen foreløpig.

Skrevet

var hos jm i dag, og hun trodde det kunne være min egen puls-

Hun ba meg registere min egen puls og denne bevegelsen samtidig neste gang jeg kjenner det igjen. Og seinest i kveld kjente jeg det igjen, men den samsvarte ikke med min puls. Denne var mye raskere,,,

Vet fortsatt ikke hva dette kan være jeg..

Skrevet

Har også kjent dette,men kjente det noen ganger før jeg ble gravid også. Når jeg lå på ryggen kunne jeg se at magen beveget seg.

Skrevet

Det kan jo være at når babye har flyttet på seg at navlestrengen ligger inntil din mage og det faktisk er det du kjenner. Den vil jo da ikke bli liggende hele tiden og derfor vil du bare kjenne det en gang i mellom:)

Skrevet

med min forrige hadde jeg også sånne rytmiske ristinger på en måte. hender jeg har det nå også.

forrige mann kom ut 2 mnd før tiden og jeg forsto raskt disse rare bevegelsene i magen . for gutten min hadde rykninger på en måte i bevegelsene sine. benet feks, hvis han skulle rette det ut ble det liggende å gå litt fram og tilbake fram og tilbake. samme med hendene.

dette pga umodenhet og forsvant litt etter termindato.

dette er vanlig på litt premature. kanskje det er dette du kjenner i magen nå?

iallfall helt normalt ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...