Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Kan du fortelle meg om ditts barn sovemønster ? Vil gjerne sammenligne litt ift. andre med barn i samme alder. Vår tulle sover 7,5 timer om natten, våkner og er oppe en time, sover så 2 timer ca, er oppe en eller to timer og sover 3 timer. Slik holder hun på nesten hele dagen.
Sigbeth Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Snart 4 mnd. sover i gj.snitt 3-4 timer i strekk om natten mellom hver mating. Tror det er delvis fordi han e rstor vfor alderen og trenger mye mat. f.eks våkner han 2 og 5, og så kanskje 7.30. blir fort trett etter morgenstell og det måltidet jeg kaller "second breakfast", en liten halvtimes lur da. Den lange luren tas ca 12-15 +-, store variasjoner her også. Så en liten dupp igjen i 16-17 tiden. Begynner å blir trett 18.30, tar kveldstell, sover kanskje litt og er ganske lysvåken utover kvelden, med noen små dupper innimellom. Sovner som regel "ordentlig" 23-23.30 tiden.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 snart 4 mnd her å men har hatt samme sovemønster fra rundt en mnd.. han legger seg mellom 21.22 å sovner stort sett me en gang.. sover til i 7-8 tia å får mat å sover vidre til 9-10 tia! på dagen sover han flere små lura men ikke mer en en havl time som regel.. han klare å holde æ voken rundt 1 1/2 time
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Gutten min sover mellom 10-12 timer pr. natt, som regel avbrutt av 1-2 amminger. Er våken mellom 1-2 timer som regel mellom hvert måltid, men merker det kan være en forandring på gang og det virker som han orker å være våken lengre om gangen.
Happy Ignorant Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Spiste annenhver time hele døgnet til han var 2 mnd, og har sover nesten hver natt fra kl 22-07 i 1 mnd nå. Av og til er han våken i 5-6 tiden og får pupp, da sover han til 8-9. Noen ganger er han våken det meste av dagen, mens andre dager sover han et par timer etter hver runde med mat. Han er nesten alltid våken på kveldstid, fra 19-22, når storesøster har lagt seg. Har ikke noe fast søvnmønster på dagtid, men sover stort sett hver natt igjennom.
~mamma~ Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Har svart på noe lignende under innlegget; Hvordan ser dagene og nettene deres ut (ca 3 mnd)
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 henrik er 3 mnd og 9 dager i dag. han er trøtt i 18 tiden og legger seg for natten 19.00. da sover han til mellom 4-7 og får litt pupp. sovner igjen med en gang etter pupp, og vi står opp mellom 8 og 9. han tar gjerne en liten lur etter morgenstellet på en halvtime ca, og fra 12-15 +- sover han i vogna mens jeg er ute å triller. noen ganger tar han en liten "power nap" før han legger seg for kvelden igjen, men som regel prøver vi å holde han våken.
Stratos med 3 barn Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Snart tre mnd. min. Han sover fra ca 19.00 til ca 5.00, eter litt og sover igjen til ca 8.00. Er våken en time til to, sover en halvtime til time. Er våken et par timer, sover et par timer, også sover han kanskje litt igjen sent på ettermiddagen en halvtimes tid. Dette er når vi bare er hjemme (som ikke er ofte). Er vi ute å triller sover han seg stort sett igjennom hele turen, så da kan det fort bli et par timer ekstra søvn i løpet av dagen... ) Sover masse min synes jeg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå